יישור שיניים שקוף: הפתרון המושלם למבוגרים שלא יישרו שיניים בילדות

(1)
לדרג
תוכן מקודם

מסתירים את החיוך בגלל שהשיניים שלכם עקומות? מצטלמים תמיד רציניים בפה סגור? רופא השיניים ד"ר דני איסטראתה מסביר מהו יישור שיניים שקוף ולמי הוא מתאים

רופא שיניים
077-2313355 (מספר מקשר)

יישור שיניים באמצעות סדים שקופים הוא גישה מודרנית וחדשנית לטכניקה ותיקה שפעם נעשתה בעיקר על ידי גשר מתכת עבור מבוגרים. הטיפול מתאים למי שזקוקים ליישור בינוני וקל של השיניים, תיקון רווחים או שיניים בולטות.

ד"ר דני איסטראתה, רופא שיניים בעל 30 שנות ניסיון ומרפאה אינטגרטיבית המספקת מכלול של טיפולים, עונה לכל השאלות על יתרונות יישור השיניים השקוף.

מהו ייחודו של טיפול יישור שיניים שקוף?

"יישור שיניים מבוסס על לחץ יציב המופעל על השיניים, שמתאימות את מיקומן ומתיישרות באופן סימטרי ואסתטי. בעבר, הטיפול נעשה בעיקר עם פלטות שהיו מורכבות מטבעות מתכתיות והודבקו לשיני המטופל, בלי היכולת להסירן. יישור שינים שקוף, המכונה אינויזליין, מורכב מקשתיות/ סדים  שקופים. יתרונם של הסדים הוא שהם בלתי נראים, אם לא מתבוננים בהם מקרוב, והם ניתנים לשליפה.

"הפלטות השקופות נותנות מענה למטופלים שלא רוצים להרכיב פלטת טבעות על השיניים", אומר ד"ר איסטראתה. "המטופל מגיע כל חודש למרפאה ורואים את התקדמות הטיפול. חלק משמעותי בהצלחת הטיפול ליישור שיניים שקוף הוא התמדה. הסדים צריכים להיות בפה במשך 22 שעות ביממה על מנת לקבל תוצאות אופטימליות".

למי מתאים יישור שיניים שקוף?

"הטיפולים מתאימים למבוגרים ולמי שמסוגל לשתף פעולה עם התהליך. צריך לשים את הסדים השקופים 16 עד 17 שעות ביממה. ככל שהמטופל שומר ומקפיד יותר על ההוראות, הטיפול מתקדם מהר יותר".

כיצד מתבצע היישור?

היישור מתוכנן על ידי יצירת הדמיה תלת מימדית של מערכת השיניים של המטופל. לאחר מכן, סטים של סדים שקופים מוכנים עבור הפציינט במעבדה ויש להחליף אותם על פי הוראות רופא השיניים ובכפוף לבדיקות מעקב סדירות. בכל שבוע מחליפים את הסדים על מנת להמשיך ביישור השיניים מהנקודה שבה הסד האחרון סיים את פעולתו. כמות הסדים הנדרשת תלויה במצב השיניים הראשוני של המטופל".

מה מרגישים בזמן הטיפול?

"בכל פעם שמחליפים סט חדש של סדים, חשים לחץ ראשוני בשיניים שחולף תוך יום-יומיים. את הסדים יש להחליף בכל שבוע-שבועיים עד להגעה לרמת היישור הרצוי. הייחודיות של הטיפול היא שאנשים לא מרגישים שום דבר מודבק על השיניים. זה לא מפריע להם ללשון, זה לא מפריע בדיבור ולא רואים את זה".

יישור שיניים שקוף

סטים של סדים שקופים מוכנים עבור הפציינט במעבדה ויש להחליף אותם על פי הוראות רופא השיניים. צילום: שאטרסטוק

מהו הזמן הממוצע שלאחריו רואים שינוי?

"זמן הטיפול באמצעות קשתיות שקופות ליישור שינייים נע בין מספר חודשים עד לשנה וחצי-שנתיים. "תוצאות ראשוניות רואים כבר אחרי שלושה-ארבעה חודשים או חצי שנה".

מה למדנו? נוחות השימוש בקשתיות שקופות, היכולת להסיר אותן כדי לאכול או לצחצח שיניים, והאפשרות ליהנות מיישור שיניים שהוא כמעט בלתי נראה – כל אלה הופכים את הטיפול להיגייני ולאטרקטיבי יותר. יישור שיניים שקוף הוא גם אחד מהטיפולים המועדפים על מבוגרים שמעוניינים ליישר שיניים לאחר שלא עשו זאת בילדות.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום