אף בצ'יק צ'ק: כל מה שצריך לדעת על פיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית

(2)
לדרג
תוכן מקודם

הטיפול קצר, יעיל, בטוח ונגיש ומהווה הזדמנות לשפר את המראה של אף נפול, גבנוני, שבור ורחב (במקרים מסוימים). ד"ר משה רוזן העוסק בתחום הרפואה האסתטית מרחיב בנושא

שירותי אסתטיקה רפואית
053-2476169 (מספר מקשר)

חומצה היאלורונית ידועה כחומר מילוי זמני נפוץ ובטוח, הנמצא בשימוש כבר מספר שנים במרפאות האסתטיקה. באמצעותה ניתן להשיב נפחים, לטפל במרקם העור, לעצב אזורים שונים באזור הפנים ואף לפסל את האף- גם לאחר ניתוח.

טיפול פיסול אף מחליף, במקרים רבים, ניתוחי אף, אך בשונה מהם עמיד לטווח של כשנה וחצי, ומאפשר למטופל לשנות את מראה האף ולקבל מראה פנים הרמוני ופרופורציונאלי.

"האף נמצא במרכז הפנים, ולכן הסימטריה שלו משפיעה על הפנים. למעשה, השינוי המחמיא ביותר שאפשר לעשות בפנים – הוא באף. אף הרמוני ומחמיא משפיע על כל הפנים וזאת כיוון שמדובר על האיבר היחיד, שאנו תופסים את הפרופורציה שלו מהפרופיל, ויותר מכך זה האיבר הראשון שמבחינים בו מהפרופיל הצדי. ואם כבר התייחסנו לנושא חשוב לציין, שפרופיל האף נחלק לשני צדדים, כך שהמראה האף בצד ימין לא בהכרח יהיה זהה למראה האף מצד שמאל, פיסול אף באמצעות הזרקה של חומצה היאלורונית מהווה חלופה אמיתית לניתוח, ללא סיכונים מיותרים וללא צורך להתחייב לאף חדש"

האף חוזר לקדמותו אחרי תקופה מסויימת?

"האף יחזור למראהו המקורי בטווח של שנה וחצי, ואגב, אם לא אוהבים את התוצאה ניתן להמיס את חומר המילוי מיד והכל ישוב לקדמותו, זה הטיפול המושלם, לא רק למתלבטים אלא גם לאלו שעברו ניתוחי אף בעבר. אני יכול להעיד שבקליניקה בה אני פועל בין 20%-30% מהמטופלים שמגיעים אלי עברו ניתוחי אף, שנעשו לפני כעשור וחצי ואף יותר, כאשר נהוג היה לרסק את העצם כחלק מההליך והם אינם מרוצים מהתוצאה".

ניתוח אף מול פיסול אף ללא ניתוח בחומצה היאלורונית

לבחירה בניתוח אף יש יתרונות וחסרונות, מחד מדובר על טיפול קבוע, שנעשה פעם אחת בחיים, ומאידך בתוך יתרון זה טמון גם החיסרון, כי הרי לא ניתן לשנות את התוצאה ומעבר לכך, עדיין מדובר על טיפול, שקיים בו סיבוך מסוים הקשור לניתוח עצמו, שעשוי לכול סיבוכים שונים כמו זיהום, כאבים, שטפי דם לתקופה של שבועות וכמובן עד הסיבוך הלא רצוי, שהוא תוצאה לא מחמיאה. לעומת זאת פיסול אף בחומצה היאלורונית נעשה על ידי חומר, שקיים בגוף באופן טבעי בכמויות קטנות, ומאפשר לשנות את צורת האף עד לתקופה של כשנה וחצי, או עד שהוא חוזר לצורתו המקורית.

"מטופלים רבים שואלים אותי שאלה שחוזרת על עצמה: "האם אתה הולך להקטין לי את האף או לשבור לי את העצם? מה הטריק? מה הקסם? הרי חומצה היאלורונית היא חומר מילוי, אז איפה בכלל היא באה לידי ביטוי כשזה נוגע לאף? למעשה, בפיסול אף אנחנו מוסיפים חומר לאף, וכמו בכל הזרקה של חומצה היאלורונית, כאשר מוסיפים חומר פיסית, אי אפשר להקטין דבר – כיוון שמעלים את כמות החומר שיש באיבר, הוא לא יכול להיות קטן יותר אלא רק גדול יותר.
אך למעשה, כאשר איבר מסוים נראה סימטרי, הרמוני ופרופורציונלי, הוא נותן תחושה של איבר "קטן יותר". מדובר בסוג של אשליה אופטית. באף, מה שקובע בעיקר הוא הפרופיל, וברגע שהאף זהה מצד לצד- הוא נעשה מחמיא יותר לפנים. אני בהחלט יכול לומר, שזהו הטיפול היחיד ברפואה האסתטית בו מוסיפים חומר כדי לקבל אשליה אופטית של איבר קטן יותר,  וזה הכח של טיפול פיסול האף".

פיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית- האם כל אחד יכול?

קיימים מספר מקרים בהם פיסול אף הוא הפתרון הטוב ביותר כך למשל:

  • ניתן לבצע פיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית, כאשר יש טיפ נפול, בכל מקרה בו יש עניין סימטרי הנוגע ליישור, הדורש תיקון - יחד עם זאת יש לסייג את העניין כאשר מדובר על טיפ רחב וגדול, היוצר מראה של "פונפון" – במקרה זה הפתרון היחיד הוא ניתוח אף.
  • מקרה נוסף נוגע לגבנון- ניתן ליישר את המדרגה באמצעות מילוי ופיסול עם חומצה היאלורונית.
  • מקרים של גשר אף רחב- ייבחנו לגופם, ולעיתים תידרש הסברה נוספת בנוגע לאפשרויות הטיפול.

"אני תמיד אומר, שבעיקר כאשר מדובר על פיסול אף ואסתטיקה בפרט- היופי הוא בעיני המתבונן".

אף "קטן" היא אשליה של אף סימטרי. צילומים: שאטרסטוק

בין רפואת שיניים לפיסול אף

ד"ר משה רוזן הוא רופא, בן ממשיך לאביו, רופא שיניים ידוע מזה כ-30 שנה ולו מרפאה ותיקה בירושלים, במסגרת טיפוליו משה מיישם ידע מקצועי, הנוגע למבנה הפנים והלסת תוך תפיסת האדם שעומד מולו כמטופל.

"קיימת סמנטיקה עדינה מאוד בין לקוח ומטופל, שבאה לידי ביטוי ברמת הזמינות, היחס, השירות והאחריות. אלו דברים שלמדתי מאבי עוד מגיל צעיר, וכרופא צעיר, אני אוהב לגעת בתחומים נוספים, הנוגעים לאסתטיקה ומאפשרים למטופלים במרפאה להגיע אלינו ולטפל בסוגיות אסתטיות נוספות כמו מילוי קמטים במטרה להביא לשיפור חייהם", במקצועי אני רופא שיניים בעל הכשרה בביצוע הזרקות אסתטיות. את הכשרתי בתחום האסתטיקה רכשתי אצל ד"ר שרון דוידסון, לאחר מכן התחלתי לעבוד במרפאתו של ד"ר משה אמיר בתל אביב וכיום אני מעניק טיפולי אסתטיקה גם במרפאתו של אבי בירושלים".

אסתטיקה זו הנורמה החדשה

בשנים האחרונות ניכר כי אנשים לומדים לפרגן לעצמם יותר ומבינים ,שגם אם ישנה התקמטות ופגיעה במרקם העור שמגיעה עם השנים- אין הכרח להשאיר את המצב כמו שהוא.

"אדם הסובל מאף לא מחמיא או מטופלת מבוגרת, שיש לה לחיים נפולות וקמטים צריכה לדעת שזה לא הנורמל. קמטים זה טבעי, אך גם שיער לבן, ואותו אנו צובעים, גם ציפורניים לא מחמיאות זוכות לטיפול מניקור ופדיקור, אז למה לא לטפל מבחינה אסתטית גם בפנים? במיוחד היום, שניתן לבצע טיפולים אסתטיים במחירים סבירים"

ד"ר משה רוזן, רופא שיניים, המוסמך לבצע טיפולים אסתטיים בפנים באמצעות חומרי מילוי מקבל מטופלים בתל אביב ובירושלים, לפרטים נוספים: 053-2476169

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום