שקוף שזה ישר: כל מה שרציתם לדעת על יישור שיניים בלתי נראה

(9)
לדרג
תוכן מקודם

שוקלים לבצע יישור שיניים? מומחה לאורתודונטיה מסביר על השיטה השקופה שתאפשר לכם לזכות בחיוך יפה יותר ולא תפגע במראה האסתטי במהלך הטיפול

רופא שיניים ,מומחה לשיקום הפה
053-4275653 (מספר מקשר)

בעידן הנוכחי, יותר ויותר מבוגרים מחליטים לעבור תהליך של יישור שיניים. במקרים רבים, מדובר באנשים שלא אוהבים את המראה שלהם בתמונות, פוחדים לחייך וחוששים לעמוד בפני קהל. אלא שכידוע, טיפול שיניים סטנדרטי בעזרת סמכים או קוביות מתכת כרוך בפגיעה אסתטית שנגרמת כתוצאה ממראה תהליך יישור השיניים.  החדשות הטובות הן שכיום קל מתמיד ליישר שיניים גם בגיל מבוגר, בלי לשלם על כך במחיר אסתטי.

ד"ר עלא ערוק, העוסק באורתודונטיה זה 15 שנים, מסביר שהשיטה המקובלת כיום בקרב קהל מבוגר היא שימוש בקשתיות שקופות – מעין סדים שקופים, אותם מרכיבים על השיניים. הקשתיות מאפשרות יישור שיניים דיסקרטי שאינו נראה לעין. למי זה מתאים וכמה זמן אורך טיפול כזה? ד"ר ערוק עונה על כל השאלות הבוערות בנושא.

כיצד מתבצע תהליך יישור שיניים שקוף?

יישור שיניים שקוף מבוסס על הפעלת לחץ מתון על השיניים באמצעות סדים שקופים, המאפשרים ליישר אותן בהדרגה. בשלב הראשון, נלקחות מידות של חלל הפה על מנת להתאים את הקשתיות: פה המטופל נסרק באמצעות סורק האינטראורלי המאפשר לבצע סריקה של חלל הפה באופן דיגיטלי. כך למעשה, נלקחות מידות רלוונטיות, הנשלחות לחברה המייצרת את הסדים השקופים.

צילום דיגיטלי של השיניים

צילום דיגיטלי של השיניים. צילום: שאטרסטוק

בשלב הבא, תוך 14 יום, הסדים מועברים למרפאה, והמטופל או המטופלת נדרשים להרכיב אותם ולהגיע לביקורת תקופתית כדי להתאים סד חדש בהתאם למצב התקדמות היישור. יש להוציא את הסדים מהפה לפני האכילה והשתייה, וניתן לשתות עימם מים.

כמה זמן אורך הטיפול?

באופן כללי, אפשר לומר שטיפול כזה אורך כ-30% פחות לעומת יישור שיניים בשיטת סמכים או קוביות ממתכת, כלומר בערך שמונה חודשים. עם זאת, חשוב להדגיש כי קצב התקדמות הטיפול מאוד אינדיבידואלי, משום שלכל מטופל ומטופלת נדרש זמן שונה, בהתאם למצב הפה.

למי מתאים יישור שיניים שקוף?

בעיקרון, השיטה השקופה מתאימה לכל אחד ואחת בכל גיל. עם זאת, אני לא ממליץ על הטיפול לילדים מתחת לגיל 14. ראשית, בגיל צעיר, קשה להתמיד להרכיב את הפלטות ורבים מהילדים שוכחים להחזיר אותן לפה לאחר האכילה. שנית, בגיל צעיר לעתים רבות נדרשת גם התערבות אורתודנטית שקשורה במבנה העצם, מה שלא ניתן לתקן באמצעות קשתית שקופה. מעבר לכך, ישנם מצבים מורכבים יותר שבהם השיטה אינה מתאימה, כמו למשל במקרה של ניב כלוא והתערבות כירורגית הכרחית או יחס לא תקין בין הלסתות.

האם שיטה זו מדויקת כמו יישור שיניים סטנדרטי?

בהחלט. יתרה מכך, מחקרים הוכיחו כי בזכות העובדה שטיפול זה כרוך בסריקה ממוחשבת של השיניים, באמצעותה ניתן להתאים את הפלטות בהתאם למידותיו האישיות של המטופל, אף ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר מיישור שיניים רגיל.

מה הם היתרונות של שיטת זו?

ד"ר ערוק מונה מספר יתרונות בולטים:

אסתטיקה - בניגוד לשיטות ישנות כמו יישור שיניים בעזרת סמכים או קוביות, במקרה הזה מדובר בפלטות שקופות לחלוטין שאינן פוגעות במראה הפנים. גם מבחינה היגיינית – קל יותר לנקות אותן, כל מה שצריך זה לשטוף אותן במים ומדי פעם לנקות באמצעות משחת שיניים.

זמן טיפול קצר יותר – ב-30% פחות לעומת הטיפול הסטנדרטי.

פחות ביקורים במרפאה – כ-50% אחוז פחות.

היגיינה מבוקרת - אפשר לשלוט בניקוי בקלות ולהוריד את הקשתית לפי הצורך.

פחות כאב - הטיפול פחות כואב בהשוואה לשיטה הרגילה.

שליטה ממוחשבת – שיטה זו מונעת הפעלת כוחות אפנורמליות על השן ועל הרקמות מסביב לשן.

יישור שיניים שקוף

הפלטות שקופות לחלוטין ואינן פוגעות במראה הפנים. גם מבחינה היגיינית קל יותר לנקות אותן. צילום: שאטרסטוק

מה הם החסרונות?

חסרונה העיקרי של השיטה טמון במחירה. העלות היא בערך פי שניים לעומת עלות של יישור שיניים סטנדרטי. עם זאת, לאחרונה ניכר שקיימת מגמת התמתנות במחירי הטיפולים ליישור שיניים בשיטה השקופה.

האם מדובר בתהליך כואב?

תיתכן אי נוחות קלה ביום הטיפול הראשון, כיוון שהפה נדרש להתרגל לפלטות וללחץ המתון המופעל על השיניים. מעבר לכך, לא צפוי כאב משמעותי.

מתי צריך להגיע לביקורת אצל הרופא?

בכל שבועיים מגיעים לרופא, שבודק את המטופל וכן מחליף את הפלטות ומשדרג אותן בהתאם למיקום השיניים והתקדמות היישור.

האם כל רופא שיניים יכול לבצע יישור שיניים בשיטה השקופה?

כן, אבל תמיד מומלץ לבצע את הטיפול אצל רופא שיניים שעבר התמחות באורתודנטיה.

לסיכום, יישור שיניים שקוף הוא אפשרות מצוינת, בעיקר עבור מבוגרים המעוניינים בחיוך יפה יותר, בלי להתפשר על המראה האסתטי בזמן הטיפול עצמו. הוא מדויק, נוח וגם מהיר יותר ביחס לטיפולים הסטנדרטיים.

(סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין)

  • צור קשר
מרפאת שיניים נווה שאנן- ד"ר ערוק
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום