גשר OUT, אינויזליין IN – לא רואים וללא כאבים

(5)
לדרג
תוכן מקודם

שיטת יישור השיניים אינויזיליין הפכה לפופולרית בישראל בתוך זמן קצר. מטופלים שבעבר פחדו בכלל לחשוב על ההליך כיום כבר מחייכים בפה מלא ובעיקר ישר. שוחחנו עם ד"ר דורון הררי על השיטה והשינוי שהביאה עימה

רופא שיניים - יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
02-6258221

"כשמדברים על מכשור ידוע ושימושי ליישור שיניים, מדברים על 'טבעות' או על 'קוביות' מתכת המוצמדות לשיניים, ובשפה המדוברת: 'גשר בשיניים'", מסביר ד"ר דורון הררי, מומחה לאורתודנטיה. "טבעות אלו מודבקות על השיניים ואליהן מועבר כוח שמזיז אותן בעדינות באמצעות חוט מתכתי, שמעוצב בצורת קשת השיניים שאליה אנו שואפים. הטבעות מוצמדות לשיניים באמצעות גומיות צבעוניות או אפורות לבחירת המטופל".

בני נוער רבים בישראל מגיעים לשלב שבו הם עוברים יישור שיניים ונאלצים להוסיף לחיוכם את ה"גשר" המתכתי, שהפך ידוע לשמצה. "מדובר בשיטה מסורתית של טבעות המודבקות לשיניים ומלוות את הצעירים הללו למשך תקופה לא מבוטלת", מסביר ד"ר הררי ומוסיף כי גם עבור מבוגרים השיטה הזו מסורבלת, לא נוחה ובעיקר נתפסת כמזוהה עם ילדים ובני נוער, ו"לכן מבוגרים רבים נוטים לוותר עליה ונותרים עם הרכב שיניים ופה לא תקינים הגורמים לבעיות חמורות יותר בעתיד".

הפתרון החדשני: יישור שיניים שקוף בשיטת אינויזליין (Invisalign)

"התחום של יישור השיניים תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות", אומר ד"ר הררי. "החידוש הוא יישור שיניים באופן שאינו נראה לעין, ללא סמכים וחוטים כמו שהיה נהוג פעם".

יישור שיניים שקוף

ד"ר הררי מבקש לציין כי "זה לא שהטיפול המוכר באבני מתכת וסמכים חלף מן העולם, הוא עדיין כאן והרבה ממשיכים בו, בעיקר בני נוער שאוהבים להחליף את צבעי הגומיות. החידוש הוא שכיום יש אופציות נוספות לאנשים שהשיטה הקונבנציונלית פחות מתאימה להם".

לדבריו, הגשר השקוף (הפלטה השקופה) הוא הפתרון האיכותי והמומלץ ביותר למי שרוצה ליישר את שיניו בלי להתפשר על אסתטיקה. "יש המון מקרים של אנשים, בעיקר כאלה שעברו את גיל הנעורים, שנרתעים רק מעצם המחשבה של שימוש בפלטה, כי מה שהם רואים לנגד עיניהם זה גשר לשיניים שכולל ברזלים וגומיות. לאותם אנשים הבחירה בגשר השקוף יכולה להפוך את התקופה לפחות מביכה ולהרבה יותר נעימה וידידותית", אומר ד"ר הררי.

פלטה בלתי נראית בהתאמה אישית

"בשיטת אינויזליין של יישור השניים עם פלטה שקופה", הוא מסביר, "נעשה שימוש בתוכנה ממוחשבת להדמיית חלל הפה. בעצם, מדובר בסדרה של פלטות שקופות המתאימות לשלבי הטיפול השונים ולמבנה חלל הפה של המטופלים. הפלטות עצמן מוחלפות בהתאם לתכנית הטיפול האישית, כאשר כל פלטה מחליפה את קודמתה.

הגשר החדש, שכאמור נבנה בתכנית עבודה אישית לכל מטופל, בנוי מקשתיות עשויות מפולימר רפואי קל, שקוף ודק ושכשמרכיבים אותו, הוא פשוט בלתי נראה. התהליך אינו ארוך יותר מטיפול עם אבני המתכת המוכרות והקשתיות נוחות מאד להרכבה. הטיפול עצמו נטול כאבים או תחושות לא נעימות, הגשר ניתן להסרה בקלות ובכל עת.

"עם זאת", אומר ד"ר הררי, "במהלך הטיפול האורתודנטי, שמירה על היגיינת הפה חשובה ביותר, אחרת ייווצרו שאריות מזון על המכשור וריח לא נעים. הזנחה ממושכת עלולה לגרום לעששת ולדלקת בחניכיים. בפגישת ההתאמה וגם אחריה, אני תמיד שם דגש על היגיינת השיניים הכוללת הדרכה בצחצוח נכון, וחשיבותן הרבה של שטיפות הפה".

לסיכום, אפשר לאכול, לשתות ולצחצח שיניים והתוצאות של יישור שיניים שקוף בשיטת אינויזליין נראות לעין בבירור ובתוך זמן קצר.

ד"ר דורון הררי, מומחה ליישור שיניים/אורתודנטיה. הלל 6 ירושלים לפרטים נוספים, טל': 050-4048141

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום