בוטוקס – מתי כדאי להתחיל?

(2)
לדרג

הפופולריות של הזרקות בוטוקס גדלה בשנים האחרונות והוא נחשב לטיפול הקוסמטי הפופולרי ביותר בארץ ובעולם. מה הופך אותו לכזה ובאיזה גיל נכון להתחיל?

מאת: דניאל קורן

עיקרי הכתבה:

  • מה זה בכלל בוטוקס? הבוטוקס עשוי מהחיידק "קלוסטרידיום בוטולינום". החיידק עלול להיות מסוכן, אך תוך פיתוח טכנולוגיית אנטי-אייג'ינג שונות, המדע מצא דרכים חכמות לרתום את החיידק למטרות קוסמטיות חיוביות.
  • מהו הגיל הנכון להתחיל? מבחינת החוק בישראל, החל מגיל 18 ניתן להתחיל לבצע תהליכים קוסמטיים גם בלי אישור ההורים. לצד זאת, הסיכוי שקמטים יצוצו על פניכם בגילאים כה צעירים הוא כמעט אפסי. עם זאת, בשנים האחרונות גם צעירים באמצע שנות ה-20 לחייהם החלו בסדרת טיפולי מניעה בבוטוקס נגד קמטים.
  • איך תדעו האם אתם מועמדים טובים לטיפול בוטוקס מונע? אין כלל חד משמעי לגבי המועד להתחלת טיפולי בוטוקס, אך לפני גיל 20 זה כנראה מוקדם מדי. רופא יכול בדרך כלל לזהות אם אתם זקוקים לבוטוקס מונע על ידי בחינת הפנים שלכם.
    _______________________________________________

אם לפני מגיפת הקורונה נחשב הבוטוקס לטיפול קוסמטי אהוב, אז במהלכה הפופולריות שלו התגברה, במיוחד בארה"ב. כנראה מהסיבה שלאנשים היה הרבה זמן לבהות בעצמם בראי, או בעת שיחות וידיאו עם עמיתים לעבודה. ועדיין, גם לאחר דעיכת המגיפה המעמד של הבוטוקס מצליח לשמור על עצמו.

הזרקות בוטוקס

אם אתם רוצים להתחיל בטיפול בוטוקס מונע, עדיף להתחיל אותו באמצע שנות ה-20 שלכם. צילום: שאטרסטוק

מה זה בכלל בוטוקס?

הבוטוקס עשוי מהחיידק "קלוסטרידיום בוטולינום". חיידק זה הוא רעלן עצבי המצוי באופן טבעי ביערות, באגמים ובאדמה. במצבו הטבעי, הוא עלול לגרום למחלות, כמו הרעלת מזון למשל. עם זאת, תוך פיתוח טכנולוגיית אנטי-אייג'ינג שונות, המדע מצא דרכים חכמות לרתום את החיידק למטרות קוסמטיות חיוביות, ובעיקר לטיפולים קוסמטיים לא פולשניים, שמעניקים לעור מראה מתוח ואלסטי על ידי העלמת קמטים בפנים.

כדי ליצור בוטוקס להזרקה, מערבבים יחד עם תמיסת מלח אבקה שעשויה מאותו חיידק. לאחר מכן מזריקים את החומר לאזורים מסוימים כדי להחליש את השרירים. למעשה, הבוטוקס מונע מהשרירים בפנים לזוז וכך הקמטים נעלמים.

מהו הגיל הנכון להתחיל?

מבחינת החוק בישראל, אדם נחשב לאחראי הבלעדי על חייו החל מגיל 18, כך שמגיל זה ניתן להתחיל לבצע תהליכים קוסמטיים גם בלי אישור ההורים. לצד זאת, הסיכוי שקמטים יצוצו על פניכם בגילאים כה צעירים הוא כמעט אפסי. עם זאת, בשנים האחרונות אנשים צעירים באמצע שנות ה-20 לחייהם החלו בסדרת טיפולי מניעה בבוטוקס נגד קמטים. בגדול, אין כאן נכון או לא נכון - אם אתם מתחילים להבחין בקמטים זעירים על פניכם והם מטרידים אתכם, דעו שיש לכך פתרון.

איך תדעו האם אתם "מועמדים טובים" עבור טיפול בוטוקס מונע?

שוב, אין כלל חד משמעי לגבי מתי כדאי להתחיל בטיפולי בוטוקס, אך לפני גיל 20 זה כנראה מוקדם מדי. רופא יכול בדרך כלל לזהות אם אתם זקוקים לבוטוקס מונע על ידי בחינת הפנים שלכם.

הזרקות בוטוקס

שימוש יתר עלול לגרום לאטרופיה של השרירים, במיוחד אלה שמסביב לעיניים, ולכן לא כדאי להגזים בכמויות הבוטוקס. צילום: שאטרסטוק

הדבר החיובי ביותר בבוטוקס מונע הוא שמטרתו לשמור על השריר חלש, ולכן, לא תצטרכו להזריק כל כך הרבה בוטוקס כשאתם מתבגרים. הבוטוקס יחזיק מעמד רב יותר ותזדקקו לפחות טיפולים. למעשה, יותר מדי בוטוקס יכול לגרום למראה מבוגר יותר. שימוש יתר עלול לגרום לאטרופיה של השרירים, במיוחד אלה שמסביב לעיניים, ולכן לא כדאי להגזים בכמויות הבוטוקס.

חשוב גם לציין שהבוטוקס לא עובד על כל הקמטים. אם הפנים שלכם מקומטות בגלל נזקי שמש או אורח חיים לא בריא, בוטוקס לא יכול לעזור לכם. תצטרכו לטפל בעור הפנים לפני הבוטוקס, לשמור עליו מנזקי השמש וגם לסגל שגרה של תזונה בריאה.

מה למדנו? אם אתם רוצים להתחיל בטיפול בוטוקס מונע, עדיף להתחיל אותו באמצע שנות ה-20 שלכם. עם זאת זיכרו שאין כל סיבה להתחיל עם בוטוקס מוקדם מדי, ואם תגזימו עם הטיפולים והכמויות, הבוטוקס עלול להזיק לכם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום