אף פעם לא מאוחר: ניתוחי אף מעל גיל 40

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ניתוחי אף בקרב בני ובנות ה-40 ומעלה עונים על צורך רפואי מובהק, ד"ר שושנה קרמר, רופאת אף אוזן גרון בעלת ניסיון של מעל ל-35 שנים בניתוחי אף קוסמטיים, אסתטיים וניתוחים משולבים מרחיבה בנושא ומציגה פתרון איכותי לאחת הבעיות הנפוצות ביותר

רופאת אף אוזן גרון ,מומחית למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
053-7932992 (מספר מקשר)

האף, איבר הנשימה המרכזי בפנים ואחד מהמסועפים ביותר עם רקמות מכל סוג- עור, תת עור, שומן, שרירים, סחוסים ועצם- הדורשות מומחיות והבנה במאפייניהן השונים. עם השנים צורתו של האף משתנה, בשל היחלשות שרירי הפנים, יתכן והוא יראה "גדול יותר", ייטה כלפי מטה ויקבל מראה רחב היוצר רושם "מבוגר". במקרים מסוימים, לשינוי הצורה נלווים קשיים בפעולת נשימה דרך האף.

אלו בעיות בנשימה דרך האף מופיעות בגיל 40 ומעלה?

בשל חולשת השרירים, בסביבות גיל 40, נוצר קושי בפעולת הנשימה דרך האף, בעיקר כאשר קיימת פגיעה במחיצה או כאשר האף נוטה כלפי מטה. הנשימה דרך האף חשובה לבריאות האדם, היא מחממת, מלחחת, מנקה ומאפשרת לאוויר להגיע במצב המיטבי ביותר לריאות ובכך למנוע דלקות גרון ודלקות ריאות חוזרות. הפתרון לקושי נשימתי שנוצר עם הגיל הוא ניתוח אף רפואי עם גישה אסתטית לתיקון הבעיה במבנה האף וליצירת מראה ההולם את מבנה הפנים.

מי עשוי לסבול מקשיים נשימתיים דרך האף בגילאים אלו?

מבנה האף משפיע על יכולת הנשימה ואנשים עם מבנה אף ארוך הנוטה כלפי מטה עלולים לחוש ירידה ביכולת הנשימה דרך האף. כמו כן, גם אנשים הסובלים ממחיצת אף עקומה, ריריות בפנים האף וקונכיות מוגדלות יזדקקו לפתרון ניתוחי לטיפול בבעיה.

מהו התהליך לניתוח אף רפואי עם תיקון אסתטי?

השלב הראשון הוא שלב אבחוני ומטרתו להבין את הצורך הרפואי והאסתטי של המטופל, בשלב זה אני נעזרת בתכנת הדמיה דו ממדית ומסבירה למטופל כיצד יראה האף (בצורה הקרובה ביותר למציאות) בהתאמה למבנה הפנים. פעמים רבות מטופלים מצטיידים, מבעוד מועד, בתמונות של ידוענים, שחקנים ודוגמניות ומבקשים "אף כזה". אך ניתוח אף מוצלח הוא ניתוח המשכלל כמה מאפיינים ביניהם את רוחב עצמות הלחיים, גובה המצח, שפתיים, סנטר והתאמה לאורך החיים. לדוגמה: אף קטן מאוד לא יהלום פנים ארוכות וצרות, כך גם נכון הדבר לגבי פנים עגולות עם עצמות לחיים רחבות.

ומה לגבי הניתוח?

פעולת הניתוח עצמה קצרה יחסית ועורכת בין שעה לשעתיים, משך הניתוח תלוי במצב האף, אורכו, רוחב הנחיריים, הצורך להצר אותם באופן מדויק וסימטרי, פתולוגיות באף וכדומה. התהליך עצמו אינו כואב- משלב הניתוח, דרך שבוע ההחלמה ועד שלב הורדת הגבס, המגבלות מעטות וניתן לשוב לשגרת החיים במהרה עם אף שלא נראה מנותח אלא משתלב באופן טבעי בצורה ומבנה הפנים של האדם.

בשנים האחרונות רבים פונים לשירותי הרפואה האסתטית במטרה לתקן את האף עם חומצה היאלורונית, חלקם עושים זאת בשל החשש לשינוי "דרמטי", שלא ניתן לתיקון וחלקם בשל הנגישות וההיצע הרחב בתחום, מתי מומלץ לטפל באף עם חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר טיפולי, חיוני ביותר במזג האוויר הים תיכוני הרווח באזורינו. החומצה ההיאלורונית שומרת על גמישות סיבי העור ותורמת למראה חיוני ובריא. אני מטפלת בחומצה היאלורונית במרפאה שלי באזורי הפנים ובכפות הידיים. קיימים מקרים ייחודיים ובודדים מאוד בהם אני נעזרת בחומצה היאלורונית לטיפול באזור האף:

  • אף עם גבנון קטן
  • אף יפה, לא ארוך מדי ומעט "נופל" בקצה

חומצה היאלורונית לא מתאימה לטיפול באזור האף כאשר מדובר על שינויים מהותיים כמו הקטנת האורך או הגובה, הקטנת נחיריים ויישור עקמת חיצונית, בנוסף הטיפול בחומצה היאלורונית הוא קצר טווח, מחזיק כשנה ויש לחזור עליו אם רוצים לשחזר את התוצאה אך חשוב להדגיש שהוא שונה מבוטוקס, אשר משתק את השרירים, "משטיח" את הקמטים אבל לא שומר על איכות העור.

מהו היתרון בניתוחי אף לעומת עיצוב אף עם חומצה היאלורונית או לעומת מתיחות פנים?

ניתוחי אף מחזיקים מעמד ונשמרים לאורך כל תקופת החיים. וזה מה שחשוב בכל העניין-האף נשאר יפה ויציב, אם עושים זאת נכון, ושומר על צורתו. בשונה מכך, במקרים של מתיחת פנים, הרמת עפעפיים, הרמות חזה וניתוח בטן מעורבת מתיחה של שרירים או הוצאה של עור עודף, ולכן אלו ניתוחים שמחזיקים מספר שנים ודורשים מעקב שוטף.

כיצד לבחור מנתח אף?

התחום רחב, וחשוב לבחור במנתח, שתחום התמחותו העיקרי הוא ניתוחי אף והבנה בבעיות הקשורות למערכת הנשימה. מספר דגשים ייסעו לכם לבחור במנתח המתאים ביותר:

  • מומלץ לקרוא על ניסיון המנתח והרקע המקצועי שלו ולהבין אם הנתח העיקרי של פועלו תואם את הצורך הייחודי שלכם.
  • השאירו את הבושה מאחור ונסו להבין האם למנתח יש הבנה בדרכי הנשימה.
  • בקשו המלצות, קראו באתר ושוחחו עם מטופלים קודמים, נסו להבין כמה תיקונים בוצעו במהלך השנה הראשונה לניתוח ומה היא מהות התיקון.
  • הביטו באלבומים, גם אם אלו מציגים את הניתוחים המוצלחים ביותר.
  • בחנו את התנהלות המרפאה- אם רוב רובה של האינטראקציה בין הלקוח לבין המרפאה נעשית על ידי המזכירה או האחיות ולא על ידי הרופא המטפל – זה ככל הנראה פחות מתאים.

ד"ר שושנה קרמר – רופאת אף אוזן גרון שעוסקת בניתוחי אף. בוגרת לימודי רפואה באוניברסיטת בולוניה, איטליה והתמחות באף אוזן גרון בבית חולים מאיר ולאחר מכן התמחות בניתוחי אף אצל ד"ר אריה מן, שהיה מהמובילים בתחומו בישראל. מזה כ -35 שנה פועלת במסגרת קליניקה עצמאית בכפר סבא ומקבלת מטופלים מכל הארץ.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום