מעבר למצופה: היתרונות של טיפולי ציפוי שיניים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים בתחום הרפואה האסתטית לשיקום הפה הפכו את המראה של שיניים לבנות וחזקות לנגיש מאי פעם

טיפולי שיניים
053-9386719 (מספר מקשר)

המראה החיצוני שלנו, הוא כרטיס הביקור שלנו בעולם הזה, ומכתיב במידה רבה את איכות חיינו. מן המפורסמות היא שאחד הדברים החשובים המשפיעים ביותר על המראה החיצוני שלנו הוא מצב השיניים שלנו: שיניים לבנות ויפות כיום חשובות מאי פעם ליצירת רושם חיובי על אנשים שבאים איתנו במגע. אולם, מה אם אנו סובלים משיניים שאיבדו מן הגוון הלבן שלהן, או משיניים סדוקות, שחוקות או עקומות בחלקן? שוחחנו עם ד״ר מג'ד עבאס, כדי לשמוע על פתרונות אפשריים. 

הציפוי שעושה את ההבדל

״הפתרון של ציפוי ויניר לשיניים הוא מאוד נגיש היום: מדובר בטיפול מהיר יחסית, שנעשה בעלות לא גבוהה ביחס לתועלת״, אומר ד״ר מג'ד עבאס. ״ישנם כמה סוגים נפוצים של ציפויים. הראשון כאמור הוא ויניר (Vener), שעשוי מפורצלן בשילוב עם סיבי זכוכית. היתרון של הויניר הוא בעמידות שלו וכן במראה שלו: היות והוא שקוף למחצה, אור מבחוץ שפוגע בשיניים לא מקרין החוצה אלא ׳נבלע׳ בשן, מה שנותן לשיניים מראה טבעי יותר ולא מלאכותי. מנגד, היות שהוא אכן שקוף יחסית, הציפוי פחות מתאים לשיניים עם צבע לוואי חזק, היות וניתן להבחין בצבע דרך הציפוי.

ציפוי שיניים. אילוסטרציה

"ציפוי נפוץ נוסף הוא אימקס (Emax), העשוי זכוכית חרסינה מסוג ליתיום דסייקאט. היתרון של אימקס הוא בכך שמדובר בציפוי חזק במיוחד, ומנגד דק מאוד, כך שאין צורך לשייף את השיניים, אלא פשוט להדביק את הציפוי על השן (זאת בניגוד לציפוי חרסינה למינייט, הכרוך בשיוף קל של השן)".

התאמה מושלמת לשיניים הקיימות

"ישנם ציפויים נוספים כגון לומינרס, ציפוי זירקוניה, קומפוזיט ועוד רבים, כאשר כל טיפול עשוי להתאים או לא להתאים בהתאם לנתונים הסובייקטיביים של המטופל: מה מצב בריאות השיניים, מה עובי שכבת האמייל, האם ישנן שיניים סדוקות, האם ישנם כתמים על השיניים, האם ישנן סטיות או מרווחים בשיניים, מה צבע השיניים וכדומה", מסביר ד"ר עבאס. הרופא המטפל צריך לעשות ניתוח למצב הפה, ובהתאם לכך להתאים את הציפוי המתאים ביותר לשימוש המטופל.

מכל מקום, היתרונות בשימוש בשכבת ציפוי חיצונית לשן כיום הופכים את הטיפול לכדאי ומשתלם: הציפוי נותן מראה מושלם לשיניים, וכן הוא עמיד ונעשה בקלות. כמעט כל מי שסובל מבעיות אסתטיות בשינייים צריך לברר על האפשרות של שילוב ציפוי מתאים לפתרון הבעיה״.

ד״ר מג'ד עבאס מקבל מטופלים במרפאת Majd Dental Clinic, רח' רואוס אל ג'יבאל 15 נצרת. פרטים נוספים בטל': 04-6130808

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום