מסקין בוסטר ועד פילינג: הטיפולים היעילים ביותר למראה הפנים

(5)
לדרג
תוכן מקודם

תחום הרפואה האסתטית כולל מגוון רחב של טיפולים, חלקם תורם למיצוק ולהרמת העור, אחרים למרקם בריא וחיוני או לטיפול בקמטים עמוקים. מה ההבדל ביניהם ואיך אפשר להשיג מראה עור טבעי ויפה? מומחית לאסתטיקת הפה והפנים עושה סדר

רופאת שיניים
077-2312983 (מספר מקשר)

אסתטיקת הפנים היא תחום רחב המאגד בתוכו מגוון סוגי טיפול: בוטוקס, חומצה היאלרונית, רדיאס, פרופילו, סקין בוסטר, פילינג מסוגים שונים ועוד. באמצעות טיפול נכון, השומר על פרופורציות ואיזון, אפשר להיראות ולהרגיש טוב יותר ובעיקר – לא לוותר על המראה הטבעי. מיד תבינו מהו ההבדל בין סוגי הטיפולים ומהו הסוד להשגת מראה טבעי ויפה.

ראשית, מהו ההבדל בין בוטוקס לחומצה היאלרונית?

מדובר בשני רכיבים שונים לחלוטין, בעלי אינדיקציות שונות. הבוטוקס, או בשמו הרפואי "בוטוליניום טוקסין", מיועד להחליש את הקשר בין השריר לבין העצב. כך למעשה, הוא מאפשר לטפל בקמטים דינמיים אשר נובעים מהבעות הפנים.

לעומת זאת, חומצה היאלרונית היא חומר טבעי שנמצא בגוף, וברפואה האסתטית היא משמשת כחומר מילוי. באמצעותה ניתן ממש "לפסל" חלקים בפנים כמו עצמות לחיים, שפתיים וקו לסת וגם להשיב נפחים שאבדו עקב התבגרות הפנים.

למה חשוב לשים לב כשבוחרים טיפול בחומצה היאלרונית?

ראשית, כדאי לדעת שיש חברות שונות שמייצרות חומצה היאלרונית וגם סוגים שונים של חומצה, שהסמיכות שלהם שונה, האינדיקציה שלהם משתנה ובגדול - מה שמתאים למילוי שפתיים לא מתאים למשל לעיצוב קו לסת. חשוב לשים לב באיזו חומצה משתמשים ולאיזו מטרה.

אילו טיפולים חדשניים מומלצים לשיפור מרקם העור?

כיום, הודות למגוון הרחב של הטיפולים, אפשר לטפל כמעט בכל בעיה אסתטית – אפשר להרים, למתוח, למצק ולשפר את מרקם העור.

פרופילו - אחד הטיפולים היעילים ביותר הוא ה"פרופילו". מדובר בסוג של חומצה היאלרונית, שגורמת לגוף לייצר קולגן ואלסטין – שני רכיבים טבעיים בגוף שאחראים על מיצוק וגמישות העור, שעם השנים ייצורם הטבעי הולך ופוחת. טיפול בחומצה מהסוג הזה מאפשר להשיג עור מוצק, זוהר ובריא יותר.

טיפולי פנים

סקין בוסטר - מדובר בטיפול המבוסס גם הוא על שימוש בחומצה היאלרונית, אם כי המבנה שלה שונה מעט – היא סופחת יותר נוזלים ומזריקים אותה מתחת לעור באופן שטחי. העובדה שמדובר בחומר שסופח נוזלים גורמת לעור להימתח ולהיות מלא בברק ובלחות המגיעים מבפנים.

רדיאס - זהו ללא ספק אחד מהטיפולים המובילים, שמעניק גם הרמה, גם מיצוק וגם מילוי. הוא מבוסס על סידן ויש לו יכולת לשפעל מחדש את הפיברולסטים - תאי רקמת החיבור בעור. בניגוד לטיפולי הזרקה אחרים, הוא מאפשר ליהנות מתוצאות ארוכות טווח של למעלה משנה.

מזותרפיה - מדובר בהזרקה שטחית של חומרים ייעודיים, המתאימה למטרות אסתטיות שונות.

פילינג - טיפול אפקטיבי, המסייע בקילוף השכבה העליונה של העור ועל ידי כך ליצירת התחדשות ומראה רענן יותר.

מילוי שפתיים - אחד הטיפולים המבוקשים ביותר שצבר פופולריות רבה בשנים האחרונות הוא מילוי שפתיים. הטיפול נעשה תחת אלחוש, ולאחר מכן מתבצע מילוי ועיצוב שלהן באמצעות חומצה היאלרונית. שיטת הפפיון כרוכה בהזרקה שטחית יחסית, מה שמאפשר להשיג מראה טבעי.

טיפולי פנים

שאלת השאלות: האם אפשר לבצע טיפולי הזרקה וגם לשמור על מראה טבעי?

בהחלט כן. שמירה על מידתיות ופרופורציה נכונה היא המפתח להשגת תוצאה טבעית ויפה. כך למשל, אפשר לעצב את מראה הלחיים מבלי לגרום לניפוחן ולאיבוד המראה הטבעי.

ד"ר נתנאלה שחר דוגלת בגישה מינימליסטית. לדבריה, לעתים מספיקה נגיעה קטנה של חומר איכותי כדי להשיג שיפור מדהים. לעתים אף ניתן להסתפק בטיפול שמשפר את מרקם העור כדי להשיג שיפור ניכר במראה הפנים. כשהעור מתוח ויפה, הוא נראה יותר רענן ואלגנטי גם כשיש קמטים. לכן, חשוב לשלב טיפולים שמשפרים את מרקם העור לצד טיפולים עמוקים יותר.

ד"ר נתנאלה שחר היא מומחית לאסתטיקת הפה והפנים

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום