בלי עשן ובלי אש: 5 פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים במקום מדורות

(7)
לדרג

בשל צו האיסור האוסר על הדלקת מדורות השנה, ילדים רבים מאוכזבים מהחוויה החברתית שנמנעה מהם. לרגל המצב, ריכזנו עבורכם כמה רעיונות חלופיים, בריאים ולא פחות מהנים שאפשר לבצע עם הילדים – בל"ג בעומר ובכלל

מאת: מיכל הלפרין - מערכת דוקטורס

צו האיסור שחל על הדלקת מדורות ברחבי הארץ השנה, עלול להוביל לאכזבה בקרב ילדים רבים שציפו לשבת עם החברים סביב המדורה ולאכול תפוחי אדמה בנייר כסף. ובכן, במקום להיות מתוסכלים מהמצב, תוכלו לנצל את ההזדמנות כדי להוציא את המיטב מהסיטואציה וללמד את הילדים שמחשבה יצירתית ואלתור תמיד משתלמים. ריכזנו עבורכם כמה רעיונות לפעילויות מהנות, בריאות ומגבשות שתוכלו לעשות עם הילדים במקום המדורה המסורתית, שימו לב:

פיקניק בריא:

מזג האוויר הנפלא מהווה הזדמנות מצוינת לארגן פיקניק כיתתי בחיק הטבע. במקום חטיפים וממתקים, תוכלו להצטייד במיטב פירות העונה, אגוזים, ירקות חתוכים ושייקים בריאים שתוכלו להכין מבעוד מועד עם הילדים. תתפלאו, אבל לפעמים דווקא כשמארגנים פעילות בריאה ומגבשת, רוב הילדים משתפים פעולה, ואף אחד לא מתלונן שאין ביסלי בסביבה. נסו ותראו שאנחנו צודקים.

אליפות הנינג'ה:

תוכניות אתגרי הנינג'ה שהופיעו על מרקע הטלוויזיה שלנו בשנים האחרונות, העלו את מפלס הפופולריות של אתגרי הספורט למיניהם. אם יש לכם באזור פארק חבלים ומתקני נינג'ה תוכלו לנצל את העניין לטובת תחרות ספורטיבית או בניית מסלול אתגרי לכיתה. בריא, מהנה ומגבש – כבר אמרנו?

מחפשים את המטמון:

אין כמו פעילות חווייתית בחיק הטבע. "חפש את המטמון", מפעילה את הגוף, משפרת את האינטראקציה בין הילדים, מעוררת את הסקרנות ותורמת להנאה רבה. המשחק כולל חידות שמובילות למטמון. על כל תשובה נכונה הילדים מקבלים רמז שמקרב אותם ליעד.

שרים ונהנים:

כידוע, ערבי השירה המסורתיים שהיו נהוגים בארץ לפני שנים, כללו שירה מול המדורה בליווי אקורדיון. אז נכון, היום סביר שאף אחד לא יתנדב להביא אקורדיון למסיבה וספק אם מישהו מהילדים יודע מה זה, אבל ערב שירה בהחלט אפשר לארגן. כל מה שצריך לטובת העניין זה להדפיס כמה שירונים ולדאוג לכיבוד קל (ורצוי שיהיה בריא).

מדורה בלי אש:

מי החליט שכדי ליהנות מבצל ותפוח אדמה בנייר כסף חייבים מדורה? למעשה, כל תנור ביתי יהיה מעולה לצורך המשימה - בלי לכלוך ובלי לסבול מפחם שמזיק לבריאות. פשוט עוטפים בנייר כסף ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום גבוה עד לריכוך.

בשורה תחתונה: בשל הצו האוסר על הדלקת מדורות, השנה הילדים לא יוכלו ליהנות מהישיבה המסורתית סביב המדורה. מעבר לשאיפת עשן ולסכנת האש שנחסכו מהם, יש לנו הזדמנות נהדרת ללמד אותם איך לנצל את הסיטואציה ולהפיק ממנה את המיטב. שיהיה חג שמח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום