דווקא עכשיו: זה הזמן להסרת שיער בלייזר

(17)
לדרג
תוכן מקודם

הקיץ כבר כאן, שכבות הבגדים יורדות והעור נחשף לשמש. מיליוני אנשים בעולם – נשים וגברים – בוחרים להרחיק את השיער המיותר באמצעות לייזר ומגמה זו רק הולכת ומתרחבת. הודיה נטליה, בעלת מרכז בריאות כף הרגל והסרת השיער NH Clinics, מסבירה כיצד הקפדה על מחזוריות קבועה של טיפולים עוזרת לדלל באופן משמעותי את שערות הגוף הפעילות ומביאה לתוצאות קליניות הנשמרות לאורך זמן

מאת: NHclinics
פודיאטרית
054-8016600 (מספר מקשר)

הסרת שיער בלייזר היא טכנולוגיה טיפולית אשר זוכה לפופולאריות רבה. מיליוני אנשים בעולם בוחרים להרחיק משיער מיותר באמצעות לייזר ומגמה זו רק הולכת ומתרחבת בזכות השיפורים שהוכנסו במכשור החדש, ביניהם: מערכות קירור המאפשרת לעבוד בעוצמות גבוהות, לקצר את זמן הטיפול ולהפחית את הכאב והכוויות; אפשרות לטפל בכל גווני העור, גם בגוונים כהים מאוד, אשר לא "נתפסו" על ידי קרן הלייזר; ושילוב של ידיות ארגונומיות המאפשרות לטפל בכלל חלקי הגוף.

המכשור החדשני מהווה בשורה של ממש גם לאלה שבעבר עברו טיפולי לייזר והשיער חזר לצמוח עקב תהליכים הורמונליים בגוף וגם לאלה שמעולם לא התנסו בטיפולי לייזר או נמנעו לעשות זאת עקב הכאב הכרוך בתהליך. כיום, בזכות מערכות קירור חדשניות המאפשרות שליטה על אורכי הגל ועוצמת הקרן, טיפול הלייזר מאולחש לחלוטין, נעשה במהירות ומאפשר להגיע לתוצאות קליניות ואיכותיות.

טיפול בהסרת שיער מתחיל באבחון מדוקדק

טיפול הסרת השיער נועד לצמצם באופן משמעותי את כמות וקצב צמיחת השיער. כיוון שהשערה צומחת בשלושה שלבים – האנגן, הקטגן והטלוגן – נדרש יהיה להגיע למספר טיפולים בהתאמה למחזורי צמיחת השיער, שנמשכים בין חודש לחודש וחצי. השערות הפגיעות ביותר נמצאות בשלב הצמיחה האנגן, כאשר בכל רגע נתון שליש משערות האדם נמצאות בשלב זה. פגיעה בשערה בשלב האנגן תביא לדלדולה ולהאטת קצב צמיחתה. זו הסיבה שנדרשים שלושה מחזורי טיפול לפחות.

הסרת שיער בקיץ

שלב האבחון הוא שלב טרום טיפולי ומטרתו לבחון את סוג השיערה – עובי, גוון, צפיפות שערות באזור – ולגבש על סמך נתונים אלה תוכנית טיפולים אישית ומפורטת לכל מטופל, תכנית שכוללת מעקב אישי, נתונים טכניים, היסטוריה רפואית ומתן הערכה ראשונית למשך זמן הטיפול.

לא מטפלים בשערות רדומות

שערות רדומות "מתעוררות" לאחר גירוי חיצוני ונטילת תרופות או כאשר ישנו שינוי הורמונלי גופני (נשים בהריון עשויות לחוות צמיחה מחודשת של השיער לאחר טיפולי לייזר). כאשר השערה מתעוררת, ניתן לדלדל אותה עד לצמצום משמעותי בצמיחתה (כאשר גם אם ממשיכה לצמוח היא נעשית דקה וכמעט בלתי-נראית) באמצעות קרני לייזר, אבל כל עוד היא רדומה - לא ניתן יהיה לעורר אותה לצמיחה, גם לא באמצעות גירוי לייזר.

לכן, טיפולי הלייזר עובדים רק על השערות שנראות על פני העור וכיום אין שום טכנולוגיה שמתמודדת עם שערות רדומות.

הטיפול הוא כאמור בשערות הגלויות, אך יידרשו מספר סבבים של טיפולים כדי להיפטר מכלל השערות, שצומחות במחזורים שונים.

יחד עם זאת בהקשר זה יש לציין שתחום המחקר בדבר השפעת טיפולי הלייזר על נשים בהריון או נשים בתחילת הנקה דל מאוד ולכן, במרכז NH Clinics לא לוקחים סיכונים וממליצים לנשים הרות ולנשים בראשית ההנקה להמתין עם טיפולי הלייזר לפחות כחצי שנה ממועד הלידה. כמו כן ממליצים למטופלות להימנע מטיפולים בעת הווסת החודשית כיוון שקרן הלייזר יכולה לגרום ליתר לחץ דם. נוסף לכך, בתקופות הורמונליות הגוף רגיש יותר ולכן עדיף לדחות.

טיפולי לייזר בקיץ – כמה זה בטוח ולמה לצפות?

טיפולי לייזר בטוחים מאוד בקיץ והם נעשים אחת לחודשיים. אך יחד עם זאת עדיף להימנע מחשיפה ישירה של האזור המטופל לשמש לתקופה של שבוע ממועד הטיפול. אם בכל זאת נחשפים לשמש, יש למרוח מקדם הגנה אשר יסייע במניעת פיגמנטציה ותופעות לוואי אחרות.

באשר לתוצאות הטיפול, הרי שאפשר לצפות להאטה בקצב צמיחת השיער ולנשירה חלקית של השיער כבר מהטיפול הראשון, כאשר בין טיפול לטיפול השערה נחלשת, נעשית דקה יותר ולכן פחות נראית לעין.

לסיכום, הקיץ מזמן חוויות ספונטניות, ללבוש שמלות וחצאיות, לצאת אל השמש, לבקר בים ובבריכה וליהנות מעור חלק שאינו דורש גילוח או השקעה ארוכה. טיפול הסרת שיער בלייזר ידידותי לעור ומתאים לאנשים שסובלים מרגישות לאחר גילוח ולאחר שעווה.

הכותבת היא הודיה נטליה, בעלת מרכז לבריאות כף הרגל ולהסרת שיער. עוסקת בתחום משנת 2005, משתלמת בתחום לאורך השנים ובעלת רקע מקצועי עשיר, המאפשר להתאים תוכניות טיפול בהתאם לרקע הרפואי של המטופל. במרכז NH Clinics ניתן למצוא את מכשיר הוונוס ולוסיטיס מכשיר המבוסס על טכנולוגיית לייזר, אשר פועל באורכי גל נמוך של 810 ננומטר הסופג את המלנין ובכך חודר עמוק יותר אל מתחת לשכבות העור ובכך מביא לדילול משמעותי בצמיחת השיער.

לפרטים נוספים, צרו קשר: 073-7284090, משה דיין 37, פסגת זאב, ירושלים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום