לא על הקונדום לבדו- אמצעי מניעה אטרקטיביים לכבוד יום האיידס הבינלאומי

(0)
לדרג

יום האיידס הבינלאומי, שחל היום מעלה למודעות הציבורית את חשיבותו של מגע מיני בטוח כחלק משמעותי למניעת התפשטות מחלת האיידס. במשך שני עשורים, מאז המחלה החלה להתפשט, קונדום עדיין ועודנו אמצעי המניעה היעיל ביותר, אך האם הדבר נכון? ומה קורה, כשהקונדום נקרע? כדאי שתכירו את אמצעי המניעה האטרקטיביים, שהופכים את ההגנה מפני האיידס ליעילה במיוחד

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

האם הקונדום הוא אמצעי ההגנה היעיל ביותר?

הקונדום הגברי מהווה היום את אמצעי ההגנה הרווח ביותר להגנה מפני מחלת האיידס, רבים מבצעים בו שימוש ובוחרים בו למפגשים חד פעמיים עם בני זוג לא קבועים. יחד עם זאת, גם השימוש בקונדום עצמו עלול להיעשות באופן שגוי ומכאן לחשוף את הפרטנר למחלות מין. הוועד למלחמה במחלת האיידס מעידים, שהקונדום לבד אינו משמש הגנה מספקת וכדי להשיג את ההגנה המרבית ביותר חשוב להקפיד על שלושה צעדים נוספים:

  • להעלות את המודעות למניעת איידס על ידי ביצוע בדיקות תקופתיות לאיתור נשאות כחלק מהשגרת החיים.
  • מתביישים לשאול את הפרטנר המזדמן על סטטוס האיידס כדי לא להרוס את האווירה? אל תקלו ראש בכך, רוב ההדבקות נעשות כאשר אחד מהצדדים כלל אינו מודע לכך שהוא נשא, ויותר מכך מחקרים מצביעים שהסיכונים להידבק באיידס מצמצמים משמעותית כאשר שני הפרטנרים ערים ומודעים למצבם.
  • pre exposure prophylaxis ובמילים אחרות טיפול מניעתי טרום חשיפה, המחית את סיכון ההדבקה ב-90%. הטיפול מבוסס על נטילת גלולה (פרפ) את הטיפול ניתן לקבל במסגרת קופות החולים והזכאים לה הם כל אדם, שנמצא בקבוצת סיכון להדבקה מאיידס, לאחר שביצעו בדיקות דם למחלות מין, בדיקות שתן ובדיקת תפקודי כליות. יחד עם זאת – הטיפול לכשעצמו אינו מבטל את השימוש בקונדום ורק השילוב של הטיפול הקונבנציונלי יחד עם שימוש נכון באמצעי המניעה מסייע בהגנה מוחלטת ממחלות מין.

כיצד לבצע שימוש נכון בקונדום ?

ובכן, השימוש בקונדום עלול להיות מבלבל, רבים "מלבישים" אותו הפוך על הפין ולכן הוא עלול להחליק, ישנם המאמינים, שהשימוש בשני קונדומים מעניק הגנה כפולה (טעות!)  ישנם כאלו הממתינים לסיום החלק החיזורי ומלבישים את הקונדום שניה לפני השיא, וישנם כאלו המגלגלים אותו כלפי פנים ומעלים את הסיכון שיקרע, יש כאלו שאינם מבחינים, שהקונדום פג תוקף, ואחרים- ממחזרים קונדומים ומבצעים בהם שימוש כפול ומכופל כאשר מדובר בכלל על מוצר חד פעמי, שלאחר השימוש יש להשליך לסל האשפה. אז איך לעשות זאת נכון? הנה כמה טיפים שכדאי להכיר.

  • "הפוך גוטה, הפוך"- הפכו את הקונדום כך חלקו החיצוני של הקונדום יהיה זה שיגע בפין ואילו חלקו הפנימי יהיה זה שיפנה החוצה, הלבישו את הקונדום על קצה הפין וגלגלו אותו כלפי מעלה.
  • השתמשו בקונדום אחד בלבד- הקונדום מותאם למבנה הפין כך שהוא מאפשר את זרימת הדם התקינה באיבר, בחרו בקונדום המתאים לגודל והיקף הפין, ואם תרצו לגוון תמיד תוכלו לבחור קונדום בטעמים, מרקמים מעניינים ואפילו להוסיף טבעת רטט להגברת ההנאה.
  • אל תחכו לסיום המשחק המקדים, גם במהלך החיכוך בין בני הזוג, ניתן להידבק במחלות מין, הלבישו את הקונדום בתחילת האקט המיני ותעלו את ההגנה, באופן משמעותי.
  • העיתוי המתאים ביותר להלביש את הקונדום על הפין הוא כאשר הפין הגיע לזקפה מלאה- כך מצטמצם הסיכוי שהקונדום יחליק.
  • הסירו את הקונדום בסיום האקט המיני כדי להימנע מיובש והיווצרות סתימה בצינור השופכה.
  • בדקו את תוקף הקונדום... כן יש לו תוקף, ותנו גם מבט נוסף בקונדום לאחר שהוצאתם אותו מהאריזה (כי יתכנו בו קרעים)
  • השתמשו בקונדום באופן חד פעמי בלבד.
  • אמצעים למניעת הריון כמו קוטלי זרע, ספוגיות, טבעות המוחדרות לצוואר הרחם, מדבקות, גלולות (לשימוש יום יומי וגלולות היום שאחרי), התקנים תוך רחמיים (הורמונליים ונחושת), מחשבוני פוריות וזריקות אינם מונעים מחלות מין בעת המגע המיני ומומלץ להיעזר בהם בנוסף לשימוש בקונדום ובנוסף לבדיקת איתור הנשאות.

מחלות מין הן לא עניין של מה בכך ועל אף שבשנים האחרונות הרפואה מציעה דרכים לנהל את המחלה ולהפחית את תסמיניה עד למצב, שנשא האיידס כבר אינו מדבק, עדיין סכנת התפשטותה אינה חלפה. ביום האיידס הבינלאומי, אנו מזמינים אתכם לחגוג את החיים- אבל בטוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום