ד"ר רז חנן: "השתלת שיניים דיגיטלית היא הפתרון לכל מי שחרד מטיפולי שיניים"

(1)
לדרג
תוכן מקודם

השתלת שיניים דיגיטלית היא שיטה מדויקת, קצרה וכזו שלא מצריכה חיתוך ותפירה של החניכיים. רופא השיניים ד"ר רז חנן מסביר מדוע מדובר בדרך המומלצת והמתקדמת ביותר כיום להשלמת שן חסרה בפה

רופא שיניים ,מומחה לשיקום הפה
053-9415019 (מספר מקשר)

השתלות שיניים הן הליך שכיח במצבים שבהם חסרה שן או כמה שיניים בלסת המטופל. ד"ר רז חנן, רופא שיניים כללי עם ותק של קרוב ל-40 שנה, מרופאי השיניים המובילים בתחום השתלות השיניים הדיגיטליות, מסביר מהי השתלת שיניים דיגיטלית ומהו ההבדל בינה לבין השיטה הידנית.

מהי השתלת שיניים דיגיטלית?

"השתלת שיניים דיגיטלית היא השתלה שמתוכננת על ידי מחשב באמצעות פרטים שנלקחו מבדיקת ה-CT של המטופל ובהתאם אליהם מיוצר סד כירורגי שמאפשר לרופא להכניס את השתלים לפה המטופל בצורה מדויקת. השתלת שיניים דיגיטלית מתאפשרת בשנים האחרונות אודות להתפתחות טכנולוגית משמעותית. בשיטה הידנית, המיקום הסופי של התקנת השתלים היה נקבע במהלך הפעולה – דבר אשר פגע לעתים בדיוק שלה והאריך את משך הטיפול. בנוסף, בשיטה הידנית נדרשת התערבות כירורגית הכוללת חיתוך והפשלה של החניכיים ותפירה שלהם .בניגוד לכך, ההשתלה הדיגיטלית מאפשרת לתכנן ולקבוע מראש את מיקום השתלים, מידותיהם וזווית הכנסתם בהליך עדין ומדויק מאוד".

למי מתאימה השתלת שיניים דיגיטלית?

"השתלת שיניים דיגיטלית מתאימה לכל מי שמתאים לעבור השתלת שיניים רגילה. כלומר, הרקע הבריאותי שלו תקין, ובנוסף לאפשרות של השתלה ידנית קיימת עבורו אפשרות של השתלה דיגיטלית".

מה הם שלבי הטיפול של השתלה דיגיטלית? 

"בשלב הראשון המטופל נשלח לבצע צילומי CT של האזור שאמור לעבור השתלה. בשלב השני נלקחת  מידה מפיו של המטופל באמצעים סטנדרטיים של מדידה או על ידי סריקת מחשב. לאחר מכן, המחשב מתכנן את הסד הכירורגי שבאמצעותו הרופא יוכל לעשות את השתלים. הסד נשלח מהמחשב אל הרופא ואז הוא מזמין את המטופל ומוודא שיש התאמה בין הסד לבין המצב בפה. משם אפשר לקבוע תאריך להשתלה".

מה הם היתרונות של השתלת שיניים דיגיטלית על פני השתלת שיניים ב"יד חופשית"?

"להשתלה דיגיטלית יש יתרון על השתלה של 'יד חופשית' בעצם זה שההשתלה מדויקת מאוד כי המחשב מתכנן אותה בהתאם לנתוני העצם והחניכיים וכן לנתונים שיקומיים בעתיד. בנוסף, הליך ההשתלה מבוצע בזמן קצר יותר. יתרון נוסף הוא שלא צריך לעשות חתכים ותפרים בהמשך הטיפול היות שניתן לבצע את ההשתלה דרך החניכיים בלי לחתוך אותם ואז ההחלמה קלה ומהירה יותר".

השתלת שיניים דיגיטלית

האם ניתן להחליף שתלים שנכשלו בעבר?

"שתלים שנכשלו בעבר ניתן להחליף במידה שהעצם מאפשרת. כלומר, ישנו שלב של ריפוי עצם לאחר ההוצאה של השתלים שנכשלו. משקמים מחדש את העצם ואז אפשר בפירוש לחזור על ההשתלה הדיגיטלית באותו מצב – יש רק לוודא שהעצם אכן השתקמה".

לסיכום אומר ד"ר חנן: "השתלה דיגיטלית היא גם פתרון לאותם אנשים שחרדים מרפואת שיניים בכלל מההשתלה בפרט. התהליך קל יותר ופשוט יותר. אני מתקשר עם החולים בצורה הכי נוחה ונעימה ומעניק להם את הביטחון לעבור את ההליך ללא כל בעיה".

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

  • צור קשר
ד"ר רז חנן
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום