שימוש בבוטוקס גם בתחום רפואת השיניים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בוטוקס מקושר לטיפולים אסתטיים, ובעיקר לטשטוש קמטי הבעה בשליש העליון של הפנים, אך רבים יהיו מופתעים לגלות, שבוטוקס משמש למגוון טיפולים רפואיים ואף מחליף הליכים ניתוחיים- בעיקר בחלל הפה והחניכיים. כל הפרטים והשימושים בכתבה

מאת: MM Clinic
רופא שיניים
077-8048652 (מספר מקשר)

הבוטוקס הוא טיפול לא-ניתוחי הנעשה באמצעות הזרקה ומאפשר להרפות שרירים באזור הפנים. ד״ר מראם סלימאן מרחיבה אודות השימוש בבוקס בתחום רפואת השיניים וטוענת בראש ובראשונה כי

"בוטוקס משמש להרפיית שרירים ובשל תכונה זו הוא מסייע במקרים בהם קיימת אי-סימטריה באזור הפנים. ההתמקדות היא בהפרעות במפרק הלסת, שבאות לידי ביטוי בבעיות תפקוד המפרק ובבעיות בתפקוד שרירי הלעיסה."

להפרעות אלו יש השפעה על כאבים בקדמת האוזן, כאבי צוואר וכאבי ראש, תופעה של חריקת שיניים, השמעה של "קליקים" במפרק ושבירה של סתימות וכתרים", נוסף על כך אנו רואים, שהדבר גם בא לידי ביטוי בגדילת יתר של המאסטר כלומר ישנה אסימטריה של השליש האמצעי-תחתון של הפנים.

כדי לטפל בבעיה זו אנו רוצים להזריק בוטוקס לשריר, שמתחבר אל עצם הלחי (קשת הזיגומה) ולזווית הלסת התחתונה, כיוון שאנו רוצים להגיע למצב בו השריר פועל באופן מאוזן משני צדי הלחי. הפעולה משפיעה באופן מידי על המראה והסימטריה בפנים".

הזכרת מקודם, שבעיות במפרק הלסת ושרירי הלעיסה עשויות לגרום לכאבי ראש, כיצד הזרקת בוטוקס עשויה להקל על המצב?

"כאמור, הבוטוקס מסייע בהרפיית שרירים, ובמקרה הזה אנו מבצעים הזרקה לנקודות מסוימות כדי להקל על הכאב לפחות לתקופה שנעה בין שלושה חודשים לחמישה חודשים (בהתאם לאופי פעילות השריר), אפשר ורצוי לחזור על הטיפול עד שתמצא הסיבה, שהביאה לכך, שהשריר מתפקד במתח".

בוטוקס לפתרון בעיית חריקת שיניים

חריקת שיניים היא תופעה רווחת ומשוער שכ-40% מהאוכלוסייה בעשור החמישי לחיים ומעלה סובלת מחריקת שיניים. חריקת שיניים מפעילה כוח רב על השרירים, מזיקה למפרק הלסת ומשפיעה על מראה הפנים.

"במצב של חריקת שיניים אנו רואים שחיקה, שבאה לידי ביטוי בקיצור השיניים (השיניים מאבדות מגובהן) והפנים שוקעות בחלקן התחתון. כדי לטפל בבעיית השיניים הקצרות אנו מוסיפים חומר שן באמצעות כתרים או באמצעות סתימות. שחיקת השיניים גורמת לקמטי מריונטה (הקמטים בזווית הפה), סנטר ואף בולטים יותר ואף משפיעים על הגייה של אותיות מסוימות. המראה הכללי הופך לזקן יותר. במקרה זה אנחנו מזריקים בוטוקס כדי למזער את העומס על מפרק הלסת בשעות היום ולעיתים אף מתקינים סד לילה להפרדה בין הלסתות ולשחרור המפרק.

גאמי סמייל- חיוך חושף שיניים

חיוך חושף שיניים מתאר מצב בו השפה העליונה מתרוממת יתר על המידה וחופשת את השיניים ואת החניכיים או חלקו היחסי. הגורמים לגאמי סמייל הם אנטומיים, למשל שיניים קטנות, או מבנה שרירים, חניכיים גבוהות או שפה פעילה. בוטוקס מסייע לפתור את הבעיה ללא ניתוח

"הזרקת בוטוקס לשרירי השפה העליונה עשויה להביא להרפיה של השריר עד חמישה מילימטרים ולשפר את המראה. מטופלים רבים מבקשים בשלב זה לעצב את החיוך גם באמצעות חומצה היאלורונית. הטיפול מהיר, לא כואב ומחזיק מעמד עד שמונה חודשים בהתאם לאופן פעילות השריר וניתן לחזור עליו כמובן".

שימוש בבוטוקס כחלק משיקום טיפולי השתלות שיניים בהעמסה מיידית

השתלות שיניים בהעמסה מיידית מאפשרות לשקם את חלל הפה במהירות וביעילות, כאשר בתקופת השיקום עד שהשתלים יקלטו ברקמת העצם, המטופל נדרש לצרוך מאכלים רכים ולהימנע ממאכלים דביקים.

למטופלים עם שרירי לעיסה מפותחים במיוחד, עלולים לסבול מחריקת שיניים, כדי למנוע את ההשלכות ממצב זה אנחנו מזריקים בוטוקס כדי להקטין את הלחץ על הלסת. ההזרקה במקרה זה היא חד-פעמית ומטרתה לסייע בהפחתת הלחץ עד שהשתלים יקלטו בהצלחה בעצם הלסת.

כיצד מבוצעת הזרקת בוטוקס?

"מדובר על טיפול נקודתי מאוד, והכאב בו כמעט ולא מורגש. תמיסת הבוטוקס נמהלת במי מלח ומוזרקת לנקודות בעלות ההשפעה הגבוהה ביותר על תנועת השרירים של המטופל. החומר פועל בטווח של כסנטימטר אחד סביב נקודת ההזרקה והיתרון בו בשונה מסיליקון, שלא מדובר על חומר נודד ולכן הוא נותן מענה לצורך מדויק ומוגדר".

"נוסף על כך חשוב להדגיש, שלאחר ההזרקה מומלץ להימנע מחשיפה לשמש, ביצוע פעילות ספורטיבית עיסוי, טיפולי פנים, צריכת אלכוהול, מריחת מייקאפ וטיפול במסכות פנים במשך 24 שעות לאחר ההזרקה".

האם רואים את התוצאות באופן מידי?

"את התגובה הראשונה לטיפול ניתן לראות בין יומיים לחמישה ימים, כאשר התוצאות מגיעות לשיאן בטווח של שבועיים עד ארבעה שבועות. הטיפול עצמו שומר על תוצאותיו בין ארבעה חודשים עד שמונה חודשים, פעולת הבוטוקס משתנה בהתאם לפעילות השריר, יש לציין שכאשר חוזרים על הטיפול פעמים נוספות תדירות ההזרקות פוחתת"

האם ישנן תופעות לוואי להזרקת בוטוקס? ולמי לא מומלץ לבצע את הטיפול?

"התופעות נדירות, והן יכולות לכלול אדמומיות באזור ההזרקה, א-סימטריה זמנית, לעיתים תחושה של כאב ראש. בכל מקרה מומלץ להימנע מהזרקת בוטוקס כאשר המטופל או המטופלת סובלים ממחלות פסיכיאטריות, נמצאים בתקופת הריון והנקה, סובלים ממחלות דלקתיות לרבות שפעת, מחלות עור שונות, מחלות נוירולוגיות וכן כאשר ישנן אי-התאמות בין ציפיות המטופל להסברי המטפל.

מרפאת MM clinic  פועלת במתכונת של One Stop Shop ומציעה מגוון טיפולי שיניים לצד טיפולים אסתטיים מקיפים הכוללים הזרקות אסתטיות, טיפולי PRP (פלזמה) לנשירת שיער והעלמת נימים וורידים בגוף) ועוד. לפרטים נוספים: 072-3202619

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום