שתי ציפורים במכה אחת: הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי

(1)
לדרג
תוכן מקודם

בלי שתלים, בלי צלקות, עם זמן התאוששות קצר יותר ועם הרבה פחות סיכונים. והבונוס: יש אפקט של התחטבות על הדרך. הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי – איך בדיוק זה עובד? כל הפרטים בכתבה

רופא מנתח פלסטי
077-2309406 (מספר מקשר)

ניתוחי הגדלת חזה נמצאים כבר שנים בראש רשימת הניתוחים האסתטיים המבוקשים ביותר. עבור נשים רבות, השדיים הם הסממן הנשי המובהק ביותר, והמראה שלהם משפיע רבות על תחושת הנשיות שלהן, כמו גם על ביטחונן העצמי. את התחושות הללו מבקשות (ומצליחות) נשים רבות לתקן באמצעות ניתוח להגדלת חזה. חלקן מגיעות לניתוח בגיל צעיר יחסית, כיוון שנולדו עם חזה קטן, אחרות מבקשות לעבור את הניתוח אחרי הלידות וההריונות שגרמו לחזה שלהן להתרוקן ולצנוח, לכולן יש מכנה משותף אחד – הרצון לצאת מהניתוח בריאות ושלמות כמובן, ועם חזה יפה שנראה טבעי לחלוטין.

החשש ממראה של חזה מלאכותי, נובע אצל נשים רבות מהיכרות אישית או עקיפה עם ניתוחי הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון. במשך מספר שנים היה שתל הסיליקון האמצעי המקובל ביותר לביצוע ניתוחי הגדלת חזה, אך כיום ידוע כי לעיתים יש להחליפו, כתוצאה מדליפות או קרעים, וכן כי הוא מתבלה עם הזמן ומצריך החלפה אחת לכמה שנים. בנוסף, המראה המתקבל כתוצאה משימוש בשתלי סיליקון הוא במקרים רבים מאוד מלאכותי, והשימוש בו עלול לגרום למרקם השד להתקשות ולתת תחושה לא נעימה.

כתוצאה מכך, פונות היום יותר ויותר נשים אל השיטה הטבעית להגדלת חזה, שיטה שאינה כוללת השתלת גוף זר אל תוך החזה אלא נעזרת בשאיבת שומן טבעי מאזורי עודף בגוף, זאת על מנת להזריק אותו אל רקמת השד.

מראה ותחושה טבעיים לחלוטין

יתרונות של הגדלת החזה באמצעות שומן עצמי

  • הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי נעשית באמצעות שאיבת שומן מאזורים כמו הבטן התחתונה, הירכיים או הישבן, בהם קיים עודף שומן. את השומן, שנשאב תחת הרדמה מלאה, מזריק המנתח אל השדיים. לשיטה זו יש שורה ארוכה של יתרונות בולטים, בייחוד כאשר משווים אותה אל האלטרנטיבה – שימוש בשתלי סיליקון:
  • שימוש בשומן טבעי מגוף המטופלת – בשיטה זו אין כל השתלה של גופים או חומרים זרים לגוף, אלא רק שימוש בשומן עצמי מגופה של המטופלת.
  • מראה ותחושה טבעיים לחלוטין – כיוון שלשד מוזרקת רקמה טבעית של המטופלת, ההיטמעות במרקם השד הקיים היא לא פחות מאידיאלית. השד המתקבל כתוצאה מהניתוח נראה ומרגיש טבעי, נעים ורך.
  • ללא צלקות – בעוד שהכנסת שתל סיליקון אל השד מצריכה חיתוך של השד וכרוכה בצלקת, הזרקת השומן כמעט ולא מותירה סימן.
  • ללא סכנת דליפה, ללא צורך בהחלפה – כיוון שאין שימוש בשתל, אין כל סכנה שידלוף, לא ייקלט או יתבלה, ולכן גם אין צורך להחליפו אחת לכמה שנים. גם סיכונים כמו התקשות של השד, שאינם שכיחים אך עלולים לקרות לאחר השתלת סיליקון, אינם קיימים כלל בשיטת השתלת השומן. עם זאת, בחלק מהמקרים לא תיקלט כל כמות השומן שנשאבה מגוף המטופלת, ויהיה צורך לחזור על ההליך על מנת להשלים את הכמות.
  • זמן התאוששות מהיר הרבה יותר.
  • השתלת שומן עצמי מאפשרת למנתח לפסל ממש את צורת השד, ומשמשת כשיטה מצוינת לתיקון עיוותים או א-סימטריה של השדיים. בעקבות זאת, נשים רבות שמחליטות להוציא את שתלי הסיליקון, מגיעות לניתוח הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי על מנת לתקן את מראה השדיים שלהן לאחר ההסרה.
  • רקמות השומן בגוף, המושתלות ברקמת השד, כוללות כמות גבוהה של תאי גזע, התורמים לחידוש מראה העור ולהצערתו.
  • הניתוח מאפשר למטופלת "להרוג שתי ציפורים במכה" – גם להגדיל את החזה וגם להיפטר מעודפי שומן מיותרים.

מתאים כמעט לכל אחת

הניתוח נעשה, כאמור, בהרדמה מלאה, ונמשך כשעתיים. לקראת הניתוח תעבור המטופלת בדיקה קלינית, בדיקות דם ובדיקת מוכנות להתאמה לניתוח. ככלל, הניתוח יכול להתבצע בכל אישה מעל גיל 18 שתימצא מתאימה, והוא בהחלט מתאים גם לנשים רזות, כיוון שלבד ממקרים קיצוניים, תמיד ישנם מצבורים של שומן עודף בגוף בהם ניתן להשתמש.

ד"ר מיכאל איציקסון הוא מומחה לכירורגיה פלסטית, מחלוצי השימוש בשיטה להגדלת חזה באמצעות שומן עצמי. זוכה פרס קפלן היוקרתי מטעם האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעל מרפאות פרטיות בירושלים ובתל אביב.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום