9 טיפים ומדריך לשמירה על שיניים לבנות וחזקות

(1)
לדרג
תוכן מקודם

החל מצחצוח קפדני ועד לשמירה על תזונה נכונה: הדרך לשיניים יפות ובריאות עוברת דרך הרגלי היגיינה ושמירה על הבריאות הכללית. מומחה לרפואת שיניים משיא 9 עצות זהב. לכם נותר רק לאמץ אותן

רופא שיניים
053-5292039 (מספר מקשר)

אנחנו דואגים למרוח קרמים לטיפוח העור, מתאמנים וגם משתדלים לאכול טוב. אבל בין כל אלה, דווקא השיניים שלנו לא תמיד זוכות להתייחסות הראויה, וזה כידוע עולה לנו בלא מעט בעיות. למעשה, חלק גדול מאיתנו נזכרים לטפל בשיניים שלהם רק אחרי שהנזק כבר ניכר וכרוך בכאבים, בדימום ובמחלות חניכיים. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות כדי לצמצם את הסיכוי לכל ה"תענוג" המפוקפק הזה.

ד"ר פוקארה מוחמד, מומחה לרפואת שיניים ומנהל "מוריה סמייל", מפרט תשע דרכים שיעזרו לכם לשמור על שיניים בריאות, חזקות ולבנות. בואו נתחיל:

הקפידו לצחצח את השיניים: לכאורה, מדובר בעצה טריוויאלית למדי, אבל מסתבר שלא כולנו מקפידים עליה. אז מה עושים? לא מתעצלים ומקפידים על צחצוח איכותי וממוקד בין פעמיים לשלוש ביום. רצוי להתמקד בעיקר באזור שבין השיניים לחניכיים. הזמן המועדף לצחצוח הוא בבוקר – מיד לאחר ההשכמה ובערב – לפני השינה. כמו כן, מומלץ לצחצח גם לאחר ארוחת הצהריים כאשר הדבר מתאפשר.

השתמשו בחוט דנטלי: חשוב להקפיד על שימוש בחוט דנטלי בכל ערב לאחר הארוחה. החוט מאפשר לנקות את האזורים הבעייתיים שבין השיניים שאליהם מברשת שיניים לא יכולה להגיע. אגב, שימוש בקיסמי עץ פחות מומלץ, שכן הוא עלול לגרום לדלקות ולבעיות חניכיים.

חוט דנטלי

הקפידו להגיע לביקורת אצל רופא השיניים והשיננית: חשוב לבצע מעקב אצל רופא השיניים אחת לשישה חודשים, ואצל שיננית בכל שישה עד שמונה חודשים, בהתאם להמלצה ולמצב השיניים האישי. הקפדה על כך תסייע לכם לאתר בזמן בעיות ולמנוע את החמרתן.

שתו בעיקר מים: יין, מיצים וקפה עלולים לפגוע באמייל של השן ולגרום להכתמתן. לפיכך, לא מומלץ להרבות בהם ורצוי להעדיף בעיקר מים. משקאות מומלצים נוספים שניתן לשלב ביום הם תה ירוק וחליטות טבעיות מצמחי גינה כמו נענע או מרווה.

הקפידו על תזונה עשירה ומאוזנת: מעבר לעובדה שתזונה העשירה בכל אבות המזון חיונית לשמירה על הבריאות הכללית, מתברר שהיא מסייעת גם לשמירה על בריאות השיניים. חשוב להתרחק ככל שניתן ממזון תעשייתי ולהעדיף אוכל ביתי שמתבסס על התזונה ים תיכונית. תזונה זו כוללת בעיקר שימוש בשמנים איכותיים, קטניות, דגנים מלאים, דגים, פירות וירקות וצריכה מוגבלת של בשר.

שיניים צהובות

אל תעשנו: סיגריות, נרגילות, סיגרים או כל מוצר טבק אחר מסוכנים לבריאות, מעלים את הסיכוי לחלות בסוגים שונים של סרטן וגם פוגעים בשיניים ובחניכיים. נסו להימנע מההרגל הזה לחלוטין. אם אתם מתקשים, תוכלו להיעזר באחת מהסדנאות המוצעות במסגרת קופות החולים השונות.

שתו מים מינרליים: הבעיה העיקרית במי השתייה בישראל היא העובדה שאלה עוברים תהליך של התפלה. תהליך זה גורם לאיבוד מינרלים שונים ובעיקר פוגע בפלואור שבהם – מינרל שמצוי בתרכובות מינרליות שונות, הידוע בסגולתו לשמירה על אמייל השן. לעומת זאת, מים מינרליים מכילים כמות נאה של פלואור, ולכן מומלץ לשתות מהם בכל הזדמנות.

לעסו מסטיק, אך לזמן קצר: באופן כללי, לעיסת מסטיק ללא סוכר מומלצת לשמירה על רמת חומציות תקינה בחלל הפה. עם זאת, לעיסה ממושכת עלולה לגרום לבעיה בשרירי הלסת. לכן, לעסו מסטיק אך היפטרו ממנו בתוך זמן קצר שלא עולה על דקה.

מתכננת הריון? דאגי לבדוק את השיניים: חשוב לדאוג לתחזוקת השיניים עוד לפני ההריון, משום שבתקופה זו השיניים מועדות יותר לפגיעה. נשים שלא מקפידות על כך, לעתים רבות מתמודדות עם בעיות שיניים שדורשות טיפולים מורכבים במהלך ההריון עצמו, ואת זה מומלץ למנוע מראש.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום