כל מה שחשוב לדעת על הזרקת קולגן

(9)
לדרג
תוכן מקודם

החל מהעשור הרביעי לחיים, קצב הייצור של הקולגן מתחיל להאט ועור הפנים הופך למבוגר ו"עייף" יותר. החדשות הטובות הן, שניתן להשיב לגוף את מה שאיבד במהלך השנים

שירותי אסתטיקה רפואית
053-6318379 (מספר מקשר)

טיפולי הזרקה של חומרי מילוי באזור הפנים, הם בין הטיפולים האסתטיים הפופולאריים ביותר בימינו. אך בניגוד לדעה הרווחת, לפיה מדובר בטיפולים מודרניים יחסית, האמת היא שמדובר בטיפולים שבאו לעולם לפני יותר מ-100 שנים. למעשה כבר ב-1893 פורסם מאמר שבו תואר ניסיון לטפל בצלקת באזור הפנים באמצעות הזרקה של רקמת שומן שנקצרה מהמטופל עצמו.

לאורך מאה השנים האחרונות בוצעו אינספור ניסיונות להתמודד עם האתגרים הכרוכים בהזרקות לאזור הפנים לצרכים אסתטיים ובאו לעולם סוגים רבים של חומרי מילוי. בין השאר מדובר בבוטוקס, חומצה היאלורונית וסיליקון. חומר נוסף שהשימוש בו פופולארי מאוד בימינו הוא חלבון הקולגן ובו נדון בכתבה שלפניכם.

נעים להכיר: החלבון השכיח שנעלם עם השנים

קולגן הוא מרכיב מרכזי ברקמות חיבור שונות שכן מדובר בחלבון מבני. לאור זאת ניתן למצוא אותו בשפע בין השאר ברקמת העור, בגידים, ברצועות, בסחוס ובעצמות. כל עוד ריכוז הקולגן ברקמת העור גבוה, העור מאופיין במראה צעיר, חיוני ובריא. ככול שאנחנו מתבגרים ורקמת הקולגן מידלדלת, העור נהיה רפוי יותר, פחות חלק ונטול ברק ואלסטיות. למעשה התרופפות הקולגן בגוף, היא בין ההשפעות הפנימיות המשמעותיות ביותר על מראה עור הפנים. זאת כמובן לצד השפעות חיצוניות כמו כוח המשיכה, שימוש בכימיקלים שונים, חשיפה לשמש, עישון סיגריות ועוד.  

בדומה לבעלי חיים רבים אחרים, גם בגוף האדם, קולגן הוא החלבון השכיח ביותר. סך הכול הקולגן מהווה כ-6 אחוז ממשקל הגוף ובין 35-25 אחוזים מכלל החלבונים. בעור הפנים באופן ספציפי, מהווה הקולגן כ-80 אחוז. גוף האדם מייצר קולגן באופן טבעי לאורך כל החיים אך החל מהעשור הרביעי לחיים, קצב הייצור שלו הולך ונהיה איטי יותר. למרבה המזל, עומדת לנו כיום האפשרות לבצע הזרקות קולגן ולהשלים את החסר. 

הזריקה שמשיבה עטרה ליושנה

הזריקה שמשיבה עטרה ליושנה

היתרון המרכזי של השימוש בקולגן במסגרת טיפולי אסתטיקה, בא לידי ביטוי בכך שמדובר בחומר טבעי, שבעולם מושלם, הגוף היה פשוט ממשיך לייצר בקצב קבוע לאורך כל החיים. כפועל יוצא מכך, כאשר מזריקים קולגן, המראה שמתקבל הרבה יותר טבעי ו"נאמן למקור", מכל חומר מילוי אחר. על אחת כמה וכמה בהשוואה לחומרים סינתטיים שונים המיוצרים במעבדה. הזרקת קולגן מאפשרת לנו בסופו של דבר ליהנות ממראה רענן אך טבעי ומעור זוהר ובעל נפח.

היכן ניתן להזריק קולגן?

קולגן ניתן להזריק בכל אזור הפנים, החל מהמצח, דרך עצמות הלחיים והלחיים וכלה באזור השפתיים והסנטר. כמו כן ניתן להזריק קולגן באזור הצוואר ואפילו באזור החזה. מעבר לכך, נכון להיום נעשה שימוש בקולגן כטיפול להעלמת סימני מתיחה מאזור הבטן והגב. למעשה מומחים רבים מחשיבים את הקולגן כטיפול האידיאלי וכפתרון המוצלח והיעיל ביותר עבור מטופלים הסובלים מסימני מתיחה.

מה הם היתרונות של הזרקות קולגן על פני חומרים אחרים?

מעבר למראה הטבעי והרענן שניתן להשיג באמצעות הזרקת קולגן, חשוב להזכיר מספר יתרונות נוספים. כך לדוגמה, קצב הפירוק של הקולגן לאחר ההזרקה נחשב לאיטי יחסית לחומרים אחרים. המשמעות היא שתדירות הטיפולים שיש לעבור כדי לשמר את המראה החדש, נמוכה יותר בהשוואה לסוגים אחרים של הזרקות. כמו כן המטופלים מדווחים על כך שטיפולי ההזרקה של קולגן, מסבים להם הרבה פחות כאבים וחוסר נוחות בהשוואה לטיפולים פופולאריים אחרים בתחום ההזרקות.

השורה התחתונה

פרופיל תופעות הלוואי המשופר, המראה הטבעי והצעיר ורמת הבטיחות של הקולגן שנעשה בו שימוש בימינו, הפכו את הקולגן לאחד מחומרי המילוי המועדפים על ידי רופאים רבים המתמחים בטיפולים אסתטיים. אם גם אתם מעוניינים להשיב עטרה ליושנה, זה הזמן לשקול בחיוב את האפשרות לתת הזדמנות לטיפולי הזרקת קולגן ויפה שעה אחת קודם. בהצלחה!

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום