אלה הטיפולים שיעזרו לכם עם כאבי שיניים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כאבי שיניים או רגישות הם אינם גזירת גורל. כל שיש לעשות הוא למצוא את הטיפול הנכון והמתאים לבעיה שלכם. ד"ר בשאר חלילה מסביר על הפתרונות לכאבי שיניים ועל הטיפולים הניתנים במרפאה

רופא שיניים
053-6110998 (מספר מקשר)

בניגוד למה שלא מעט אנשים נוטים לעתים לחשוב, השיניים שלנו אינן עצמות, והן למעשב איבר מיוחד במינו בגוף האדם. השיניים שלנו הן כלי נפלא ויש להן את היכולת לשמור על עצמן מפני חומציות והשפעות חיצוניות. עם זאת, היכולת הזו היא מוגבלת, מה שעלול להידרדר לא פעם לכאבי שיניים, שגורמים לנו לאי נעימות במצב רבים. שוחחנו עם רופא השיניים ד״ר בשאר חלילייה, כדי להבין מה יכול לעזור לו מול כאבי שיניים.

התמודדות עם עששת

״מה הם בעצם חורים בשיניים?״, שואל ועונה ד״ר בשאר חלילייה: ״השיניים מוגנות על ידי חומר שנקרא אמייל. החולשה של האמייל היא בהתמודדות עם חומצות: כאשר נשאר לנו מזון בין השיניים, בעיקר מזון עתיר סוכר, יש חיידקים שחיים בפה שלנו ניזונים ממנו, וכתוצאה מן הפירוק של המזון שנעשה על ידם, נוצרת חומציות. ברגע שיש יותר מדי חומציות, נופלת שכבת האמייל החיצונית, והשן עצמה מתחילה להיאכל על ידי החיידקים, מה שנקרא עששת. עששת גורמת לנו לכאבים, לחוסר נוחות וכדומה.

"עששת יכולה להיווצר בכל מיני אזורים ומשטחים בשן, אולם ברגע שהיא צברה נוכחות בדרגה מסוימת, הדרך להתמודד עם הבעיה היא להוריד חלק מהשן עליו נמצאת העששת, ולמלא את החלק על ידי סתימה. אם השן כבר הרוסה ממש והעששת הגיעה עמוק, נדרש הרס רב יותר של השן, והיעזרות בכתר.

טיפול שיניים

"הטיפול הכי טוב בעששת הוא במניעה שלה מלכתחילה: לדאוג לצחצח שיניים ולמנוע הצטברות של מזון על ידי חוט דנטלי, כך שלחיידקים הנמצאים בפה שלנו בקביעות לא יהיה מזון טעים שהם אוהבים. טיפול מניעתי נוסף נוגע לשכבת האמייל החיצונית, שכל עוד היא לא נפרצה, לא נוצרת עששת. לשכבת האמייל יש יכולת להגן על עצמה, אך ניתן לעזור לה על ידי פלואוריד במרפאת השיניים מדי פעם״.

רגישות לקור

״רגישות לקור יכולה לנבוע גם מעששת״, אומר ד״ר חלילייה, "אולם לרוב מדובר בדלקת חניכיים או מחלת חניכיים, קרי נזק חיידקי הנגרם לרקמות החניכיים אשר צמודות לשן (ההבדל בין דלקת חניכיים ומחלת חניכיים, הוא שדלקת מתרחשת ברקמה הרכה שבסמוך לשן, ואילו מחלת חניכיים מתרחשת ברקמות הקשות). מחלות החניכיים לאורך זמן מביאות לנסיגת החניכיים, מה שהופך את השורש של השן לחשוף יותר לגירויים.

"שורשי השיניים רגישים מאד לקור וחום, ומי שסובל מרגישות בשורשים מזדהה בקלות עם חוסר הנוחות הנלווה לאכילת מאכלים קרים או חמים. הטיפול במחלות חניכיים למיניהן הוא להסיר את האזורים הדלקתיים, מה שנעשה אצל שיננית.

"עם זאת, חשוב להקפיד בכל עת למנוע הצטברות של חיידקי הפה ברקמות החניכיים, להקפיד על ניקוי יסודי של השן (מבלי לנקות בצורה אגרסיבית את השיניים, על מנת שלא ליצור נסיגת חניכיים במו ידינו) וכן להקפיד על ביקורים תקופתיים אצל השיניית, גם אם לא כואב לנו שום דבר, על מנת לשמור על החניכיים היקרות שלנו לשנים ארוכות״, מסכם ד"ר חלילייה. 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום