הסרת שיער בלייזר לעומת שיטות אחרות

(1)
לדרג
תוכן מקודם

שעווה, סכין, חוט, סוכר, APL, אפילציה, פינצטה והסרת שיער בלייזר. הקיץ כבר בפתח והסרת השיער היא נושא שעולה על הפרק. מהם היתרונות והחסרונות של השיטות השונות ומתי מומלץ לבחור בהסרת שיער בלייזר? כל התשובות בכתבה

שירותי הסרת שיער
077-9965641 (מספר מקשר)

הסרת שיער היא לא עניין חדשני. למעשה, לאורך עשרות שנים נשים ולאחרונה גם גברים נוהגים להסיר שיער בשיטות מסורתיות כמו משיכת חוט, שעווה, סוכר, APL, מחט אפילציה ואפילו מריטת שיער בפינצטה. היתרונות בשיטות אלו מובהקים – שיטות אלו נגישות מאוד, הסרת השיער מתבצעת בבית, בזמן הנוח לכל אחת ואחד. יחד עם זאת לשיטות אלו יש גם מספר חסרונות.

מגבלות השיטות המסורתיות להסרת שיער

שעווה כואבת, מלכלכת, משאירה סימנים, ולא תמיד מסירה את כל השערות ולכן במקרים מסוימים צריך לשוב על הטיפול פעם נוספת. לעומתה יש את הפינצטה, שמורטת שערה-שערה, פעולה זו כואבת ונקודתית מאוד, מה גם שהשערות חוזרות במהרה בכמות רבה יותר ובגוון כהה יותר. נכון הדבר גם לגבי השיטות האחרות.

כך נוצר מצב של השתעבדות, שכן נדרש לשוב על הפעולות שבוע אחר שבוע (אם מדובר על שעווה אז פרק הזמן נע בין שבועיים לשלושה שבועות) ואולי בטווח הקצר העלות נמוכה יחסית אבל בטווח הארוך ההוצאות אינן מבוטלות. בסופו של דבר, פתרונות אילו אינם מביאים לתהליך של דילול השיער עד להעלמתו, אלא דורשים תחזוקה שוטפת שלא בהכרח מטיבה עם העור ובטח לא משפרת את קצב הגדילה ומראה השערה.

טיפולי הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר מבוססת על מכשור רפואי ייעודי שמטרתו להחליש את סיב השערה ולהביא לדילול צמיחת השיער לאורך זמן. זהו תהליך הנפרש על פני מספר טיפולים, שבסופו השיער מוסר באופן מוחלט.

קיימים הבדלים בין מכשירי הלייזר השונים בשוק. ישנם מכשירים שפועלים יחד עם ג'ל אולטרה-סאונד הנמרח על העור בטרם הטיפול וישנם מכשירים שאינם כוללים אלחוש מובנה ולכן נדרש למרוח נוסף לכך גם משחת אלחוש מקומית. המשמעות של העניין היא הארכת משך זמן הטיפול ומקלחת לאחר הטיפול.

לעומת זאת, ישנם מכשירים כמו מכשיר ה-Genteless מבית "קנדלה" שנחשב לאחד המכשירים המובילים בעולם כבר למעלה מעשור ושאינו מצריך את מריחת הג'ל, כיוון שהמכשיר פועל באופן ישיר על העור באמצעות "פולס" של לייזר ו"פולס" של הקפאה, שמאלחשת את מקום הטיפול ואף מקצר את משכו.

התוצאה הסופית כמובן היא דילול סיב השערה עד להסרה מוחלטת. גם כאן חשוב לציין, שכדאי להגיע לתוצאות משביעות רצון, יש לשוב על הטיפול אחת לחודשיים עד לסיום התהליך.

טיפולי לייזר עשה ואל-תעשה

טיפולי לייזר מתאימים לנשים ולגברים בכל הגילאים. יחד עם זאת מומלץ שלא לגשת לטיפול בתקופות הורמונליות, תקופות הריון, לאחר לידה ובכלל כאשר ישנו חוסר איזון הורמונלי בגוף – עדיף לדחות את הטיפולים. כמו כן, טיפולי לייזר מביאים לתוצאות הטובות ביותר כאשר השערה שחורה וחזקה. כאשר מדובר על שערות לבנות ופלומתיות, חשוב להבין שמשך הטיפול עשוי להתארך, כיוון שקרן הלייזר עובדת על פיגמנט וככל שפיגמנט השערה חזק יותר הוא מושפע מהטיפול.

לכן, במקרים בהם גוון השיער לבן או ג'ינג'י לא מומלץ לבחור בשיטת הסרת שיער בלייזר, אך תמיד חשוב מאוד לבחור במכון שיודע לבנות תוכנית טיפולית על סמך אבחון מדויק.

לסיכומו של עניין, קיימות שיטות רבות להסרת שיער, חלקן מסורתיות יותר ומבוססות על אמצעים ידניים כמו שעוות, פינצטה, סוכר וחום, חלקן מבוססות על מכשור כמו APL ואפילציה וחלקן מבוססות על מכשור רפואי כמו הסרת שיער בלייזר.

גם בתחום זה ישנם הבדלים בין המכשירים השונים. בעוד שישנו מכשור לייזר שמצריך מריחה של ג'ל אולטרה-סאונד ומשחת אלחוש, ישנם מכשירים שפועלים ישירות על העור ואינם מצריכים הכנות מיוחדות. באופן השוואתי, אלה הבוחרים בשיטות המסורתיות, צריכים להכיר במגבלותיהן, לרבות העובדה שהן אינן מביאות לפתרון הבעיה לטווח הארוך. לעומתן, שיטת הסרת שיער בלייזר היא תהליך המביא בסופו של דבר להפחתה משמעותית של העלמת השיער.

Laser-fits היא רשת מכוני אסתטיקה בפריסה ארצית המתמחה במגוון טיפולי אסתטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר באמצעות מכשור מתקדם מבית קנדלה, העלמת פיגמנטציה, קריותרפיה, העלמת סימני מתיחה, מיצוק העור והעלמת צלקות

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום