פחות כאבים יותר דיוק: כל מה שחשוב לדעת על השתלות שיניים ממוחשבות

(14)
לדרג
תוכן מקודם

אם לפני מספר שנים השתלות שיניים היו כרוכות בכאבים ובהחלמה ממושכת, היום אפשר לבצע אותן באופן פשוט ומדויק יותר, באמצעות תהליך ממוחשב המצמצם באופן משמעותי את הסיכוי לסבול מתופעות לוואי. למי זה מתאים ואיך זה עובד? מדריך

רופא שיניים ,מומחה לאורתודונטיה
053-9376105 (מספר מקשר)

הרגלי שיניים רעועים, גנטיקה ומחלות חניכיים מתקדמות - כל אלה עלולים לגרום לפגיעה בשיניים ובפועל, ולעתים גם להוביל לצורך בהשתלת שיניים מלאכותיות.

עד לפני מספר שנים, השתלות שיניים היו כרוכות בתהליך ארוך ומורכב אשר כלל מספר מפגשים שבמהלכם בוצעו מדידות, נעשו עקירות במספר שלבים וגם נדרש לפחות מספר חודשים עד ששתלי השיניים נקלטו בהצלחה. אולם כיום, הודות לטכנולוגיה חדשנית ממוחשבת, ניתן לבצע השתלת שיניים משוכללת ומתקדמת שאינה כרוכה בכאבים משמעותיים וגם לא בשיקום ארוך.

תהליך השתלת שיניים ממוחשב                     

בשלב הראשון, השתלת השיניים הממוחשבת כוללת סקירה רדיולוגית – CT בשילוב עם מידות במרפאה או עם סריקה דיגיטלית (CAD-CAM) של השיניים, המאפשרות לקבל תמונה בתלת ממד.

השתלת שיניים דיגיטאלית

הנתונים המתקבלים מהבדיקות מוזנים לתוכנה המשקללת אותם ומייצרת סד ממוחשב - מעין מודל תלת ממד של השיניים. מדובר בסד כירורגי מפלסטיק שקוף המכיל חורים המכונים "סליבים", אליהם מוחדר השתל.

יתרונות ההשתלה הממוחשבת

כאמור, להשתלת שיניים ממוחשבת ישנם מספר יתרונות. הנה כמה מהבולטים שבהם:

פחות התערבות - ביצוע ההשתלה נעשה תוך התערבות כירורגית מינימלית, ללא צורך בחיתוך משמעותי של החניכיים.

פחות טעויות - השימוש בתוכנה ממוחשבת מדויק יותר ומפחית את הסיכויים לטעויות אנוש.

תהליך מהיר - זמן ההשתלה קצר יותר בהשוואה להשתלות מהסוג הוותיק (כחמש עד עשר דקות לשתל).

פחות כאב - הודות לתהליך החדשני והמדויק, הטיפול כרוך בפחות כאבים וגם הסיכוי לתופעות לוואי מצטמצם באופן משמעותי.

זמן החלמה קצר - בשל התהליך היעיל והמדויק, גם משך ההחלמה וההתאוששות מתקצר ולרוב תוך מספר ימים המטופל יכול לחזור לשגרה.

למרות היתרונות שבשיטה, אי אפשר להתעלם מתופעות הלוואי האפשריות. המטופלים עשויים לסבול מנפיחות או מרגישות יתר במקום ההשתלה. כמו כן, עשויים להופיע בפני המטופל שטפי דם קלים ואף צפויה עלייה קלה בטמפרטורת הגוף, שאמורה לרדת בתוך מספר ימים.

למי זה מתאים?

הטכניקה החדשנית מתאימה לכל מי שנדרש להשתלת שיניים, ואף לסובלים מבעיות רפואיות, כגון: מחלות לב, לחץ דם וסוכרת, אשר אינן מאפשרות להם לעבור ניתוח.

לסיכום, השתלת שיניים ממוחשבת היא אופציה בטוחה ונוחה המאפשרת להשתיל שיניים בקלות ובמהירות. לעומת השתלות שינים מיושנות יותר, התהליך אינו כרוך בתופעות לוואי משמעותיות, בכאבים חמורים או בסיכונים.

ד"ר עאדל עטאללה, D.M.D , רופא שיניים

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

  • צור קשר
ד"ר עאדל עטאללה - רופא שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום