עניין של שגרה נכונה: דרכים לשימור תוצאות טיפולים אסתטיים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ד"ר אלה לוגסי, רופאת שיניים מוסמכת, שחלק משמעותי מעיסוקה המקצועי מוקדש לטיפולים אסתטיים, מסבירה מהי שגרת הטיפוח שתשמר עבורך את תוצאות הטיפול לטווח ארוך

מרפאת שיניים
08-6322330

שימוש במקדם הגנה בכל עת, כמו גם ניקיון יומיומי של העור, הזנת לחות ומשקפי שמש חובה הם חלק מההמלצות לשגרת הטיפוח שמציעה ד"ר אלה לוגסי, רופאת שיניים מוסמכת, שחלק משמעותי מעיסוקה המקצועי מוקדש לטיפולים אסתטיים. על שגרת הטיפוח שתשמר את תוצאות הטיפול לזמן רב ואף תאריך את פרק הזמן בין טיפול לטיפול, בשורות הבאות:

מהי החשיבות שיש לשימוש במקדם הגנה בכל עונות השנה?

"מקדם הגנה שומר על העור מפני קרינת השמש שנמצאת לאורך כל השנה ומפני הקרינה הכחולה שמופצת דרך מסכי מחשב, טלפונים ניידים, טאבלטים וכן הלאה. חשוב להקפיד על שימוש במקדם הגנה בדרגת 50SPF לכל הפחות. אין זה משנה אם זהו מקדם ההגנה בקרם, תרסיס או אפילו אבקה, העיקר שזה יהיה מוצר נוח לשימוש. מומלץ למרוח מקדם הגנה מספר פעמים ביום ובדרך כלל מתחת לאיפור".

מהו התכשיר המומלץ ביותר לניקוי עור הפנים?

"אני ממליצה להשתמש בסבון מועשר בלחות בדרגת חומציות שקרובה לעור הגוף והפנים, עדיף סבון היפו-אלרגני שמועשר בלחות, מאפיין שמבטיח רמת חומציות תקינה.

"מומלץ לשטוף במים ובסבון את הפנים בוקר וערב ולאחר כל איפור. אין לישון עם איפור בשום אופן, משום שהאיפור חוסם את הנקבוביות ונוצרת הצטברות של נוזלים תת עוריים, שמעמיסים על השרירים ובעקבות כך גורמים לקמטים".

טיפוח הפנים

יש האומרים שבקיץ הפנים בין כה וכה שומניות ולכן מומלץ להימנע מקרם לחות. מהי המלצתך בנושא?

"אני ממליצה למרוח קרם לחות בכל עונות השנה ובמיוחד בחורף, אין זה משנה אם מדובר על קרם לחות או על לחות במרקם ג'ל, כל עוד התכשיר מתאים לסוג העור. כדאי להימנע מהתחכמויות משום שמוצרים המיועדים לעור שמן לא 'מייבשים' את העור וגם לא להפך. כמו כן חשוב למרוח את הלחות לאחר שלב ניקוי הפנים".

ד"ר לוגסי מוסיפה: "אל תוותרו על לחות גם משום שלחות טובה ולעתים עוד מספר טיפות של נוזל ויטמין E תורמים מאוד למראה המייקאפ שיונח לאחר שכבת הלחות".

האם יש דרכים טבעיות להוסיף זוהר לפנים ואף לנקות את הנקבוביות מ"נקודות שחורות"?

"בהחלט, אני ממליצה לשלב בשגרת הטיפוח מסיכות פנים שניתן לרקוח ממרכיבים טבעיים כמו יוגורט, ביצים, מלפפונים, דבש, סוכר, קפה, קיווי, תות, חמר אדום וחמר ירוק, שמנים אתריים וכן הלאה".

לדבריה, "יש מתכונים רבים ברשת למסיכות ניקוי, מסיכות לחות, מסיכות זוהר ומסיכות קילוף קלות. לחלופין אפשר כמובן לרכוש מסיכות מקצועיות. תפקיד המסיכה הוא להסיר עודפי שומן ותאי עור מתים ולאפשר לעור לנשום ולנדף נוזלי גוף כמו זיעה. ככל שהעור נושם יותר, נמנע עומס על השרירים והיווצרות של קמטוטים וקמטים".

משקפי שמש הם מוצר אנטי-אייג'ינג

"קמטים וקמטוטים נוצרים גם בעקבות מימיקות רווחות כמו מצמוץ עיניים שמתרחש באופן טבעי בעת חשיפה לאור חזק ומסנוור כמו אור השמש", אומרת ד"ר לוגסי, ולכן היא מציינת: "משקפי שמש איכותיים מגנים מפני קרינה של קרני UVA ו-UVB , מאטים את הזדקנות העור באזור העיניים ומצמצמים את הקמטוטים".

ד"ר לוגסי מוסיפה: "משקפי השמש מכסים את ארובות העיניים ומונעים סנוור, ולכן אני ממליצה על משקפי שמש עם עדשות מקטבות (פולארויד)".

משקפי שמש

תזונה עשירה ובריאה תורמת למראה העור

כידוע, תזונה נכונה משפיעה לטובה על בריאות הגוף בכלל וכפועל יוצא גם על חיוניות העור.

"התזונה משפיעה באופן ניכר על עור הפנים, ותזונה איכותית שתורמת למראה עור בריא, חיוני ורווי בלחות, תכלול לפחות שני ליטרים מים ביום. כמו כן מומלץ להימנע ככל הניתן משתייה מרובה של משקאות מייבשים כמו קפה או תה שחור שגורמים להתייבשות העור ולכיווץ של כלי דם", אומרת ד"ר לוגסי.

לדבריה, "חשוב לשלב בתזונה נוגדי חמצון ולצרוך אותם הן בתצורתם הטבעית כמו פירות ירקות, דגי ים, טונה, שמנים, שקדים, אגוזים ואבוקדו, והן בתצורתם המלאכותית כתוספי תזונה".

מהי תנוחת השינה המומלצת לשמירה על מראה פנים רענן?

"אני ממליצה לישון על הגב, לפחות שמונה שעות רצופות וזאת כדי לאפשר לנוזלי הגוף לנוע לאורך הגוף כך שלא יצטברו בבלוטות הלימפה. נוזלי גוף שלא פונו כראוי עקב שינה לקויה יוצרים עומס על השרירים וגורמים להיווצרות של קמטים".

בכל מקרה, אומרת ד"ר לוגסי, "עדיף להימנע משינה על הבטן משום שתנוחה זו מגבירה את היווצרות הקמטים בלחיים. המלצה נוספת: כדאי מאוד להשקיע במצעים איכותיים שעשויים מכותנה סרוקה בצפיפות גבוהה - מצעים אלה מתקמטים פחות ולכן לא משאירים סימנים על עור הפנים".

סוד היופי הטבעי שלך - עיסוי פנים

"עיסוי העור אחת ליום או אפילו פעמיים ביום באמצעות הידיים, אבן גואה שה, ואפילו כפית הוא האנטי אייג'ינג הטבעי ביותר והזמין ביותר שיש לכל אישה ואישה באשר היא. לעיסוי הפנים יש השפעה מטיבה על מראה עור הפנים ובאמצעותו ניתן להרפות את שרירי הפנים, הצוואר והעורף, לסלק מתח שנאגר, לעורר את השרירים לפעולה במטרה לעודד יצירה של חומרי בנייה טבעיים בגוף כמו קולגן ואלסטין", מציינת ד"ר לוגסי.

"אני יודעת שהזמן של האישה בת זמננו מדוד מאוד, ובכל זאת אני ממליצה להקדיש מספר דקות ביום לעיסוי עצמי, השיפור הוא הדרגתי ומסייע מאוד בשמירת תוצאות הטיפולים".

ד"ר לוגסי מוסיפה שאם ההתלבטות היא בין עיסוי פנים לתרגילי פנים, "מומלץ להשקיע את המאמץ בעיסוי פנים, שתורם לפינוי הנוזלים העודפים ולזרימת דם טובה יותר".

ד"ר אלה לוגסי היא רופאת שיניים המציעה טיפולי אסתטיקה רפואית לפנים במרפאתה שבאשקלון. לייעוץ ראשוני, צרי קשר

סייעה בהכנת הכתבה: הילה צור-שינזי

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום