ממתיחת פנים עד חומצה היאלורונית: כל הדרכים למראה פנים צעיר יותר

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מתי כדאי לעשות מתיחת פנים ומתי אפשר להסתפק בהזרקת חומצה היאלורונית או במכשיר לעידוד ייצור הקולגן? הכל על טיפולים להצערת הפנים, כולל כמה שאולי לא הכרתם

רופא מנתח פלסטי
077-2309406 (מספר מקשר)

מדי יום מתבצעים בישראל עשרות ניתוחים פלסטיים ומאות הליכים אסתטיים, והמספרים מגיעים לעשרות ומאות אלפים בשנה. אלפים מהניתוחים מיועדים להצערת הפנים, ויותר מחצי מיליון הליכים אסתטיים בשנה מוקדשים בדיוק לאותה מטרה, כאשר הזרקות של חומרי מילוי הן חלק נכבד מתוכם. מרבית המטופלים הפונים לטיפולי הצערת הפנים השונים נמצאים בעשור הרביעי והחמישי לחייהם – גילאי 30 עד 50, והגיל הממוצע נמצא בירידה מתמדת.

הנתונים מדברים בעד עצמם: סימני ההתבגרות וההזדקנות על מראה הפנים מטרידים אותנו מאוד, ואנחנו מוכנים להיעזר במגוון האמצעים הקיימים כיום על מנת לזכות במראה פנים צעיר יותר. הדבר משותף, אגב, גם לגברים וגם לנשים, אם כי לא באותו היקף. טיפולי הצערת פנים עדיין נפוצים יותר בקרב נשים, אך מספר הגברים הנעזרים בטיפולים הולך ועולה מדי שנה.

לדבריו של ד"ר מיכאל איצקסון, מומחה לכירורגיה פלסטית וזוכה פרס קפלן היוקרתי מטעם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, המניעים לביצוע הטיפולים וההליכים אינם נובעים רק מתוך סגידה למראה צעיר או רצון להיראות יפים יותר, אלא פעמים רבות דווקא מתוך תחושה שסימני ההזדקנות מייצרים רושם מוטעה ומקשים על ההתנהלות החברתית. "צניחה של זוויות הפה והשפתיים עלולה ליצור רושם של אדם חמור סבר וזועף, ואילו צניחת עפעפיים עלולה לייצר תחושה של עייפות או חוסר עניין. מטופלים רבים מדווחים לנו לאחר הניתוח על שיפור ניכר גם בתקשורת שלהם עם אחרים", הוא אומר.

כל הדרכים להצערת הפנים

ככל שאנחנו מתבגרים, ניתן לראות יותר ויותר סימני הזדקנות על הפנים שלנו – קמטוטים, קמטים, אובדן נפח, צניחה של העור, השומן והשרירים, התרוקנות וצניחה של השפתיים, רפיון של קו הלסת והיווצרות של עודפי עור באזורים שונים של הפנים, כמו העפעפיים, הסנטר והצוואר.

מגוון הטיפולים הקיימים מאפשרים לכל מטופל או מטופלת למצוא את הניתוח או ההליך האסתטי הנכון ביותר עבורו, הן מבחינת השינוי אותו היה רוצה לראות והן מבחינת סדר הגודל של ההליך עצמו. מהן האפשרויות העומדות בפניכם ובמה הן נבדלות זו מזו?

מכשירים להגברת ייצור הקולגן – טיפול במרקם העור, אומר ד"ר איצקסון, הוא בעל משמעות לא פחותה ממתיחת העור. אחת הדרכים היעילות לטיפול במרקם העור היא שימוש במכשירים מיוחדים  המעודדים ומגבירים את ייצור הקולגן. כיוון שהקולגן הוא גורם מרכזי בשמירה על מיצוק העור, על גמישותו ועל מראה עור חיוני ומלא ברק, הגברת ייצור הקולגן תורמת משמעותית להצערת הפנים, מחליקה קמטוטים, מחזקת עור רפוי ואף משפרת סימני צלקות ופיגמנטציה של העור.

טיפולי הזרקה של חומצה היאלורונית – החומצה ההיאלורונית נחשבת לחומר הבטוח ביותר להזרקה, כיוון שהיא למעשה חומר שאותו הגוף שלנו מייצר באופן טבעי. הזרקות של חומצה היאלורונית לפנים משמשות למילוי אזורים בהם נוצר אובדן נפח, ובאמצעותן ניתן לטשטש קמטים,  להדגיש תווי פנים שסובלים מרפיון כגון קו הלסת, למלא את אזור העפעפיים התחתונים או עצמות הלחיים שהתרוקנו, וכמובן להוסיף נפח לשפתיים.

הזרקות לפנים

את תוצאות הטיפול ניתן לראות באופן מיידי והן מחזיקות מעמד למשך כשנה עד שנה וחצי בממוצע. סיבוכים כתוצאה מהטיפול נדירים מאוד, כיוון שכאמור מדובר בחומר המצוי בגוף, אך נדרשת מיומנות ודיוק ולכן חשוב לבצע אותו אך ורק אצל רופא מנוסה. הטיפול מתאים לנשים וגברים שסימני ההזדקנות לא ניכרים על פניהם באופן משמעותי, או למטופלים שלא יכולים לעבור ניתוח מסיבות שונות.

ניתוח מתיחת פנים – Face Lift ניתוח מתיחת פנים הוא ככל הנראה הניתוח הפלסטי המוכר ביותר בתחום הצערת הפנים, והאפקט המתקבל באמצעותו משמעותי במיוחד. במסגרת מתיחת הפנים מותח המנתח את שרירי הפנים ומקצר את העור, והתוצאה המתקבלת היא עור מהודק יותר, תווי פנים מוגדרים יותר, חיזוק והרמה של אזורים שצנחו ומראה פנים צעיר הרבה יותר. עם זאת, חשוב מאוד לבחון עבודות קודמות של המנתח ולוודא כי לצד האפקט הדרמטי שנוצר נשמרים תווי הפנים הטבעיים של המטופל.

Mini Face Lift מיני פייס-ליפט הוא הגירסה המצומצמת יותר של ניתוח מתיחת הפנים, המתרכזת במתיחת החלק התחתון של הפנים ומתאימה בעיקר למי שסובלים מרפיון של קו הלסת ומעודפי עור, דלדול וקמטים באזור הצוואר. במקרים מסוימים, מספיק ניתוח זה על מנת לקבל תוצאות מצוינות, אומר ד"ר איצקסון, וזאת תוך התאוששות מהירה יותר, ניתוח קצר יותר, עלויות נמוכות וכאבים פחותים.

שאיבת שומן – לטובת הסרת סנטר כפול או עודפי עור משמעותיים בצוואר, ניתן לבצע שאיבת שומן. מדובר בפרוצדורה קלה ופשוטה הנמשכת שעה בלבד ומאפשרת תהליך החלמה מהיר וקל. לעיתים, אף אין צורך להגיע עבורה לחדר ניתוח וניתן לבצע אותה בקליניקה.

השתלת שומן – טיפולי השתלת שומן מתבצעים על ידי שאיבת כמות קטנה של שומן מאזור מסוים בגוף והזרקתו לאזור המתאים בפנים לצורך השבת נפח, רעננות וחיוניות, וכן לביצוע תיקונים כמו הגדלת שפתיים, הדגשת עצמות לחיים, קו לסת ועוד. השומן, אשר עובר תהליכי זיקוק וסינון לפני ההזרקה, עשיר בתאי גזע התורמים משמעותית לריענון העור ולהצערתו, והוא משמש הן כטיפול משלים לאחר ניתוחי פנים שונים והן כטיפול בפני עצמו.

לא כולנו מתבגרים באותה צורה

לצד טיפולים אלה, חשוב לזכור כי סימני ההזדקנות לא נראים אותו הדבר אצל כולנו. חלק מהאנשים סובל מתופעות מסוימות בצורה משמעותית יותר, או מוטרד מבעיה מסוימת יותר מאשר מבעיות אחרות, ולכן יש לקבוע עבור כל מטופל את דרך הטיפול המתאימה ביותר למצבו ולהעדפותיו.

הצערת פנים

ניתוחים נקודתיים, המתרכזים בבעיה ספציפית ובאזור מסוים כגון הרמת עפעפיים, הרמת גבות או מתיחת צוואר, עשויים להוות גם הם פתרון מספק בחלק מהמקרים, ואף לאפשר למטופלים ליהנות מהליך פשוט יותר ומזמן החלמה מהיר הרבה יותר מאשר בניתוח פנים מקיף.

על מנת להבין מהם הטיפולים הנכונים ביותר עבורכם, מהו האפקט הצפוי בעקבות כל טיפול וכיצד תהליך ההחלמה צפוי להיראות, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה ומיומן בביצוע מגוון הטיפולים השונים. רוצים לשמוע עוד על טיפולי הצערת הפנים המדויקים ביותר עבורכם? צרו קשר עם ד"ר איצקסון.

ד"ר מיכאל איצקסון הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, זוכה פרס קפלן היוקרתי מטעם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. בעל מרפאות פרטיות בירושלים ובתל אביב

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום