הגישה הכוללנית לטיפול אסתטי – להסתכל על הגוף כמכלול

(8)
לדרג
תוכן מקודם

רוצים להיראות צעירים ורעננים יותר? טיפול אסתטי נקודתי כמו הזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית לא תמיד יספיק. כדאי שתכירו את הגישה הכוללנית לטיפול אסתטי

שירותי אסתטיקה רפואית ,מומחה לרפואת המשפחה
053-9417269 (מספר מקשר)

כאשר השנים מתחילות לתת את אותותיהן וסימני הגיל נעשים בולטים לעין, אנשים רבים מבקשים לתקן את המצב ופונים לטיפולים אסתטיים מסוגים שונים על מנת לשוות לעצמם מראה צעיר יותר. לצורך העניין, רוב המטופלים מתרכזים בפרט אחד או שניים שמפריעים להם במיוחד, לרוב באזור הפנים, וסבורים כי טיפול נקודתי ישיג את המטרה. בחלק מהמקרים הטיפול הנקודתי פשוט לא מספיק, ואף עלול ליצור מראה מוזר ולא טבעי.

ניקח לדוגמה אישה בת 50 המגיעה לטיפול בוטוקס. הטיפול נעשה בצורה מצוינת, הפנים שלה נראות חלקות ומתוחות אבל הצוואר נשאר מבוגר, מדולדל ומקומט. כדוגמה נוספת, אישה בת 60 שעברה טיפול פיסול פנים מוצלח, עם הרמת רקמות והדגשת קונטורים, אך לא טיפלה בשפתיים שנותרו מדולדלות, והפער מול שאר הפנים הפך בולט עוד יותר לאחר הטיפול. מצבים מעין אלו נמנעים כאשר הטיפול נעשה תחת הגישה הכוללנית לטיפול אסתטי.

מהם עקרונות הגישה הכוללנית לטיפול אסתטי?

גישה זו מתייחסת למטופל כמכלול הוליסטי ולא מתמקדת בפרט יחיד המצריך תיקון. על פי הגישה, יש לבחון את הפרופורציות של הפנים ושל האלמנטים השונים בהם ואת ההרמוניה שתוצאות הטיפול האסתטי אמור ליצור בין המסגרת והצורה של הפנים, העור, תווי הפנים ועוד.

רוב המטופלים מגיעים לייעוץ לקראת טיפול אסתטי כשבעיה מסוימת מטרידה אותם במיוחד –  קמטים במצח, קמטוטים בזוויות העיניים, קפלים בין האף לפה וכדומה. במסגרת ייעוץ שנעשה בגישה הכוללנית לטיפול אסתטי, בוחן הרופא לא רק את הבעיות שצוינו, אלא מביט על הפנים בכללותם, הצוואר, המחשוף ואפילו על כפות הידיים.

על פי הגישה, יבנה הרופא תכנית טיפול כוללת ויבחר את שילובי הטיפולים המדויקים שיביאו לתוצאות מיטביות. בפני המטופל עשוי הייעוץ לפתוח מגוון של אפשרויות חדשות, אותן אולי כלל לא העלה בדעתו, וייתכן שיבחר שלא לבצע את רובן. אך גם אם בסופו של דבר יחליט המטופל להסתפק בצעד אחד או שניים ולא לעבור טיפול כולל, מומלץ לבצע זאת בהתאם לתוכנית כללית, הנבנית מתוך הסתכלות קדימה ועשויה לסייע בעתיד להשגת תוצאות טובות יותר.

אילו שילובי טיפולים עשויים להביא לתוצאה מקיפה טובה יותר?

ישנם מספר טיפולים שנמצא כי השילוב שלהם זה עם זה מחזק את האפקט שנוצר על ידי כל אחד מהם ומביא לתוצאות מצוינות, הרבה מעבר לביצוע של כל אחד מהטיפולים בנפרד:

חומצה היאלורונית + טיפול בגלי רדיו: הזרקת חומצה היאלורונית לתוך עובי העור (סקין בוסטר) תורמת רבות להשבחת העור, אך בשילוב עם טיפול בגלי רדיו למיצוק העור, האפקט על מראה הפנים משמעותי הרבה יותר.

הזרקות רדיאס + טיפול בגלי רדיו + בוטוקס: הצוואר ידוע כאזור שלא קל להשיג בו תוצאות טובות, אך שילוב טיפולים זה מציע פתרון טוב לבעיה: שילוב של הזרקות רדיאס (Radiesse), חומר שמבוסס על סידן אורגני, יחד עם טיפול בגלי רדיו למיצוק העור והזרקת  בוטוקס למיתרי הצוואר, מביא לתוצאות מצוינות בטיפול בעור צוואר רפוי.

בוטוקס + חומצה היאלורונית: הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית משמשים להשגת מטרות שונות ומטפלים לרוב באזורים שונים בפנים. בעוד שהבוטוקס חוסם את עיצבוב שרירי ההבעה ונועד להחליק קמטים, החומצה ההיאלורונית משמשת למילוי נפחים והרמת רקמות. בטיפול בסנטר, לדוגמה, השילוב של שני החומרים יחד מומלץ מאוד ותורם להשגת תוצאות טובות יותר מאשר כל אחד מהטיפולים בנפרד.

האם באמת ניתן להגיע לתוצאות מקיפות מוצלחות באמצעות טיפולים שאינם פולשניים?

מתחילתו של עידן הטיפולים הלא-ניתוחיים ברפואה האסתטית, אותו סימנה כניסתם של טיפולי ההזרקות וחומרי המילוי והשימוש בטכנולוגיות השונות כגון גלי רדיו ולייזר, היקף הניתוחים הפלסטיים ירד משמעותית. הסיבה לכך היא שאותם טיפולים לא ניתוחיים מאפשרים תוצאות מצוינות מבלי צורך בהתערבות פולשנית. עם זאת, חשוב לציין כי ישנם מקרים בהם כל טיפולי ההזרקות והטכנולוגיה לא יוכלו לתת את אותו מענה שיתקבל באמצעות ניתוח פלסטי, כך שמומלץ להגיע לייעוץ ולהבין את התמונה במלואה לפני ההחלטה על אופן הטיפול.

האם הגעה לטיפול בגיל מוקדם עשויה למנוע את הצורך בסדרת טיפולים מקיפה?

כמו בכל תחום ברפואה, תמיד מומלץ לעשות פעולות מונעות מאשר להגיע לטיפול אחרי שהנזק נעשה. אין זה אומר שצריך להתחיל לעבור טיפולים אסתטיים כבר עם סימני ההתבגרות הראשונים, אך עדיף להתחיל עם טיפול מינימלי ומתון בגיל יחסית צעיר מאשר לחכות להתפתחות של המצב שתצריך טיפול גדול יותר אך פחות יעיל. כך, למשל, מילוי שפתיים עקב אובדן נפח שנוצר עם הגיל, יהיה אפקטיבי הרבה יותר בסביבות גיל 30 מאשר אחרי גיל 50. בדומה לכך, התחלה מוקדמת של טיפולי בוטוקס עשויה למנוע היווצרות של קמטים סטטיים ולהביא בסופו של דבר, בגיל מבוגר יותר, למראה צעיר יותר עם פחות התערבות.

לסיכום: הגישה הכוללנית לטיפול אסתטי מתייחסת אל המטופל בצורה הוליסטית, כמכלול, ובוחנת מהו שילוב הטיפולים המיטבי ומהם האזורים הדורשים טיפול, על מנת להעניק למטופל מראה צעיר, אסתטי והרמוני בצורה טבעית וכוללת.

ד"ר קורמן הוא רופא משפחה ורופא כאב מוסמך, העוסק בתחום הרפואה האסתטית, מנהל ובעלים של קליניקה לרפואה אסתטית בעפולה ובראש פינה.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

  • צור קשר
ד״ר רון קורמן - אומנות הרפואה האסתטית
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום