לטפל בכאב דרך הגוף והנפש

(1)
לדרג
תוכן מקודם

העיסוי הרפואי הוא מתחומי הטיפול הידועים והוותיקים בעולם. מטרת הטיפול היא להמריץ את זרימת הדם בגוף ולעורר את כוחות הריפוי הטבעיים. רבקה סיסקו, מטפלת מוסמכת בשיטה ומקימת מרפאת "קרני אור" בירושלים, מרחיבה אודות הגישה הטיפולית שמחברת בין הגוף לבין הנפש

מעסה
077-2315997 (מספר מקשר)

החיים בעולם המערבי המודרני נתונים ללחצים אינסופיים, שמשפיעים על בריאותו הנפשית והגופנית של האדם. עיסוי רפואי הוא אחד מהכלים הוותיקים והטבעיים שיש בכוחם לסייע בהפגת לחצים וכאבים שונים. העיסוי אף מעצים את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף. הטיפול מתאים הן לאנשים חולים והן לאנשים בריאים ונעשה בגישה הוליסטית של נפש–גוף שמטרתה לפנות רעלים מהגוף, להרפות את השרירים, להפיג כאבים, להמריץ את זרימת הדם ולעורר את כוחות הריפוי.

ייחודיות העיסוי הרפואי ביחס לשיטות עיסוי אחרות

העיסוי הרפואי משלב בין מספר שיטות טיפוליות מעולמות העיסוי ומעולם הרפואה הסינית: לחיצה על נקודות טריגר, עיסוי רקמות, עיסוי באבנים חמות, עיסוי שבדי, ארומתרפיה ועוד, ולכן ניתן לטפל באמצעותו במצבי כאב מורכבים כמו פריצות דיסק, בלטי דיסק, בעיות גב, פגיעות ספורט, כאבי ראש וכן כטיפול שיקומי לאחר ניתוח, ואף כטיפול המקל על תופעות הריון שונות (מהחודש השביעי) וכן סבלם של חולי דיאליזה והקלה בעת טיפולי כימותרפיה  – חולות וחולי דיאליזה יוכלו לקבל את הטיפול בעלות מופחתת בביתם (אזור ירושלים).

מקומה המרכזי של הנפש בגישה הטיפולית

הטיפול מתחיל בנפש, בהבנת הגורמים שהובילו לכאב בין אם זה מתח שגרם לשרירים להתכווץ ובין אם זוהי תעוקה נפשית, או לחץ שמכבידים על האדם וגורמים לכאבי ראש, או כאבים חזקים בגוף שלא נמצא להם הסבר רפואי אחר. מסיבות אלו השלב הראשוני בטיפול ממוקד בנפש האדם, וכולל תשאול ראשוני במטרה לזהות את מקור הכאב.

במהלך הטיפול אני נעזרת בכלים מעולמות האימון בין אם במדיטציות ובין אם בעזרת שיחות שמאפשרות למטופלת או למטופל "להוציא את כל אשר יש לה על ליבם", רק לאחר שאני מרגישה כי הם רגועים יותר, אני מתחילה בטיפול בגוף, כאשר לאחר פרק זמן קצר יחסית ניתן להבחין בהטבה שתתבטא בכמות ההפרשות, בירידה ברמת הכאב עד להפגתו ובתחושה של רגיעה כללית שמטיבה עם האדם.

גישת העיסוי הרפואי במרפאתי

חשוב לי להדגיש כי תחילת הטיפול מותנת בחתימה על אישור רפואי ועל הצהרת בריאות, רק לאחר מכן אתחיל בבדיקה ראשונית שכפי שציינתי כוללת קודם לכן טיפול בנפש – בגורמים שעשויים להביא לכאב הבלתי-מוסבר, בהמשך אתחיל לטפל בגוף האדם – תחילה אשחרר את אזור הראש ואת הצוואר, במהלך הטיפול אסתייע בכלים נוספים, כמו מדיטציות, לעיתים אניח אבנים חמות באזור הצוואר והראש, ורק לאחר שהרגשתי, שהאדם שמולי הגיע לרגיעה אוכל לעסות לעומק את הגפיים.

בסיום הטיפול אציע למטופל לבצע מספר תרגילים בביתו ובזמנו החופשי במטרה להאריך את השפעת הטיפול ולהפיג כאב עתידי הנובע ממקור רגשי. כמובן שאם יהיה צורך בכך אמליץ על עזרים שיקומיים יומיומיים שונים במטרה להטיב עם בריאותו.

באילו מקרים לא מומלץ לגשת לעיסוי רפואי?

העיסוי הרפואי מתאים למקרים רבים ולמצבים רפואיים מורכבים אך לא מתאים לאנשים הסובלים מדלקות זיהומיות, וזאת כיוון שהטיפול מעודד את זרימת הדם ואני רוצה להימנע ממצב שבו הדלקת מתפשטת לאזורים רבים בגוף. בהקשר זה אציין, שאמנע אף לשלב בטיפול את גישת העיסוי השבדי אם ממולי יש מטופלת שסובלת מסוכרת, נטייה לקרישי דם ודלקת שגורמת לשחיקת עצמות. במהלך העיסוי אשלב חומרי טיפוח איכותיים תוצרת צרפת שמשלימים את החוויה ההוליסטית המרפאה.

רבקה סיקסו, מטפלת מוסמכת, בוגרת מכללת מעיינות, היא מייסדת שותפה של מרפאת "קרני אור", יחד עם המטפלת אביגייל נחמני. המרפאה ממוקמת בפסגת זאב בירושלים ומציעה מגוון טיפולים, לרבות עיסוי רפואי, עיסוי שבדי, פילינג לגוף וכן רפלקסולוגיה ואורתופדיה רגשית. בגישת העיסוי הרפואי רבקה משלבת שיטות טיפוליות מעולם הרפואה הסינית, ארומתרפיה, וכן משלבת בין שיטות עיסוי שונות כדי לתת מענה מלא ומקיף למצבו הבריאותי–נפשי–פיזי של המטופל. רבקה מטפלת בעיקר בנשים שסובלות מכאבים רבים בגופן ומחפשות פתרון מקצועי לבעיה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום