מסתימה ועד שתל - לתוצאה האסתטית בטיפולי שיניים יש חשיבות עצומה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כל הליך דנטלי אמור להיות בסופו אסתטי. לא משנה עד כמה מורכב טיפול השיניים שלכם - יסודיות, הקפדה ותשומת הלב לפרטים יביאו לתוצאה הטובה, הנוחה והיפה ביותר, ובעיקר כשמדובר בשתלים ובציפויים

טיפולי שיניים
053-7896964 (מספר מקשר)

על פי תפיסת עולמו של ד"ר זאב מץ, העוסק ברפואת שיניים כללית ובמתן פתרונות שיקומיים מורכבים ואסתטיים - כל פרוצדורה דנטלית, ובעיקר כשמדובר בטיפול שיקומי, מחייבת את הרופא המטפל להיות יסודי, קפדן ולשים לב לפרטים הקטנים וזאת כדי להגיע לתוצאה הטובה, הנוחה והיפה ביותר ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בשתלים ובציפויים.

"רפואת השיניים מתקדמת כל הזמן. כיום, הכלים הדיגיטליים שעומדים לרשותנו מאפשרים לנו להעביר את המידע בצורה המיטבית למעבדה וכך גם היכולת שלנו ליצור יצירות מושלמות הולכת וגדלה", אומר ד"ר מץ.
אחד התחומים בהם אסתטיקת שיניים היא מהותית הוא השתלת השיניים. "כיום השימוש בשתל דנטלי נפוץ ביותר", אומר ד"ר מץ. "בכל מצב שבו יש חוסר שיניים מועט או נרחב, זקוקים לפתרון שישלים את השיניים החסרות מבחינה תפקודית ואסתטית. אם בעבר הכלי הכמעט יחיד שניתן היה להשתמש בו היו תותבות או גשרים על שיניים קיימות, היום ההעדפה הברורה היא לא לגעת בשיניים בריאות ולהשלים את החסרות באמצעות שתל דנטלי".
לדברי ד"ר מץ, הגורמים העיקריים לאיבוד השיניים הם עששת נרחבת, מחלות חניכיים שהביאו לאיבוד תמיכת העצם בשיניים, וטראומות עקב תאונות או חבלות.

מה כוללת הפרוצדורה?

"כיום אנחנו משתדלים לקצר את התהליך של עקירה והחדרת השתל וברוב המקרים נעדיף לעקור את השן הבעייתית ולהתקין את השתל והשיקום הזמני באותו מעמד עד לפתרון הקבוע שיהיה לאחר מספר חודשים, בהתאם לרצון המתרפא מבחינת מראה ותפקוד".

לאורך כמה זמן השיקום אמור לתת מענה?

"אנחנו לא יכולים להתחייב למספר השנים שבהן השתל ייתן את המענה, אלא מסתמכים על הסטטיסטיקה שעומדת לטובתנו. אני עוסק בתחום ההשתלות למעלה משני עשורים ויכול לומר שלרוב המכריע של המטופלים אחרי עשר שנים, השיקום נראה כאילו רק אתמול סיימנו את הטיפול. מובן שלא ניתן להבטיח מאה אחוזי הצלחה לכולם. לפעמים יכולה להיווצר דלקת בגלל חוסר הקפדה על ניקיון ולעתים יש בעיות אחרות, אך ככלל, מדובר בשיקום שאמור להאריך ימים".

האם ניתן לזהות בקלות שאלו שיניים לא טבעיות?

"התשובה היא לא. התכנון האסתטי הנעשה במעבדה וההדמיה מאפשרים לנו להגיע לתוצאות יותר מדויקות. כדי ליצור נראות טבעית של שן, אנו משתמשים בחומרים ובצביעה שמאפשרים לנו ליצור מעברי צבע ושקיפות ממש כמו בשן הטבעית. שן טבעית אינה בצבע אחיד, היא מתחילה בצבע כהה יותר, המתבהר בהמשך ובסופה יש שקיפות -  וזה מה שאנו מעבירים לכתר כדי שייראה טבעי".

התאמת צבע לשיניים

בעידן הנוכחי שבו ה״חיוך המושלם״ שולט באמצעי המדיה השונים, הצורך להיראות אסתטי הוא מכריע. "אכן, אנשים נחשפים באמצעי התקשורת לשיניים לבנות וזוהרות של טאלנטים ומתעורר בהם הצורך והרצון לשפר את נראות השיניים וליצור את אותו החיוך המושלם", אומר ד"ר מץ.

אחת השיטות השמרניות להגיע למראה שיניים יפה היא ציפוי השיניים בחומרים על בסיס חרסינה. הציפוי הוא כמו הלבשה דקיקה שמודבקת על החלק החיצוני של השן כדי לפתור בעיה של צבע או צורה של השיניים. "תפקידי כרופא שיניים הוא לגעת בצורה מינימלית בשן או לא לגעת כלל, ועם זאת להגיע לפתרון אסתטי מעולה. אני תמיד מוודא עם המטופל שזה אכן נחוץ, כי אמנם הטיפול הוא חד פעמי, אך הוא יזדקק לו במשך כל חייו ואי אפשר לחזור למצב הקודם."

ד"ר מץ מזהיר שטרם פרוצדורה זו חשוב לוודא את איכות הציפוי. "בעולמנו הממוסחר, לא מעט מנסים למכור את מרכולתם בכל דרך והרבה פעמים מגדירים השלמות כותרות או שימוש בחומרים לעשיית סתימות כציפוי, על אף שאסור להציגם כציפוי קרמי. קיימים ציפויים מחרסינה ואלה חומרים עמידים לאורך זמן שאינם משנים את צבעם וכמעט לא נשברים או מתנתקים, ולכן היתרונות שלהם בולטים. פעמים רבות אנשים מחפשים אחרי מחיר זול, אך אינם מבינים שבמחיר הזול הם גם מקבלים תוצאה זולה ולא איכותית".
 
למי היית ממליץ לעשות ציפוי?

"כשהנראות הנוכחית של השן פוגעת בנפש האדם, בביטחון העצמי ובדימוי העצמי שלו, אם הוא מסתיר את הפה בכף ידו כי הוא מתבייש או מותח את השפתיים להסתיר את השיניים, אני מבין שזה מלווה אותו כל הזמן ויש סיבה אמיתית לטיפול. אם זה עניין של גחמה, רצוי לוותר על הטיפול. לרופא שיניים יש מספר אפשרויות להגשים את החלום, אבל אני תמיד מסביר במה זה כרוך ורק אם הכל מובן ומוסכם, יוצאים לדרך שבסופה מקבלים את החיוך שכה חלמו עליו."

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום