Power Bleach: הדרך הבטוחה והנוחה לשיניים לבנות יותר

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הלבנת שיניים הפכה בשנים האחרונות לאחד הטיפולים האסתטיים המבוקשים ואין פלא – חיוך צחור ובטוח בעצמו יכול לעשות הבדל עצום במראה הפנים. אופן ההלבנה הנפוץ ביותר הוא באמצעות הידרוגן פרוקסיד. מה הם יתרונות השיטה, האם היא בטוחה ואיך שומרים על התוצאות? ד"ר מנאר גנטוס, רופאת שיניים, מסבירה

רופא שיניים
054-7488802

מי לא רוצה שיניים בוהקות שכיף לחשוף בחיוך גדול? הדרישה להלבנת והבהרת שיניים הולכת וגוברת בשנים האחרונות, ואיתה צצות כפטריות אחרי הגשם שיטות, הבטחות וטיפולים שונים, שכדאי להכיר לפני שמחליטים להכניס חומרים לפה. השיטה הנפוצה ביותר היא שימוש בהידרוגן פרוקסיד, ויש לכך סיבות מצוינות. אך לפני שנגיע אליהן, כמה מילים על השיטות השונות להלבנת שיניים.

ישנן כיום כמה וכמה שיטות להבהיר ולהלבין שיניים. באופן כללי ניתן לחלק את מגוון השיטות לשלוש קבוצות: טיפול עצמי בבית, טיפול אצל רופא שיניים באמצעות הידרוגן פרוקסיד (Hydrogen peroxide) בריכוז גבוה, וציפוי שיניים בויניר או בכיסוי דומה.

החיסרון של טיפול ביתי הוא הזמן הממושך שהוא לוקח וחוסר אפקטיביות לעתים קרובות. כשמדובר בויניר ודומיו, יש כמעט ודאות של נזק לשיניים עקב צורך בהשחזות והתאמות. השיטה הבטוחה ביותר היא גם זו שנותנת את התוצאה הטובה ביותר והיא השיטה הקלאסית שעושה שימוש בהידרוגן פרוקסיד (Power Bleach). השיטה מומלצת בדרך כלל לאנשים צעירים עם שיניים בריאות באופן כללי, שהתלונה העיקרית שלהם היא שיניים שהתכסו כתמים או עם שכבה עכורה שמפריעה למראה השיניים ולמראה כללי אסתטי ומטופח.

הלבנת שיניים: למה לצפות?

כמו בכל ענף רפואי אחר – הבריאות לפני הכל, וזה המקום להבהיר שאך ורק רופאי שיניים מוסמכים לבצע את הטיפול. טיפול הבהרת השיניים בהידרוגן פרוקסיד מבוצע בקליניקה ומתחיל בפרוצדורות הבטיחות: הגנה על השפתיים והחניכיים של המטופל, הרחקתם מהחומר הפעיל וחבישת משקפי מגן למטופל.

הלבנת שיניים

אז מתחיל התהליך: מריחה של חומר על בסיס הידרוגן פרוקסיד בריכוז גבוה על כל שן בנפרד. כשכל השיניים מכוסות, הרופא מפעיל מנורת לייזר שעוזרת בהפעלת החומר במהירות, תהליך שאורך כעשר דקות בלבד. לאחר מכן מתבצעת שטיפה במים, והתהליך חוזר על עצמו ארבע פעמים.

התוצאה היא החזרת השיניים שהוכתמו או דהו למצב המקורי שלהן, לפני שהתיישבו עליהן לכלוך וכתמים – מצב בהיר ונקי יותר, שנראה צעיר וטבעי, ואין חשש שהשיניים יהיו לבנות מדי וייראו מלאכותיות. חשוב לציין שלא מתבצעת הבהרה של סתימות וכתרים, אלא של שיניים טבעיות לבד.

כבר אמרנו: בטיחות לפני הכל

אחת השאלות שעולות בקרב מטופלים, ובצדק, היא לגבי בטיחות הטיפול. לעומת שיטות הלבנה מסוימות, הבהרת שיניים בשיטת Power Bleach היא הליך רפואי-קוסמטי בטוח מאוד, ותופעות הלוואי המוכרות קלות ועלולות לכלול רגישות מוגברת, בייחוד לקור, למשך תקופה קצרה של ימים. לפני הטיפול מומלץ לבצע בדיקת שיניים כללית ולוודא שהשיניים חזקות ובריאות ושאין עניין שמצריך טיפול דנטלי לפני הליך ההבהרה.

לשמור על שיניים לבנות לאורך זמן

מטופלים שעוברים הבהרת שיניים בשיטה זאת צריכים להקפיד שלא לאכול ולשתות משקאות ומאכלים עתירי צבע בשבוע שלאחר הטיפול. כדי לשמור על התוצאות לאורך זמן, יש להימנע למשך שלושה ימים משתיית קפה, מעישון, מאכילת מאכלים בצבעים חזקים כגון קארי או כורכום, וכדומה. אם בכל זאת היתה צריכה של מאכלים ומשקאות כאלה, גם מעבר לשבוע שאחרי הטיפול, יש לצחצח שיניים בסמוך לכך ככל האפשר. שמירה על ההנחיות האלו תבטיח מראה שיניים אופטימלי לזמן ממושך, לעתים למשך שנים. בכל מקרה, לא מומלץ לחזור על הטיפול יותר מפעם בשנה.

לסיכום, ניתן לומר ששיטת Power Bleach להבהרת שיניים היא שיטה מצוינת, בטוחה ומומלצת, במיוחד לצעירים עם שיניים וחניכיים בריאות. בשיטה זו ניתן לקבל את החיוך ההוליוודי המבוקש בקלות יחסית, ללא חוסר נוחות, ללא פגיעה בשיניים ובהגעה חד פעמית למרפאת רופא השיניים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום