השתלת תותב לשק אשכים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

השתלת תותב לשק אשכים נותנת מענה קוסמטי במקרים של כריתת אשך עקב ניתוח, טראומה או עיכוב התפתחותי. בעבר, נהוג היה לבצע את השתלת התותב ללא הרחבת שק אשכים – מצב שהביא לאי נוחות בעת מאמץ. ד"ר יעקבי יעקב מרחיב על שיטת השתלה שפותרת את הבעיה

רופא מנתח אורולוג
077-8035667 (מספר מקשר)

תותב אשך מורכב ממעטפת סיליקון ומכיל מי מלח פיזיולוגיים או חומר ג'לטיני אחר שמטרתו להעניק נפח לשק האשכים ולשוות מראה אסתטי לאיבר המין. כפי שצוין, השתלת תותב היא קוסמטית בלבד ואינה קשור למערכת הרבייה הגברית. בארץ נהוג לבצע את ההשתלה בשתי דרכים: הראשונה, ללא הרחבת שק האשכים – מצב אשר מביא לתחושת אי-נוחות עקב עליית התותב לכיוון המפשעה ולתקרת שק האשכים; והשנייה, הרחבת שק האשכים באמצעות בלונית – טיפול ניתוחי שאותו אני מציע. במאמר זה אסביר על שיטת ההשתלה השנייה.

ניתוח להשתלת תותב לשק אשכים עם הרחבה

ניתוח להשתלת תותב מבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית וכולל חתך מפשעתי שדרכו מוכנס תותב האשך אל השק במטרה למנוע את עליית התותב למפשעה בעת מאמץ. כדי להבטיח את הקיבוע המיטבי ביותר, אני נוהג להרחיב את שק האשכים עם בלונית מיוחדת למשך כעשר דקות, להוריד מהנפח ולהעלות אותו שוב למשך עשר דקות נוספות – באופן זה שק האשך מורחב לכ-40 סמ"ק ואילו נפח התותב ל-18 סמ"ק – מימדים המעניקים לשק האשכים ולתוכנו מראה טבעי, בשונה ממראה שק האשכים המקובע כלפי מעלה בשיטת ההשתלה החלופית.

כחלק מההכנות לניתוח, יש להגיע לפגישת ייעוץ להתאמת התותב במטרה לקבל מראה אסתטי השומר על זהות מיטבית בין שני האשכים – הטבעי והמושתל. הניתוח נמשך כשעה ומבוצע בידי רופא מומחה באורולוגיה. יש לציין שבשיטה זו רק רופא אורולוג מיומן ידע להבחין בין השתל לבין האשך המקורי, שכן התוצאה המתקבלת קרובה ביותר למקור ומשפרת באופן משמעותי את מראה איבר המין.

החלמה וחזרה לשגרה

הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית. לאחר הניתוח יש לנוח בבית ולהימנע מקיום יחסי אישות במשך שלושה עד ארבעה ימים. כמו כן, יש ליטול אנטיביוטיקה במשך שבוע. אם כאבים מקומיים מופיעים ניתן להקל עליהם באמצעות נטילת משככים כמו אופטלגין או אקמול. לצורך שמירה על שק אשכים רחב, נדרש לבצע עיסוי עצמי מספר פעמים ביום באזור המנותח. כפי שצוין, התותב אינו משפיע על פוריות הגבר, על תחושת ההנאה, על הזיקפה או על התפקודי המיני.

מי אינו מועמד לניתוח להשתלת תותב?

אף על פי שמדובר בניתוח קוסמטי בלבד, לא נהוג לבצע אותו כאשר ישנם שני אשכים בשק. אם קיימת בעיה בנראות הפין, ניתן לפנות לאורולוג מומחה לאבחון ולהתאמת טיפול פרטני.

הכותב הוא ד"ר יעקבי יעקב, אורולוג מומחה, בעל ניסיון של מעל לשלושה עשורים בטיפול בבעיות בדרכי השתן ובבעיות בתפקוד המיני. ד"ר יעקבי מציע במרפאתו מגוון רחב של טיפולים – אבחון כאבי אשכים ומפשעות, השתלת תותב אשך והשתלת תותב פין, טיפול בהפרעות זיקפה, קשירת צינוריות הזרע, ניתוח להבלטת פין, טיפול בעקמת פין וכן טיפול בבעיית שפיכה מהירה בשיטת 1,800 שניות המפורסמת הזוכה ל-100% הצלחה

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום