טיפול מוכוון אולטרסאונד: סטנדרט הבטיחות הגבוה ביותר למניעה וטיפול בסיבוכי הזרקת חומצה היאלורונית

(34)
לדרג
תוכן מקודם

טיפול מוכוון אולטרסאונד ברפואה אסתטית הוא הדרך הבטוחה ביותר למניעת סיבוכים שונים העשויים לקרות עקב הזרקת חומצה היאלורונית, כמו גם השיטה המדויקת ביותר לתיקון סיבוכים קיימים. מדריך

שירותי אסתטיקה רפואית
053-6268785 (מספר מקשר)

חומצה היאלורונית היא כלי מרכזי ברפואה האסתטית בת ימינו. הזרקה של חומצה היאלורונית היא טיפול פופולרי מאוד, בעל שימושים אסתטיים רבים, כמו השבת נפח לאזורי הפנים למטרות הצערה וייפוי, הזרקות מילוי לשפתיים ועיצובן, הזרקות לאזור הלחי למילוי והדגשת עצמות  הלחי, חיזוק קו לסת והדגשת סנטר, והזרקות ישירות לאזור של קמטים בולטים לצורך טשטושם.

הסיבוכים הקורים עקב הזרקת חומצה היאלורונית הם נדירים. המשמעותי ביניהם היא הזרקה בשוגג של חומר המילוי לתוך כלי דם עורקי, היכולה להסתיים בנזק מתמשך. זהו סיבוך נדיר ביותר, כאמור, אך בשל אופיו של הטיפול האסתטי נרצה למזער את הסיכוי לסיבוך זה, נדיר ככל שיהיה, למינימום.

מהם אמצעי הבטיחות שיש לנקוט על מנת למזער הופעת סיבוכים עקב הזרקת חומצה היאלורונית?

אמצעי הבטיחות הראשון הוא טיפול המבוסס על ידע רפואי מקדים של המטפל באנטומיית כלי הדם, העצבים והשרירים של אזור הפנים. כלומר, כאשר הזרקת החומצה ההיאלורונית מבוצעת על ידי רופא, הסיכוי לסיבוך הוא נמוך מאוד.

הרופא המטפל יידע לאבחן בצורה הטובה ביותר היכן בטוח להזריק והיכן לא, ולא פחות חשוב - באיזה עומק להזריק.

ואולם, לא תמיד הידע האנטומי הרפואי מספיק. מבנה הגוף והפנים של כל אחד ואחת מאיתנו הוא שונה, ויש אנשים שהעורקים עוברים אצלם במקומות ועומקים לא צפויים, שקשה לשער את מיקומם.

לכן, אמצעי בטיחות נוסף, שרבים מהעוסקים בתחום משתמשים בו הוא ההזרקה בקנולה, שהיא מעין צינורית ארוכה עם קצה קהה, שסיכוייה לחדור לתוך כלי הדם הם קטנים בהרבה.

אך אמצעי הבטיחות הטוב ביותר, המספק את הוודאות הגבוהה ביותר באשר למיקום כלי הדם, הוא האמצעי השלישי - הזרקה בסיוע מכשיר אולטרסאונד בתדר גבוה.

מהו טיפול אסתטי מוכוון אולטרסאונד?

במקביל לעיסוקי ברפואה אסתטית, אני מומחה ברפואה דחופה. כרופא רפואה דחופה אני משתמש באולטרסאונד באופן תדיר בכדי למצוא כלי דם לצורך  החדרת עירויים מרכזיים או בכדי להימנע מפגיעה בהם במהלך הזרקה לצרכי אלחוש.

זוהי בדיוק המיומנות הנדרשת בכדי להימנע מסיבוכי הזרקה לכלי דם גם ברפואה אסתטית. מכשיר האולטרסאונד מאפשר לאבחן בצורה ברורה, ובזמן אמת, היכן עוברים  כלי הדם באזור המיועד לטיפול, ולהימנע בכך מהזרקת חומר מילוי לתוכם. מדובר בסטנדרט חדש של בטיחות, שהחל לחלחל למספר מרפאות בעולם - בעיקר בארצות הברית.

האם כל מרפאת רפואה אסתטית שיש בה טיפולי אולטרסאונד מציעה אמצעי בטיחות זה?

בישראל יש מרפאות ספורות הנעזרות במכשיר אולטרסאונד אבחנתי בתדר גבוה לצורך הזרקת חומצה היאלורונית.

מכשיר האולטרסאונד הידני בתדר גבוה יכול להציג מבנים מאוד קטנים המצויים קרוב לפני השטח של העור ברזולוציה גבוהה, ולזהות כך עורקים שהקוטר שלהם נע בין חצי מילימטר למילימטרים ספורים.

חשוב לשים לב שאינכם מתבלבלים עם מכשירי אולטרסאונד טיפוליים שנמצאים בהרבה מרפאות של רפואה אסתטית. מטרתם של מכשירים אלה היא אחרת, והם אינם מתאימים לצורך אבחון מדויק של האזור אליו ניתן להזריק חומצה היאלורונית ללא חשש.

האם לרפואה אסתטית מוכוונת אולטרסאונד יש היבטים טיפוליים?

מכשיר האולטרסאונד בתדר גבוה יכול בהחלט לשמש לצורך סיוע בטיפול בסיבוכים קיימים של חומצה שכבר הוזרקה, ולא רק לצורך מניעתם. למשל, מטופל המגיע להמיס חומצה היאלורונית שהוזרקה לו בשל מרקם לא תקין מתחת לפני העור, נפיחות שנוצרה עקב טיפול לשקעי העיניים, או במידה ואינו מרוצה מהתוצאה האסתטית של חומר המילוי והוא רוצה להעלימו.

הטיפול בסיבוכים אלה כולל שימוש באנזים בשם הילרונידאז, המשמש להמסת חומצה היאלורונית, ושיש להזריק אותו סמוך ככל האפשר למיקום החומצה ההיאלורונית שרוצים להעלים.

טיפולים "מתקנים" כאלה הם נפוצים, ורוב רובם של הרופאים המבצעים אותם עושים זאת בדרך כלל "על עיוור", תוך הזרקת האנזים לאזור הכללי בו הוזרק חומר המילוי. העניין הופך מאתגר הרבה יותר כאשר הרופא שמטפל בסיבוך אינו הרופא שהזריק לראשונה, או שחלף זמן רב מההזרקה המקורית והמיקום אינו ברור דיו.

אולטראסאונד מהווה פתרון מצוין, הוא נותן תמונה מדויקת של המקום בו נמצא חומר המילוי הקיים, ושאליו צריך להזריק את ההיאלרונידז לצורך תיקון.

לסיכום, הזרקת חומצה היאלורונית מוכוונת אולטרסאונד היא טיפול בעל שני היבטים מרכזיים מבחינת סיבוכי הזרקה  – היבט מניעתי של הסיבוכים, והיבט טיפולי בסיבוכים שכבר נוצרו. טיפול מוכוון אולטרסאונד יבטיח כי טיפולי הרפואה האסתטית ייעשו ברמת הבטיחות הגבוהה ביותר המתאפשרת כיום.

ד"ר רונן פומפ, מומחה לרפואה דחופה ולרפואה אסתטית, מיומן בתפעול ובהזרקה תחת מכשיר אולטרסאונד, ובין המטפלים היחידים בישראל המציעים את סטנדרט הבטיחות הגבוה.

[email protected]

  • צור קשר
ד''ר רונן פומפ אסתטיקה רפואית
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום