בשביל החלב

(2)
לדרג

בנק החלב יאריך ימים הודות לשאילתא דחופה שהגישה חברת הכנסת מיכל שיר (ליכוד) למשרד הבריאות

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

בישראל נולדים כ-15,000 פגים בשנה, וחלב-אם היא תרופה מצילת חיים עבורם. בהמשך לשאילתא דחופה שהגישה חברת הכנסת מיכל שיר (ליכוד) על סגירתו של בנק החלב, סגן שר הבריאות חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) הודיע כי משרד הבריאות יתקצב את בנק החלב בחודש נוסף.

בשנת 2017 הנחה משרד הבריאות את ארגון מד"א להקים בנק חלב לאומי, והוא אכן קם בחודש אוגוסט אחרון. אולם מחלוקות תקציביות שנתגלעו בין משרד הבריאות לבין ארגון מד"א מונעות את המשך פעילותו הסדירה, ואף לאחרונה ניתנה הוראה לסגור את בנק החלב  הלאומי בתאריך 1.1.21.

במענה לשאילתא של חברת הכנסת מיכל שיר הודיע סגן שר הבריאות יואב קיש, כי בנק החלב יתוקצב בחודש נוסף בתקווה להסדיר את המחלוקות עם מד"א, ואף הודיע כי למרות שטרם אושר תקציב לשנת 2021, משרד הבריאות ישתדל לפעול למען תקצוב בנק החלב הלאומי גם במהלך שנת 2021.

חברת הכנסת מיכל שיר: "תזונה בחלב-אם היא תרופה מצילת חיים, ומונעת תחלואה עם אשפוז ממושך ואף תמותה של עשרות פגים בשנה. אני שמחה על הודעת סגן שר הבריאות ומקווה כי המחלוקת בין משרד הבריאות לבין מד"א תיפתר בדחיפות. אין לפגים את הפריבילגיה של להיות כלי בריב סמכויות או פיון ביורוקרטי בין משרד הבריאות לבין מד"א".

ד"ר שרון ברנסבורג צברי, מנהלת בנק החלב: "הבנק הלאומי לחלב אם של מד"א המשיך לספק חלב לתינוקות נזקקים במהלך נובמבר, גם כשנגמר התקצוב של משרד הבריאות ב-4.11.20. מאז ועד היום הועברו כ110 ליטר חלב אם וסביר כי עד סוף חודש דצמבר יהיה צורך בתקצוב של כ-250 ליטר חלב".

רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב: "חשוב להסדיר את נושא תקצוב בנק חלב האם, משום שבאמצעותו ניתן למנוע סיבוכים עתידיים בתינוקות שנולדים פגים. מהנתונים שיש לעמותה, מדי שנה נולדים בישראל כ 1600 פגים מתחת לקילו וחצי, מתוכם ל-800 אימהות אין חלב אם. לפיכך, נדרש להיערך ל- 5,000 ליטר חלב אם לשנה, סדר גודל של 5 מיליון ₪ לשנה".

 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום