10 תרופות סבתא שיצילו לכם את הקיץ

(63)
לדרג

הקיץ מביא עימו תחלואות לא קלות מאלה של החורף, ביניהן עקיצות יתושים, מדוזות, הזעת יתר, שיזוף וקוצים של סברס. יצאנו לבדוק מה היו מציעות הסבתות כדי לטפל בהן במהירות וביעילות. מוזמנים לשמור ולשנן, לקראת קיץ בטוח ונעים

מאת: ריקי אמה דנון - מערכת זאפ דוקטורס

עקיצות מגרדות

כשיתושה אלימה מתקיפה אותנו ללא רחם בשעת לילה מאוחרת, אנחנו מתעוררים בבהלה מהולה בעצבים לא קלים. ניכר שבתקופת הקיץ עקיצות היתושות הולכות וגדלות ואף נמצאות כמעט בכל מקום, בין אם בטבע או בפנים הבית. תרופת סבתוש נגד עקיצות יתושים- מכינים משחה שעשויה מסודה לשתייה ומים פושרים. אם זה לא עוזר מוסיפים חומץ, בזיליקום ודבש, ואם כל "מיץ הבריאות" הזה לא מפסיק את הגירוד, קחו קליפת בננה או לימון, תפוח אדמה, בצל או שום (בקיצור חנות ירקות) ושפשפו על העקיצה.

כמו כן, אפשר גם לנסות תרופת סבתא של שטיפה במי ים או מלח, קוביות קרח, תה מקורר, אלכוהול, משחת שיניים, מי פה, דיאודורנט, שמן לבנדר או שמן עץ התה ואפילו טבלית טאמס (טבלית נגד צרבת) שהומסה במים.

מפחדים ממדוזות? 

כל שנה ביולי אוגוסט, אנו נתקלים באותן מדוזות ששמן המדעי הוא "מדוזות הסוכך" או החוטית הנודדת. יש להן זרועות דקות באורך של 20 ס"מ ועליהן תאי צריבה המכילים ארס. הם אלה שנדבקים לחלק מסוים בגוף וצורבות אותו, ממש כמו כוויה. ראשית יש לבדוק אם תאי הצריבה הללו עדיין מצויות על העור, ולהסירן (לא עם הידיים). הניתוק של התאים הללו משחרר ארס ולכן חייבים לשטוף מיד במים. חשוב מאוד לשמור על המקום הפגוע. תרופת סבתוש נגד צריבת מדוזה- יש לשים מיד חומץ תפוחים או מיץ לימון. יש סוגי חומץ שעלולים דווקא להחמיר את המצב. יש סבתות שהולכות על מים מתוקים או מי ים מהולים בסודה לשתייה.

הזעת יתר- רטוב מדי ומריח רע!

יש קבוצה גדולה של אנשים הסובלים מהזעת יתר. הרפואה האסתטית מציעה היום דרכים שונות- גם פולשניות לפתרון הבעיה, אבל לסבתות יש רעיונות אחרים לגמרי. תרופת סבתוש נגד הזעת יתר- הסבתות יאמרו לסובלים מהזעת יתר לשתות מיץ עגבניות פעם ביום במשך שבוע ימים רצוף ורצוי מיץ טבעי. יש סבתות שמאמינות ש-3 לגימות ביום של מרקחת של חומץ תפוחים עם דבש מקליפם על התופעה. אומרים שגם תה מרווה עוזר, ובין השאר לאיזון והרגעת הגוף. כמו גם שפשוף למשל של בית השחי עם תפוח אדמה פרוס (שיספח את הזיעה), עמילן תירס עם מים, חצי לימון טרי או סודה לשתייה. הזיעו והצליחו !

נשרפתם בשמש?

כולנו אוהבים להיראות סמוקים משיזוף טבעי בשל חומה הקסום שהשמש מייצרת עלינו. עם זאת ועל אף המראה האקזוטי, כדאי ואף ממולץ להשתזף בצורה מבוקרץ ולא בשעות הכי רותחות של הקרינה האולטרה סגולית המסוכנת. אם הסתכנתם ויצאתם מהים שרופים לגמרי, עם כוויות רותחות בחלקים שונים של הגוף, זה מה שהסבתות יאמרו שאתם צריכים לעשות: תרופת סבתוש נגד כוויות שמש- למרוח לבן או יוגורט, מרגיע ומצנן את המקום. לא לשפשף ולא לנגב רק לשטוף עם מים פושרים בעדינות. אפשר גם למרוח אבוקדו על העור, או למרוח משחת אלוורה שקופה (ולא את הירוקה המכילה כימיקלים) או כוסברה (שנטחנה בבלנדר) יחד עם שמן קוקוס. גם מיץ או רסק של מלפפון צונן יעזרו לכם, יש למרוח אותם על העור השרוף והם תורמים גם להרגעת המקום.

קוצים תקועים של סברס

סברס הוא פרי ישראלי נוסטלגי המעלה זיכרונות נשכחים אצל כל בני הנוער שגדלו בשנות השישים והשבעים. מי לא חיכה לקיץ בגלל הסברס או מכר אותם בעצמו. ובכל זאת למרות החיבה היתרה לפרי שעל שמו נקראים הישראלים "צברים"- קוצניים מבחוץ ומתוקים מבפנים, קוץ של סברס ביד הוא לא דבר נעים בכלל ואפילו כואב. תרופת סבתוש לשליפת קוצי סברס- הסבתות מיד ישפשפו את המקום עם קוביות קרח, העור יתכווץ וכך יישלף הקוץ החוצה. כדי לראות את הקוץ הארור, השתמשו במראה מגדילה מול האור ואפשר לנסות לשלוף עם פינצטה נקייה.


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום