רגע לפני ניתוח, כדאי לשקול לבצע שתלים קצרים

(8)
לדרג
תוכן מקודם

חוסר עצם בלסת הוא מצב מורכב אשר מצריך במרבית המקרים הליך כירורגי יחד עם שתלים דנטליים ארוכים. ד"ר אגבאריה מסביר על ההליך החדש של שתלים קצרים, יתרונותיו וכיצד זה מתבצע. היכנסו לפרטים

רופא שיניים
054-8176556

אם בעבר חוסר עצם בלסתות נחשב לבעיה משמעותית ואנשים מחוסרי עצם באזורים האחוריים של הלסתות נאלצו לעבור פרוצדורה של הרמת סינוס וקצירת עצם ממקומות שונים בגוף או שנגזר עליהם להסתובב עם שיניים תותבות, הרי שבעשור האחרון אנו עדים למהפך בתחום רפואת השיניים: אותם מקרים שנחשבו כ"בלתי ניתנים לטיפול" הפכו לסטנדרטיים וכיום יש מגוון אפשרויות טיפוליות עבורם .

שתלים דנטליים קצרים

"כיום אנחנו עובדים עם שתלים דנטליים קצרים וחוסכים הליך ניתוחי מסובך של הרמת סינוס והשתלת עצם. מדובר בשתלים שאורכם 5-8 מ"מ, מודרניים ואסתטיים - דור ההמשך של השתלים הארוכים המסורתיים", אומר ד"ר מ.מ אגבאריה. "מדובר בשתלים עמידים ויציבים וכמובן אסתטיים וזו בשורה אמיתית לאנשים מחוסרי עצם שעד היום רק חלמו להתחדש בחיוך מרשים והיום יכולים לדלג על ניתוח כירורגי של הרמת סינוס והשתלת עצם הכרוכים בהחלמה ממושכת.

"שתלים דנטליים קצרים אפשר לקבוע בעצם לסת שגובהה 5 מ"מ בלבד. זמן ההחלמה הממוצע הינו כשלושה חודשים כאשר מדובר בלסת התחתונה וכחמישה חודשים בממוצע כאשר מדובר בלסת העליונה. כמובן, קצב ההחלמה משתנה ממטופל למטופל".

הטיפול הנכון לאנשים הסובלים מחוסר עצם בפה

"לעצם התומכת בשיניים קוראים עצם אלבאולרית", אומר ד"ר אגבאריה. "היא קיימת בפה, אולם רק כשהשיניים נמצאות במצב של חוסר שינים, העצם נספגת. העצם נעלמת עם השנים, עד שלא נשאר ממנה כמעט כלום. המקרים האלה של מחסור בעצם שכיחים כשמדובר באנשים שסובלים ממחלות פה וחניכיים דלקתיות, מחלות רקע, אנשים מבוגרים שהעצם שלהם נשחקה עם הגיל, אבל בעיקר בגלל מחסור בשן ששחק את מסת העצם.

שתל דנטלי קצר

"באזורים שבהם חסרות שיניים בפה, עצם הלסת מצטמקת עם הזמן למימדים שאינם מאפשרים קיבוע של שתל דנטלי רגיל. הפתרון בעבר היה שיניים תותבות או הרמת סינוס. אולם כיום, אנחנו משתמשים בשתלים דנטליים באיכות הגבוהה ביותר שיש לשוק כיום להציע, שתלים המיוצרים על ידי החברות המובילות PYRAMIDION & BICON .

"התאמת השתלים הקצרים למטופל נעשית במטרה לשמור על שטח פנים. אני מתייחס לרוחב השתל ולאורכו הקצר כדי לשמור על יציבותו וחוזקו המבני לאורך זמן".

איך מתבצעת השתלת שיניים באמצעות שתלים קצרים?

"טכניקת ההשתלה של שתלים קצרים נעשית בדומה להשתלת שתלים רגילים. עם זאת, מאחר שהשתלת שתלים קצרים מבוצעת בעיקר אצל מטופלים בעלי חוסר בעצם, אני נוטה לשמור כמה שיותר על מסת העצם במקומה, ונזהר מפגיעה בעצם הקיימת.

"קדיחת החורים בעצם הלסת נעשית בעדינות ובאיטיות, ואז מוחדר השתל למקומו ונעטף ביריעת קולגן הנקראת ממברנה, אשר אמורה להיספג אל העצם אחרי כארבעה חודשים, שזו תקופת ההסתגלות. רק לאחר שהעצם נבנית סביב השתל החדש, ניתן לעבור לשלב הסופי של הטיפול והוא התקנת כתר השן לשתל."

לסיום אומר ד"ר אגבאריה: "השתלות שיניים בכלל נחשבות לפרוצדורות בטוחות ומוצלחות עם 95% הצלחה לשנים הראשונות ו-85% לטווח של עשר שנים".

ד"ר מוחמד אגאבריה מרפאת שיניים ואסתטיקה
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום