נוח, ידידותי ואסתטי: כל מה שחשוב לדעת על ציפוי שיניים מסוג קומפוזיט

(2)
לדרג
תוכן מקודם

ציפויי שיניים מסוג קומפוזיט הם פתרון מהיר, אסתטי וגם זול יותר בהשוואה לציפויים אחרים כמו חרסינה. הם מאפשרים לשפר את מראה השיניים הכללי, לסגור רווחים ואף לתקן שיניים שבורות ועקומות. למי זה מתאים ומה כולל התהליך

רופא שיניים
077-8054139 (מספר מקשר)

השאיפה לשיניים לבנות וישרות הייתה משאת נפשם של רבים מאז ומתמיד. טרנד ציפויי השיניים שהתחיל אצל סלבריטאים רבים, זלג בשנים האחרונות גם לעבר הקהל הרחב. אחד הציפויים הפופולריים ביותר הוא ציפוי מסוג קומפוזיט ( Facing  Veneers) - אותו החומר ממנו עשויות סתימות השיניים הלבנות.

מדוע כדאי לבחור דווקא בציפוי מסוג קומפוזיט?

ישנן סיבות רבות שמספקות הסבר לפופולריות שלו. למעשה, כבר בטיפול בודד או שניים אפשר לזכות בחיוך של מיליון דולר ובמחיר שווה לכל כיס. למי הוא מתאים ומה חשוב לדעת על התהליך? מיד תבינו. ראשית חשוב לומר - לקומפוזיט מספר יתרונות בולטים, הנה כמה מהם:

אסתטיקה ברמה גבוהה:

ציפוי הקומפוזיט מאפשר להשיג תוצאות אסתטיות ביותר, ולהתאים את צבע הציפוי לצבע השן המקורית. כיום, ציפויי הקומפוזיט מיוצרים בסטנדרט גבוה יותר, המאפשר ליהנות מציפוי חזק ועמיד יותר ומצבע שנשמר לאורך זמן.

משך הטיפול:

בניגוד לציפויי חרסינה שעבורם נדרש לקחת מידות מהמטופל ולשלוח אותן למעבדה לטובת הכנת הציפוי הרלוונטי, במקרה הזה אין כל צורך בהכנה מוקדמת. כבר בטיפול עצמו מרכיבים את ציפוי הקומפוזיט על גבי שיניי המטופל ויוצאים הביתה עם שיניים חדשות ויפות.

שמירה על החניכיים:

בניגוד לציפוי חרסינה שדורש התקנה באמצעות השחזת תת סיום החניכיים, הקומפוזיט מתחבר לשן מעל לקו החניכיים ולכן הוא אינו מסכן אותן.

מחיר:

אחד מהיתרונות העיקריים של הקומפוזיט הוא מחירו הנוח. בניגוד לציפויי חרסינה יקרים שעלותם יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, ציפוי הקומפוזיט מסתכם בד"כ באלפי שקלים בודדים. 

מהם החסרונות בציפוי מסוג זה?

יחסית לציפוי מסוג חרסינה, ציפוי הקומפוזיט נחשב פחות עמיד. אך גם בהקשר זה חשוב לציין כי בניגוד לציפויי חרסינה שעמידותם עלולה לגרום לשחיקת השיניים לטווח הארוך, לא כך הדבר כשמדובר בציפויי הקומפוזיט, שנחשבים בטוחים וידידותיים לשיניים גם לטווח הארוך. יתרה מכך, חשוב לציין כי גם אם הציפוי נשבר, אין צורך להחליף את השן כולה וניתן ללטש והשלים את השחזור במקום הרלוונטי.

למי זה מתאים?

הציפוי מתאים לאנשים המעוניינים לשפר את מראה השיניים תוך זמן קצר. בין היתר, הוא מאפשר לתקן שיניים שנדרשות ליישור קל, לצמצם רווחים, לתקן פרופורציות של שיניים, להאריך שיניים קצרות וגם לצורך השלמת שיניים שבורות.

לכמה זמן מחזיקות התוצאות?

כאמור, הקומפוזיט שנכנס לשוק הטיפולים בשנים האחרונות, הוא עמיד יחסית לקומפוזיט שיוצר לפני מספר שנים, והוא עשוי להחזיק עד 10 שנים, תלוי בהיגיינת הפה של המטופל. כדי לשמור עליו לאורך זמן, מומלץ להקפיד על ניקיון הפה, על צחצוח שיניים מיטבי וכן להתמיד להגיע לביקורת תקופתית אצל רופא השיניים והשיננית.

לסיכום: ציפוי קומפוזיט הוא אופציה נוחה, זולה וידידותית המתאימה לכל מי שמעוניין לשפר את מראה השיניים. כבר תוך טיפול אחד או שניים, ניתן ליהנות מחיוך יפה ואסתטי. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, ליהנות גם ממראה אסתטי משופר וגם לשמור על בריאות השיניים והחניכיים, חשוב לבצע את הטיפול אצל רופא שיניים שמיומן בטיפולים מעין אלה.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום