חומצה היאלורונית: החייאת הנעורים בהרדמה מקומית

(15)
לדרג
תוכן מקודם

לא רק בפנים; הזרקה של חומצה היאלורונית נהייתה פופולארית לאחרונה גם בכפות הידיים ובאיזור האף. אם חשבתם שרק המבוגרים עוברים הליך זה, תתפלאו לשמוע שמגיל 30 ומעלה, אנשים רבים מעוניינים להעלים קמטים באופן טבעי. על ההליך עצמו, על יתרונותיו ולמי זה מתאים? ד"ר שושנה קרמר, רופאת אא"ג, מנתחת אף, וכבר למעלה מ-20 שנה, עוסקת בהזרקת החומצה ההיאלורונית בישראל, עוזרתצ לנו לעשות סדר

רופאת אף אוזן גרון ,מומחית למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
053-7932992 (מספר מקשר)

חומצה היאלורונית הינה חומצה שהגוף מייצר באופן טבעי מיום היוולדנו ונמצא כחומר מאחד בין התאים. עם השנים, הולכת ופוחתת היצירה הטבעית של החומצה בגוף, נוצרים קמטים, ואיכות העור יורדת, העור מתחיל להתקמט. מגיל 25-30 הולכת ופוחתת היצירה, וככל שמתקדמים בגיל, הייצור הטבעי הולך ופוחת. הבשורות הטובות הן כי בשנים האחרונות, החומצה הזו נוצרת באמצעים הנדסיים, כך שבניגוד לכל החומרים שהזריקו לפני כן, כמו קולגן לדוגמא, היא אינה מייצרת רגישות, אלרגיה, ולא תופעות לוואי כמו זיהומים, נדידה של החומר למקומות לא רצויים, ועוד. זהו הטיפול האופטימאלי לכל מי שמעוניין להעלים קמטים באופן טבעי.

כיצד מתבצע התהליך?

מגיעים אליי מטופלים מגיל 30 והלאה, אפשר לומר שממוצע הגילאים הוא בין 40-70 ובדרך כלל המטופלים יודעים היכן בגוף הם רוצים לבצע את ההזרקה, עבור איזה איזור. במידה ולא, אנו בוחנים יחד ומגיעים להחלטה הטובה ביותר עבור המטופל. הטיפול הנפוץ ביותר הוא הזרקה באיזור הקמטים מצידי האף, לכיוון השפה, השפתיים שהופכות להיות קטנות יותר, קמטוטים קטנים בצידי העיניים, וכמו כן תהליך עדין של  הזרקה תת עורית של החומצה, בדרך כלל באיזור הלחיים. מדובר בתהליך אישי אשר תלוי במצב הפנים של כל מטופל ומטופלת.

חשוב לציין כי ניתן להזריק את החומצה לא רק בפנים, שזה המקום הכי מקובל כדי להעלים קמטים, אפשר להזריק גם בכפות הידיים, כך שהן נשארות צעירות. אפשר להזריק את החומצה גם כן לטשטוש פגמים קטנים של האף, לדוגמא אם יש אי סימטריה קלה של צד אחד לצד שני, גיבנת קטנה וליצור קו אחיד.

הרדמה מקומית וקצרה

התהליך מתבצע בהרדמה מקומית, באמצעות מריחת חומר אשר מרדים את המקום. אני מבצעת את הזריקה, אין שום כאב, והיתרון הגדול הוא שניתן לראות תוצאות מיידיות אשר הולכות ומשתפרות במהלך 10 ימים לאחר ההזרקה. החומר סופח נוזלים ומקבל את האפקט המקסימלי לאחר 10 ימים, כלומר ללא טיפול מתמשך אשר עשוי להכביד עלינו ולשנות את שגרת חיינו. להיפך, אחד היתרונות המשמעותיים של הטיפול הוא היכולת להמשיך את שגרת יומנו לאחר הטיפול, כרגיל, ללא מגבלה או כאב כלשהו.

באיזו תדירות חוזרים על התהליך?

ההמלצה היא לחזור על הפעולה בערך כל 10-12 חודשים, באופן אישי אני דוגלת במראה טבעי, והמוטו הזה מלווה אותי גם בניתוחי האף שלי. כלומר, ללא הבלטת יתר של השפתיים ועצמות הלחיים, המטרה היא להחזיר את הניראות לגילאי ה-20.

מה היתרונות של הזרקת חומצה היאלורונית?

  • הזרקת חומצה היאלורונית אינה כרוכה בכאב
  • ניתן לעבוד לאחר ההזרקה, להמשיך את שגת היום כרגיל.
  • ניתן לעסוק בפעילות ספורטיבית לאחר ההזרקה.
  • ניתן להתאפר,
  • תהליך קצר האורך בין 30-60 דקות.

האם יש תופעות לוואי או סיכונים שיש לקחת בחשבון?

אחד היתרונות המשמעותיים בהזרקה זו נוגעת לתופעות הלוואי שעשויות להתפתח. תופעות הלוואי היחידות יכולות להיות להיות שטפי דם קלים ביותר אשר נספגים תוך יומיים שלושה. מבחינת סיכונים, חשוב לציין כי אנשים שיש להם בעיות קרישה, צריכים להיבדק וייתכן כי יתפתחו אצלם שטפי דם מסיביים יותר, מעבר לכך לא קיימים סיכונים נוספים.

ד"ר שושנה קרמר הינה רופאת אף אוזן גרון, מנתחת מומחית למעלה מ-35 שנה של ניתוחי אף, וכ-20 שנה מבצעת הליכי הזרקת חומצה היאלורונית. ד"ר קרמר בעלת מרפאה פרטית, המרפאה ממוקמת ברחוב פרישמן 7 כפר סבא.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום