מה ששמעתם: יש פתרון לבעיות השמיעה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

המודעות לשמירה ולשיקום השמיעה עלו עם השנים אך חרף זאת רבים מהאנשים סובלים מפגיעה בשמיעה עדיין מזניחים את הבעיה. מדוע זה קורה, ומהם הפתרונות השיקומיים? מנכ"ל רשת מכוני "אופקים איכות השמיעה", אביעד שלמון, מרחיב בנושא

ספקי מכשירי שמיעה ואביזרים
077-8039228 (מספר מקשר)

מכירים את המציאות שאתם יושבים סביב שולחן עם המשפחה או החברים, וברור שמישהו לא עוקב? לפעמים זה אבא או אמא לפעמים חבר שפשוט לא בפוקוס. תפנו אליו שאלה והוא לא קולט או עונה שלא לעניין. אז ככה זה אצל כ-15% מהאוכלוסייה ולא רק המבוגרים. ירידה בשמיעה היא לא בהכרח ביטוי לזקנה אלא מצב נתון, שמשותף לאנשים בכל גיל. הם פשוט לא שומעים אתכם, או ליתר דיוק מוחם מתקשה לפענח את הדיבור סביבם. ואז, כדי לא להביך, מפסיקים לפנות אליהם, לשתף אותם בשיחה. הם גם מפסיקים לצאת ולפגוש אנשים כיוון שהם חוששים להיות מובכים. מתנתקים חברתית ונפשית וחמור אף יותר, גורמים לעצמם נזק מוחי בלתי הפיך.

לא הגיוני. בעידן בו טכנולוגיות עילית זעירות יכולות לפתור את הבעיה, הם עדיין עם ה"אני מסתדר" או "מה יחשבו עלי". במקום לטפל, האהובים שלכם מזניחים עצמם, וכשלבסוף יגיעו לטיפול כבר לא ניתן יהיה לעזור להם יותר מדי. שיקום שמיעה קריטי לאיכות החיים שלכם ושל קרוביכם. חשוב לטפל בכך כשמתעוררת הבעיה ולא אחרי שנים של דחיה. הזנחת השמיעה מעודדת תהליכי ניוון וחולי מוחיים כגון אלצהיימר ודמנציה.

הטכנולוגיה של מכשירי השמיעה החדשים.

מכשירי השמיעה החדשים משוכללים יותר, קטנים יותר ומותאמים לאורח החיים המודרני. אנו משתמשים כיום במכשירים זעירים ואסתטיים שנוח לתפעל והם מתוכננים כך שהמרחק בין המיקרופונים שלהם מספק עומק בשמיעה. תפקידו העיקרי של מכשיר השמיעה לספק תחליף לפעולת המוח ולסנן את רעשי הרקע. ככל שמכשיר מתקדם יותר טכנולוגית נקבל שמיעה והבנת דיבור טובים יותר.

גם בהיבט הטכנולוגי אנחנו רואים כיצד הבינה המלאכותית משתלבת היטב במכשירי השמיעה, המכשירים מתחברים לאמצעי תקשורת אחרים כמו טלפונים סלולריים וטלוויזיות ומשמשים כמגבר נוסף .כמו כן, התוכנה המובנית במכשיר לומדת את מאפייני הרעש באזור ויודעת לווסת רעשים במטרה להעצים את חווית השמע ולספק צליל נקי מהפרעות רקע.

מתי מומלץ לשקול שימוש במכשיר שמיעה?

אדם ששמיעתו נפגעה הוא לא בהכרח הסובל העיקרי מהמצב – למעשה בדרך כלל ומשפחתו האנשים אליו סובלים והם אלו שיעודדו אותו לגשת לבדיקת השמיעה. כיום מומלץ לאנשים בני 50+ להיבדק אחת לשנתיים, ואילו לבני 60+ מומלץ לקבוע תור לבדיקת שמיעה אחת לשנה.

אם אתם או הקרובים אליכם מתקשים לשמוע, שואלים שוב ושוב- מה?, הולכים לאיבוד בסביבה מורכבת ונמנעים ממפגשים חברתיים כנראה שהגיע הזמן לבדיקה. בדיקת שמיעה במכון מוסמך תיתן לכם ולאנשי המקצוע את ההזדמנות לאפיין את המצב ולבחון אם הגיע הזמן לטפל ולשקם את השמיעה.

חשוב להדגיש כי אדם שזקוק למכשירי שמיעה ולא משתמש בהם גורם לעצמו נזקים מוחיים משמעותיים מאוד. תהליך זה מתרחש בעת אובדן השמיעה, כאשר עצבי השמיעה לא מקבלים גירויים, אובדת היכולת לפענח צלילים וכך גם נגרמים נזקים שקושרים למחלות במוח לרבות דמנציה ודמנציה של אלצהיימר. זהו מסר מבהיל – אך חשוב להעלות את המודעות לנושא זה.

הטיפול בירידת שמיעה מתחיל במניעה. מתרחקים ממקורות רעש, יושבים רחוק מהרמקולים באירועים ואף הולכים עם אטמי רעש למקומות סואנים ורועשים במיוחד. אם כל זה לא עזר וירידת השמיעה כבר אירעה רצוי להיבדק במכון מקצועי שיוכל להציע לכם פתרון מתאים.

התאמת מכשיר שמיעה במכון "אופקים"

אם אתם חושדים, ששמיעתכם נפגעה אל תחכו – דעו שיש באפשרותכם לגשת למכון "אופקים" ולערוך בדיקת שמיעה מקצועית תוך ימים ספורים באחד מסניפי הרשת (רמלה, מודיעין וראש העין). הבדיקה נערכת על ידי קלינאי תקשורת מנוסה וותיק שיוכל להעריך אם שמיעתכם נפגעה. חשוב שתדעו שמכון "אופקים" הינו היחידי בארץ שמתחייבים לצוות עם ניסיון של מעל עשר שנות בתחום. אם ממצאי הבדיקה יצביעו על כך שיש צורך בפתרון שיקומי, אנשי המקצוע יוכלו להציע לכם מגוון רחב של פתרונות בהתאמה מושלמת לצרכים שלכם וסגנון חייכם. מכוני "אופקים" עובדים עם כל קופות החולים ומשווקים את המותגים המובילים והמתקדמים בעולם. למעשה, רשת אופקים מחזיקה כיום במלאי המכשירים הגדול ביותר בישראל וכך אנו יכולים לבחור עבורכם את המכשיר הספציפי המתאים לכם.

מייל: [email protected]

 

  • צור קשר
אופקים איכות השמיעה
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום