הבשורה של השתלות שיניים מתקדמות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

שיניים חסרות הן בין המפגעים האסתטיים והתפקודיים הקשים ביותר, שפוגעים קשות הן בבריאות הפיזית והן בנפש. ההתקדמויות הטכנולוגיות הגדולות בתחום נותנות תקווה גם למטופלים שבעבר נחשבו לבלתי כשירים להשתלת שיניים

טיפולי שיניים ,מומחה לרפואת שיניים ציבורית
077-9976349 (מספר מקשר)

שיקום הפה הוא תת תחום ברפואת שיניים, שנועד לתקן ולשפר את המראה האסתטי של השיניים, או לשלב אסתטיקה עם טיפולים להחזרת תפקוד חלל הפה והלסת. תחת תחום שיקום הפה מתבצעים טיפולים רבים, ביניהם סתימות, עקירות, שיניים תותבות, טיפולים אסתטיים, כתרים, גשרים, שתלים ועוד. הבחירה בסוגי הטיפולים תלויה במצב הפה ובבריאותו הכללית של המטופל, ולעתים הם ישולבו עם טיפולים נוספים מתחום הפה, הלסת והאורתודנטיה.

מתי יש צורך בטיפולי שיקום פה?

טיפולי שיקום הפה נדרשים כאשר יש שחיקת שיניים חמורה במיוחד, כאשר אדם סבל מטראומה או שעבר תאונה שגרמה לו לאבד את שיניו. הטיפולים נדרשים גם לאחר הזנחה חמורה של שנים בשל חרדה דנטלית, לאחר חשיפה למשקאות ולמאכלים שהורסים את השיניים, בשל היגיינה לקויה ביותר, או בשל הזנחה של השיניים.

אחד מתת התחומים הנפוצים והנדרשים ביותר בשיקום הפה הוא השתלת שיניים, שהיא למעשה יצירת שיניים במקום שיניים שאבדו או נפגעו וכאשר יש צורך להחליף אותן בשן חלופית.

מתי למשל? לעתים אנשים מאבדים שיניים בגלל שנים של הזנחה ופחד או חרדה מפני טיפולי שיניים ולעתים מדובר על חבלה, פגיעה, תאונה, זיהום או מחלה. גם צפיפות עצם נמוכה וגיל מבוגר תורמים לסיכון לאובדן שיניים, שמייצר בעיות אסתטיות ובעיות תפקודיות. השיקום שואף לפתור את הבעיות הללו.

שיטות השתלות מתקדמות

השתלות ביום אחד - המטופל מגיע למרפאה, עובר עקירות כאשר נדרש, ומקבל שתלים וכתרים זמניים לשלושה חודשים, עד לקבלת הכתרים הקבועים. ההשתלה עצמה מבוצעת במספר שלבים, לאורך תקופה של שלושה חודשים עד חצי שנה. לאחר ההרדמה (לרוב מקומית), רופא השיניים חושף את העצב ומבצע חיתוך באזור רקמות החניכיים המיועד להשתלה.

השתלת שיניים

הרופא קודח במקום המיועד לשן החדשה ומבריג את השתל. על השתל המוברג מחובר מבנה שעליו כתר המדמה שן טבעית, בצורה ובצבע המתאימים לשאר חלל הפה של המטופל הספציפי.

לאחר זמן החלמה של כשלושה חודשים, מושתלות השיניים הקבועות - שתלים דנטליים מיוחדים המוחדרים לרקמת החניכיים במקום שמיועד להשתלת השן. לאחר החדרת השתל מבוצע תהליך חשיפתו, ובשלב שלישי - הרכבה של מבנה וכתר על גבי השתל. התהליך יכול להתבצע לאורך החניכיים, בהתאם למספר השיניים שרוצים להחליף.

השתלה בזאלית - השתלה ללא כתרים למחוסרי עצם. מטופלים שסובלים מכמות עצם נמוכה בפה אינם יכולים לעבור השתלת שיניים בצורה הרגילה, מאחר לא ניתן להרכיב את השתלים כאשר אין מספיק עומק של עצם. הפתרון הוא שתלים בזאליים. בשיטה הזאת השתלים מוצמדים לעצם הבזאלית של הפה – שכבת העצם הבסיסית של הפה. לאחר שבוע של ריפוי, חוזר המטופל ומקבל באותו היום את השיניים החדשות והקבועות שלו.

איך מחליטים איזו השתלת שיניים תבוצע?

ההתאמה להשתלה נקבעת לאחר סדרת בדיקות וצילומים, שבוחנת את המצב הכללי של המטופל ומתאימה לו את שיטת ההשתלה הנכונה ביותר עבורו.

הפרמטרים שנבחנים הם צפיפות העצם, הרגלי המטופל (למשל אם הוא מעשן או לא), מיקום השתל, לחץ דם, סוכרת, מחלות לב ועוד. תכנית השתלת השיניים נבנית בצורה שתתאים למצב הרפואי הספציפי של כל מטופל.

האם השתלת שיניים מחזירה תפקוד מלא?

הצלחת השתלת שיניים תלויה בגורמים רבים, אך לרוב כאשר המטופל מקיים את הוראות הרופא, הטיפול יצליח. תפקוד השיניים החדשות יהיה דומה מאוד לתפקוד שיניים טבעיות. אצל כל מטופל הדבר ייקח משך זמן אחר, אך בסופו של דבר השיניים ימלאו את תפקידן.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום