אחת ולתמיד: מה ההבדל בין בוטוקס לבין חומצה היאלרונית?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מקמטי הבעה במצח? בוטוקס יפתור לכם את הבעיה; לא מרוצים ממראה השפתיים שלכם? הזרקת חומצה היאלרונית תשפר את המצב. טיפולים באמצעות חומרי מילוי הפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות. המדריך הבא יסייע לכם להבין מה ההבדל בין בוטוקס לחומצה היאלרונית ולאילו שימושים מיועדת כל אחת מהשיטות

שירותי אסתטיקה רפואית
053-9346624 (מספר מקשר)

אם בעבר כל מי שהיה מעוניין בשיפור מראה הפנים נאלץ להיכנס לחדר הניתוחים לשם ביצוע פרוצדורות פולשניות, כיום כל אחת וכל אחד יכולים לזכות במראה פנים צעיר יותר, תוך דקות ספורות, ללא צורך בהתאוששות ומבלי להיחשף לסיכונים משמעותיים.

גם הבוטוקס וגם החומצה ההיאלרונית הם רכיבים פופולריים מאוד, המשמשים לטובת שיפור מראה הפנים והצערתם. אם אתם שוקלים לעבור טיפול אסתטי בפנים, כדאי שתכירו את השימושים המוכרים לחומרי המילוי הפופולריים:

בוטוקס: רעלן המסייע להפחית קמטי הבעה

הבוטוקס (או בשמו הרפואי בוטוליניום טקסין), הוא רעלן המשמש לטיפולים אסתטיים וכן לטיפולים רפואיים שונים.

שימושים מקובלים: בתחום האסתטיקה, הבוטוקס מאפשר לטפל בקמטי הבעה הממוקמים בעיקר במצח, סביב הגבות ובאזור העיניים. במקרים אלה הוא למעשה "משתק" את העצב הנמצא בשריר, מה שגורם לו להימתח ומונע את קמט ההבעה שנוצר.                                   וכאמור, הבוטוקס משמש גם לטובת טיפולים רפואיים. כך למשל הזרקתו לאזור המצח מסייעת להקל על כאבי מיגרנה, והזרקתו בבית השחי מסייעת לטפל בזעת יתר.

תוך כמה זמן רואים את התוצאות?: הבוטוקס מתחיל להשפיע על מראה העור כבר מסיום הטיפול ואת התוצאה הסופית ניתן לראות לאחר כשבועיים.

לכמה זמן תוצאות הטיפול נשמרות? בין 4-6 חודשים.

האם הטיפול כרוך בסיבוכים? לא, פרוצדורה זו אינה כרוכה בסיבוכים רפואיים.

חומצה היאלרונית: למילוי שקעים ולהענקת נפח

החומצה ההיאלרונית היא למעשה חומר טבעי שקיים בגוף שלנו, המיועד להעניק לפנים את המבנה ואת הצורה המוצקה שלהם.  מאחר שייצור החומצה הולך ופוחת עם השנים, הזרקתה באופן מלאכותי יכולה לשפר מאוד את המראה העייף והבוגר ולפתור בעיות אסתטיות שונות. בשוק קיימים סוגים שונים של חומצה היאלרונית, וכל אחד מהם מיועד לטובת פרוצדורה ספציפית.

שימושים מקובלים: מילוי נפח, מילוי קמטוטים בפנים, עיצוב פנים, הרמת פנים, חידוד תווי פנים, מילוי שקעי עיניים, פיסול אף, חידוד עצמות לחיים, הדגשת סנטר, מילוי שפתיים ועוד.

בהקשר זה, חשוב לציין את ה"סקין בוסטר" – פרוצדורה יעילה ביותר ועדינה יחסית, במהלכה מזריקים חומצה היאלרונית במרקם העור השטחי, מה שמאפשר לשפר את מראה הפנים הכללי ואת מרקם העור.

תוך כמה זמן רואים תוצאות?:  ניתן להבחין ב 80 אחוז מהתוצאות כבר לאחר הטיפול ואת התוצאה הסופית רואים תוך כשבועיים.

לכמה זמן תוצאות הטיפול נשמרות? בין חצי שנה לשנתיים – תלוי במיקום ההזרקה. כך למשל, בשקעי עיניים התוצאות נשמרות לזמן רב יותר לעומת הזרקת חומצה סביב הפה.

האם הטיפול כרוך בסיבוכים?: הסיבוכים נדירים ביותר. באחוז קטן מהמקרים ייתכנו שטפי דם, נפיחות מקומית או בצקת. חשוב לדעת שכיום כל מרפאה אסתטית מקצועית מחזיקה בחומר שמאפשר לפרק את החומצה ההיאלרונית, במקרה של בעיה או כאשר המטופל אינו מרוצה מהתוצאה. חשוב לוודא שהמקום שבו אתם מבצעים את הטיפול מחזיק ברכיב כזה.

לסיכום: הן הבוטוקס והן החומצה ההיאלרונית הפכו בשנים האחרונות לאמצעים פופולריים ביותר בתחום הרפואה האסתטית. כל אחד מהם מאפשר לטפל בקמטים ובבעיות אסתטיות שונות בקלות, במהירות מבלי להסתכן בסיבוכים משמעותיים.


ד"ר קאסם זועבי הוא רופא לאסתטיקה בעל קליניקות לטיפולים מתקדמים.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום