כשהנוחות פוגשת מקצועיות: הלבנת שיניים ביתית בליווי רופא

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מי שרוצים שיניים לבנות יותר אך לא מעוניינים לשבת על כיסא רופא השיניים זמן ממושך יכולים לעשות זאת בנוחות בבית, בליווי ובהדרכת רופא. על הלבנת שיניים ביתית מותאמת אישית - הליך ייחודי שבו למטופלים שליטה מרבית על התוצאות

טיפולי שיניים
052-6656446

אחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים ביותר כיום הוא הלבנת שיניים. מדובר בפרוצדורה קלה יחסית, בטוחה, עם תוצאות מעולות – וכזו שההשפעה שלה על מראה הפנים פשוט מצוינת. מהצד השני פורחים גם הטיפולים הביתיים להלבנת שיניים, והסיבות לכך מובנות. רבים מהססים לגשת לטיפולים אצל רופא השיניים, או שהם עסוקים ומעדיפים לטפל בבעיה בזמנם הפנוי, בנוחות בביתם.

החסרונות בטיפול ביתי ברורים – מאחר שהמטופל נדרש לעשות הכול בעצמו, לא תמיד הדבר נעשה כראוי ולכן לא תמיד הטיפול אפקטיבי. בנוסף, בעיות שונות בשיניים עלולות למנוע תוצאה טובה, וכאשר הטיפול נעשה בבית ולא על ידי רופא שיניים, הבעיות הללו יתפספסו וכל הטיפול יהיה לשווא, בלי שהמטופל ידע בכלל שיש בעיות בשיניים שלו.

כיום מוצע פתרון שמאפשר טיפול ביתי להלבנת שיניים בהתאמה אישית בליווי רופא שיניים. כלומר, הלבנת השיניים לא נעשית על ידי ערכה שקונים ברשת הפארם, אלא מדובר בטיפול ביתי שמותאם אישית למטופל על ידי רופא שיניים בקליניקה, ומודרך על ידו.

שתי הדרכות במרפאה – כל השאר בבית

טיפול הלבנת שיניים מותאמת אישית כרוך בהגעת המטופל לקליניקה פעמיים בלבד. בפעם הראשונה מבוצעת בדיקה כללית של הפה לאבחון בעיות שעלולות להזיק לתהליך ההלבנה. אם יש בעיות בשיניים הן יטופלו לפני המשך התהליך. לרוב מומלץ לעשות ניקוי אבן במרפאה, כדי שבהלבנה לא ייוצר דפוס של כמה צבעים.

לאחר שטופלו הבעיות הדנטליות, אם היו כאלה, והרופא נותן אור ירוק להמשך הטיפול, נלקחות מהמטופל מידות מדויקות של שיניו על מנת לייצר סד הלבנה אישי עבורו.

הביקור השני בקליניקה יהיה לקבלת הסד שנבנה עבורו, ערכת ההלבנה והוראות הטיפול. רופא השיניים מדריך את המטופל, עונה על שאלות, ולאחר מכן מתחיל הטיפול הביתי בהנחיית הרופא. הטיפול בטוח, ויכול להביא לתוצאות מצוינות, עד שיניים ברמת לובן גבוהה מאוד.

מה שנדרש מהמטופל הוא פשוט מאוד: הרכבת הסדים בזמן השינה, והסרתם בבוקר. הסדים אינם מפריעים לשינה או לנשימה, ונוכחותם בפה כמעט שאינה מורגשת.

שליטה מקסימלית על התוצאה

הלבנת השיניים בבית לא רק מאפשרת שליטה על זמני הטיפול, אלא גם על עומק הטיפול. אם בהלבנת שיניים קלאסית במרפאה התוצאה בסוף התהליך היא מוגמרת, בטיפול הביתי יכול המטופל להגיע לתוצאה הרצויה – הוא זה שבוחר מתי להפסיק את הטיפול בהתאם לתוצאות. זמן הטיפול המינימאלי הוא ארבעה ימים, ולרוב יארך בין שבוע לעשרה ימים לתוצאה מצוינת.

שיניים לבנות לאורך זמן

השאלה הנפוצה ביותר לגבי הלבנת שיניים היא - כמה זמן זה מחזיק? התשובה היא אינדיווידואלית, ובעיקר תלויה בהרגלים. בעת קבלת ערכת ההלבנה והוראות הטיפול, מתקבלות גם הנחיות לשמירה על התוצאה לאורך זמן, והן כוללות בין היתר הפחתה במשקאות מזיקים כמו קולה וקפה, הפחתה בעישון, והנחיות לצחצוח שיניים בצורה נכונה. מטופל ששומר על הרגלים טובים יכול לזכות בתוצאה מצוינת שתחזיק כשנה, ואז ניתן לחזור על הטיפול כשימור.

למי מתאימה הלבנת שיניים ביתית מותאמת אישית?

הלבנת שיניים בשיטה הביתית המותאמת אישית מתאימה כמעט לכולם. כל אדם מגיל 18 ועד 60 (או אפילו בגילאים מעט מבוגרים יותר), שיש לו שיניים טבעיות בפה, יכול להיות מועמד מתאים לטיפול. מאחר שהטיפול מלבין שיניים טבעיות בלבד, אדם שיש לו כתרים בפיו לא יוכל ליהנות מהשיטה, אך יוכל לבחור בשיטת הלבנה או שיקום אחרת – הלבנת כתרים, ציפוי זרקוניה, ועוד – אך הפעולה תתאפשר רק בקליניקה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום