על המילימטר: המדע החדש והמדויק של התאמת משקפיים אישית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מדוע התאמת משקפיים בצורה מדויקת כל כך חשובה ואיך מתאימים משקפיים בצורה הטובה ביותר כיום? אורטל ורובל בסכס, אופטומטריסטית ואורטופטיסטית, על ציוד חדיש ומתקדם להתאמה מושלמת של משקפיים ועל מגמות עדכניות בתחום משקפי המולטיפוקל

אופטומטריסט
03-6337000

יש אנשים שיש להם משקפיים מגיל צעיר מאוד, עוד מהילדות המוקדמת, ויש מי שירכיבו משקפיים לראשונה רק בעשור החמישי לחייהם, ואלה נראה יהיו משקפי קריאה או מולטיפוקל. כך או כך, ללא קשר לגיל או לסיבה שבגללה נרכיב משקפיים, להתאמה מדויקת ביותר של המשקפיים לכלל המאפיינים הרלוונטיים שלנו יש השפעה גדולה ביותר לא רק על איכות הראייה אלא גם על היכולת לעבוד או ללמוד שעות ארוכות בלי לסבול מכאבי ראש או ממנח גוף לא טבעי, הגורמים לחוסר נוחות לאורך זמן.

בניגוד לעבר, מכשור חדיש ומשוכלל מאפשר לנו כיום להתאים משקפיים בצורה המושלמת ביותר על ידי מדידות מדויקות. אלו, בשילוב מכשור בעל מצלמות ייעודיות שבוחנות את מנח המשקפיים על הפנים בתנוחת הגוף הטבעית, ובחינה של הרגלי הראייה שלנו, מאפשרים ליצור רמת התאמה אישית גבוהה שאינה אפשרית בכל דרך אחרת ולתרום לאיכות החיים הכללית.

לראות רחוק, לראות קרוב וכל מה שבאמצע

כדי ליצור התאמה ברמה הגבוהה ביותר של משקפיים לעיניי מטופל, עומדים היום לרשותם של האופטומטריסטים מספר חידושים טכנולוגיים. המכשיר אייפרופיילר פלוס (I.Profiler Plus) של החברה הגרמנית צייס (ZEISS), למשל, סורק את העין באלפי נקודות באישון רחב ובאישון צר, כדי לגלות לא רק את יכולת הראייה המדויקת של העין לרחוק ולקרוב, אלא גם כדי לגלות אם יש הבדל בין ראיית היום והלילה. הסריקה המתקדמת הזו מאפשרת ליצור את המרשם המדויק ביותר עבור כל אחד.

אבל בזאת ההתאמה האישית רק מתחילה. אחרי בחירת המסגרת על ידי המטופל, מכשיר נוסף בשם ויזיופיט 1000 (Visufit), גם הוא של ZEISS, יוצר תיעוד ברמת פירוט גבוהה ביותר של הלקוח עם המסגרת והעדשות. תשע מצלמות לוכדות 45 מיליון נקודות בסביבתו, בתנוחת הגוף הטבעית, ויוצרות פרמטרים אינדיבידואליים להתאמת העדשות בהסתמך על ההרגלים הספציפיים ביותר של כל אחד ואחד.

בדיקת עיניים ממוחשבת ומדויקת

במה מתבטאים ההבדלים האלה? אנשים גבוהים מאוד, למשל, נוטים להסתכל כלפי למטה, ואנשים נמוכים יותר מרימים את המבט לעתים קרובות. גם מבנה הפנים שונה מאדם לאדם, ולכן יש חשיבות ללקיחת פרמטרים אישיים להתאמת משקפיים. רק כשמביאים בחשבון את כל המאפיינים האלה, יחד עם הרגלי המבט וההתבוננות הייחודיים לנו, אפשר להגיע להתאמה מושלמת באמת של משקפיים.

בהתאמה אישית הכל מובא בחשבון

שימוש נכון במכשור המתקדם מאפשר ירידה לרזולוציה ברמת כל פרט ופרט. גובה האישון המתקבל במסגרת המשקפיים, הזווית שבה המסגרת יושבת על הפנים, הקימור של המסגרת, המרחק המדויק בין הקרנית לעדשה, תנוחת הראש שלנו ואפילו קוטר האישון המשתנה באור ובחושך ובמבטים למרחקים שונים – כל אלה נלקחים נמדדים בדיוק רב וכך מתאפשרת התאמת משקפיים אישית באמת: כזו שהיא נכונה באופן מושלם עבור אדם ספציפי, ורק עבורו.

למה זה כל כך חשוב? בעדשת מולטיפוקל מסורתית יש שלושה מוקדים: ישר לרחוק, למטה ופנימה נמצא אזור הקריאה, ובאמצע - אזור המחשב. באופן טיפוסי, בגלל עומס המרשמים על עדשה אחת, נוצרים בסביבות הפריפריה של העדשה אזורים לא שימושיים. עדשה מותאמת אישית מצמצמת את אישורי העיוות ומגדילה את שדה הראייה בעיקר באיזור הביניים והקריאה, כיוון שהיא לא "מנחשת" איך אנחנו רואים בהתבסס על סטטיסטיקה, אלא עונה בצורה מדויקת להרגלים שלנו כפי שתועדו.

עדשות מתקדמות במיוחד כיום כבר מביאות בחשבון לא צורך אחד או מבט למרחק קבוע, אלא מעבר בין מוקדים שונים, בו זמנית, למשל כמו שאנחנו עושים כשאנחנו מסתכלים בטלפון תוך כדי הליכה ברחוב ובחינת הסביבה.

עידן חדש של מולטי-מולטיפוקל

המגמה המעודכנת ביותר כיום בתחום המולטיפוקל היא כבר לא יצירת זוג משקפיים אחד שיתאים לכל פעילות ולכל שעה ביום, אלא כמה זוגות שכל אחד מהם מיועד למלא צורך ספציפי. לצד זוג משקפיים שאפשר לקרוא לו "ראשי", ייתכן שיתווספו משקפי אופיס, שמיועדים לכסות את טווח הראייה הבינוני שנעשה בו שימוש רב בשעות העבודה. משקפי נהיגה או ספורט יענו בנוסף על הצרכים שלנו בזמנים האלה, בלי להקריב נוחות.

מתוך שאיפה להתאמה אישית מירבית, גם העיסוק של כל לקוח משפיע על סוג המשקפיים שיותאמו לו: לצורף, למורה, למתכנתת, לטייס או למוכרת בחנות יש צרכים שונים שמהם ייגזר סוג המשקפיים המתאים עבורם.

התאמת משקפיים אישית היא אמנות שהתפתחה בצורה יוצאת דופן בשנים האחרונות, הודות לחידושים טכנולוגיים ולגישה אופטומטריסטית ששמה במוקד את המאפיינים הייחודיים בראייה של כל אחד ואחת מאיתנו. והבשורה הגדולה שלה: כיום אנשים יכולים לראות יותר טוב, בכל מצב.

  • צור קשר
ורובל אופטיק בוטיק (אופטיק סנטר)
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום