רפואת שיניים זעיר פולשנית: הדור הבא של טיפולי השיניים

(8)
לדרג
תוכן מקודם

אבחון מדויק, טיפול כירורגי ללא כאבים מיותרים וזמן החלמה קצר. רפואת השיניים הזעיר פולשנית שמה את המטופל במרכז וכוללת שימוש במיטב הטכנולוגיה הקיימת בשוק כדי להגיע לתוצאות מקסימליות

בית רופאים
03-5015301

הגישה הזעיר פולשנית היא גישה המשלבת את הישן עם החדש: מחד, היא עושה שימוש בטכניקות שמרניות ומאידך מאפשרת לבצע פרוצדורות וטיפולי שיניים מורכבים אך תוך התערבות כירורגית מינימלית וכמה שפחות כאב. בנוסף להקלה בכאב במהלך הטיפול- טיפולים בגישה זו דורשים זמן החלמה קצר הרבה יותר מזה הנדרש בטיפולי שיניים שמתבצעים בשיטות הרגילות. הגישה דוגלת בבחינה מוקפדת של הבעיה הרפואית של המטופל, ובבחירת טיפול מותאם אישית שיגבה את המחיר הנמוך ביותר האפשרי מרקמת השן ושכנותיה.

הגישה עושה שימוש בציוד מתקדם, טכנולוגיות חדשניות ומבוצעת על ידי אנשי המקצוע המומחים ביותר בתחום. תוך כדי כך זוהי גישה רגישה לצרכי המטופל, המעמידה את רווחת המטופל במרכז. צילום: שאטרסטוק. 

אילו טיפולי שיניים ניתן לבצע בשיטה הזעיר פולשנית?

טיפולי שורש תחת מיקרוסקופ כמעט כל אדם שני בישראל היה זקוק או יהיה זקוק במהלך חייו לטיפול שורש. כיום, השיטה הזעיר פולשנית מביאה בשורה חשובה לטיפולי השורש- הטיפול מתבצע באמצעות מיקרוסקופ מיוחד שפותח למטרה זו, המעניק דיוק מקסימלי וטיפול שורש איכותי. המיקרוסקופ מאפשר להגיע לכל המקומות והחללים של השורש שקשה להגיע אליהם, וכך מונע סיבוכים של הטיפול ולאחריו.

השתלות שיניים ללא פתיחת חניכיים במסגרת הגישה הזעיר-פולשנית, תהליך השתלת שתלים דנטליים יכול להתנהל עם מינימום סבל ככל הניתן באמצעות הליך הכנה מקדים ושימוש בטכנולוגיה חדשנית. השתלת שיניים בגישה זעיר פולשנית היא למעשה השתלה שמתבצעת על ידי סד מיוחד שאותו מכינים באופן ממוחשב, בהתבסס על צילומי CT שמעניקים תמונה תלת ממדית - וכך משיגים הליך השתלה מדויק ככל האפשר.

המכשור החדש מאפשר לרופא לתכנן מראש היכן למקם את השתלים, באיזה עומק להכניס אותם ובאיזו זווית. הליך זה של הכנסת שתלים יכול שייעשה ללא פתיחת החניכיים, מה שמבטיח הליך הרבה פחות כואב והחלמה מהירה יותר. הטכנולוגיה הממוחשבת גם מעניקה רמת דיוק גבוהה יותר שאף מקטינה את הסיכוי לטעויות אנוש ומביאה לתוצאות הכי איכותיות שיש.

מיקרואברזיה - העלמת כתמים לבנים מיקרואברזיה הוא טיפול שנועד לסלק את הכתמים הלבנים על השיניים שיכולים להיות מאד מציקים ופוגעים מבחינה אסתטית. זהו טיפול זעיר פולשני שכרוך בהסרה מיקרונית וזעירה משכבת זגוגית השן ללא פגיעה נראית לעין בשן.

סתימה וציפוי חרסינה: כשאסתטיקה ואיכות נפגשות

ציפוי שיניים הינו רלוונטי למקרים שבו יש צורך לשפר את מראה השיניים, כמו במקרה שנשברו השיניים ויש צורך בפתרון מידי או למקרים כמו סגירת רווחים בין השיניים, שינוי צורת השיניים, צבע השיניים ועוד.

לצורך ציפוי השן מכינים עלה דק מחרסינה- לציפוי זה יש צורך להסיר רק עד כחצי מילימטר מהשן, או שלא יהיה צורך בכלל להשחיז את השן. תוצאת ציפויי השיניים הוא מראה אחיד והרמוני של החיוך. אותה חרסינה חזקה המשמשת לציפוי שיניים, משמשת גם לביצוע סתימות לבנות שהן לא רק יותר אסתטיות, שכן הן נטמעות בצבע השיניים הטבעי, אלא שיש להם גם עמידות הרבה יותר חזקה.

הסתימה מבוססת על סריקה ממוחשבת של השן, באמצעותה מעצבים במדויק את ההשלמה מחרסינה. סתימות חרסינה נדרשות באותם מקרים בהם נדרשת סתימה נרחבת מאוד וחומר סתימה הרגיל לא יכול לשאת בעומס. בעבר בעיה זאת נפתרה על ידי טיפולי שורש וכתר אלקטיביים והיום הפיתרון שניתן הוא הרבה יותר פשוט ושמרני.

שיניים בריאות ויפות במינימום כאב

לסיכום, הגישה הזעיר-פולשנית ברפואת שיניים היא גישה שניתן לעשות בה שימוש במגוון טיפולים שבעבר היינו חוששים מהם מאד, כגון השתלות, סתימות, טיפולי שורש, השחזות וציפוי שיניים. גישה זו, שדוגלת במקסימום טיפול איכותי תוך מינימום כאב וסבל, ומיישמת אופי טיפול ייחודי, רגיש ואפקטיבי.  הגישה הזעיר פולשנית מומלצת ביותר לכל מטופל ומטופל, ובמיוחד לאלו שבעבר היו חוששים מהגעה למרפאת השיניים.  התוצאה היא הגעה לשיניים בריאות ויפות ללא סבל מיותר.

ד"ר מאיר אנג'י הינו רופא שיניים ממרפאת ד"ר ג'רי כהן בעל ניסיון רב בביצוע טיפולי שיניים בגישה זעיר פולשנית.

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום