זקוקים לטיפול כירורגי לשיניים? אל תתפשרו על הניסיון והמקצוענות של הרופא המטפל

(14)
לדרג
תוכן מקודם

מצב של אובדן או מחסור בשיניים גורם לחוסר נעימות, לפגיעה בדימוי העצמי ועלול לפגוע בשיניים הבריאות הקיימות. לשם כך נדרש טיפול כירורגי לשיניים וד"ר טארק ג'ואברה מסביר כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים בהליך כזה

טיפולי שיניים ,מומחה לשיקום הפה
04-6523484

עם למעלה מ-20 שנות ניסיון ברפואת שיניים, ד"ר טארק וד"ר טאטיאנה ג'ואברה מנהלים מרפאת שיניים רב תחומית בעפולה ומעניקים מגוון רחב של פתרונות לכלל לקוחותיהם, והכל תחת קורת גג אחת: טיפולי עזרה ראשונה בשעת חירום, טיפולים כירורגיים, שיקום פה, הלבנת שיניים, טיפולים משמרים, צילום פנורמי, התקנת כתרים ותותבות, השתלות שיניים ועוד.

אחד המצבים שבהם הם מטפלים הוא חסר או אובדן שיניים שנגרמים בשל ריקבון שיניים או בגלל טראומה כמו חבלה או שבירה של השיניים, עששת שיניים חריפה או מחלת חניכיים, ואף מפגם גנטי או מום מולד. מצבים כאלה מצריכים טיפול כירורגי לשיניים.

החדשות הטובות הן שאם בעבר טיפול כירורגי בחוסר בשיניים כלל בעיקר שיניים תותבות או גשר במקרה של מספר יחידות שן חסרות, היום כבר אין צורך בכך. לדברי ד"ר ג'ואברה, "מטופלים רבים אינם מעוניינים בקיבוע של שיניים תותבות משום ששיניים אלו מהוות גוף זר אשר מפריע בזמן האכילה ובזמן הדיבור, ומשפיעות לרעה על ספיגת טעמו של המזון משום שהן סוגרותם את הרצפטורים בחלל הפה. גם מבחינה רגשית, שיניים תותבות גורמות למטופלים לחוש מבוגרים מגילם, ובאשר לגשר, החיסרון הבולט שלו הוא הפגיעה בשיניים בריאות משום שיש להשחיזן כדי להרכיב את הגשר".

שיטות להשתלת שיניים

אחד הטיפולים הנפוצים בכירורגיית שיניים הוא השתלת שיניים, אשר נועדה להחליף את השיניים הטבעיות בשיניים מלאכותיות אך ללא שימוש בשיניים תותבות, ובכך לאפשר את שיקום הפה ואת תפקודם התקין של השיניים ושל המבנה שתומך בהן.

All On 4

שיטת ההשתלה All On 4. צילום: שאטרסאטוק 

כיום, השיטות הקיימות להשתלת שיניים הן רבות ומגוונות. כאשר רוצים להשתיל מספר שיניים ניתן להיעזר בשיטה הקלאסית הדו שלבית, שבה משתילים אל תוך העצם את השתלים הדנטליים, ולאחר מכן מבריגים עליהן את כתר השן המלאכותית. כתר השן עשויה מבסיס מתכת או מבסיס קרמיקה כמו כתר זירקוניה, ממתכת בציפוי פורצלן או מפורצלן.

שיטה נוספת היא שיטת ההעמסה המיידית שבה בטיפול אחד משתילים את השתלים הדנטליים ואת הכתר. בכך נחסכת הרכבת שיניים תותבות באופן זמני, מתקצר הליך הטיפול וגם ההחלמה של אזור ההשתלה והחניכיים מהירה יותר.

בשיטת השתלה אחרת בשם All On 4  משתמשים להשתלת ארבעה שתלים כאשר עליהם מונחת תותבת איכותית המחוברת בחוזקה לארבעת השתלים ואינה נשלפת. בשיטה זו נעזרים באמצעים טכנולוגיים כדי להחליט היכן למקם את השתלים ולכן היא הרבה יותר מדויקת ותהליך ההשתלה הוא הרבה יותר בטוח ומהיר.

לדברי ד"ר ג'ואברה, השתלים יכולים להחזיק זמן רב, הדבר כמובן תלוי בתחזוקת המטופל ובאופן ההקפדה על היגיינת הפה. בנוסף, לכל מי שעבר השתלה, ד"ר טארק ממליץ על בדיקה שגרתית מדי שישה חודשים אצל רופא השיניים.

  • צור קשר
J DENTAL - מרפאת שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום