השתלת שיניים ביום אחד

(1)
לדרג
תוכן מקודם

מי לא חולם על סיום טיפול שיניים בכלל והשתלת שיניים בפרט - ביום אחד בלבד? נשמע אמיתי? בהחלט! הכירו את ההשתלה הבאזאלית - השתלה ייחודיות, שמאפשרת טיפול מלא ביום אחד, והיא מבין אחד הפתרונות הדנטאליים המתקדמים והיעילים בעבור כל מי שזקוק לטיפול שיניים מקיף בזמן הקצר ביותר

טיפולי שיניים
077-2313110 (מספר מקשר)

בתקופה האחרונה אנו עדים לפרסומים רבים שכותרתם היא "השתלה ביום אחד", אך ברוב המקרים אין לנו מושג במה מדובר, כיצד זה אפשרי, ואיך התהליך . מתבצע. האם ייתכן שהטיפול המסורתי הכרוך במספר לא מבוטל של מפגשי, חששות ולעיתים גם כאבים, יכול להתחלף בטיפול חדיש אשר חוסך זמן יקר, כאבים מיותרים? האם טיפול זה יכול לאפשר לנו להמשיך בשגרת יומנו ללא המגבלה הכרוכה בכאבים ואי הנוחות שמלווים אותנו כאשר מדובר בסדרת טיפולים? התשובה היא לחלוטין כן. רגע לפני שתחליטו לבצע השתלה ביום אחד, בואו נרד יחד לעומקו של התהליך ודרכי הביצוע.

שתלים בזאליים התפתחו והשתפרו בכמה שלבים תחילה על ידי רופאי שיניים צרפתיים וגרמנים. השתל הראשון פותח על ידי ד״ר ז׳אן מארק ג׳ולייט בשנת 1972, והדגם אותו הוא פיתוח נמצא בשימוש עד היום. באמצע שנות ה- 80, רופא צרפתי בשם ג׳ררד סקורטסי, שיפר את השתל והוסיף לו מערכת חיתוך.
באמצע שנות ה - 90, קבוצת רופאי שניים ומנתחי לסת מגרמניה פיתחו סוג חדש שתל עם כלים מתאימים, המבוסס על שתלי דיסק שהיוו את הבסיס לשתלי ה BOI. בשנת 1997 החלו לייצר שתלים בזאליים עם בסיס אופקי בצורה של שתלי הדיסק אשר הלכו והשתפרו עם הזמן.

כיצד עובדת ההשתלה?

השתלת שיניים בזאלית היא מערכת השתלות מהמתקדמות (BASAL IMPLANTS) בעולם המשתמשת בחלק הבסיסי של הלסת לאחיזה ועיגון שתלי שיניים. שתלים בזאליים עשויים ממתכת טיטניום המעוצבת באופן מיוחד כך שהם יתאימו לאזורי העצם הבסיסית (קליפת העצם). בסיס העצם מהווה משטח איכותי וחזק לאחיזת השתלים הייחודיים והמתקדמים אלה . עצם זו אינה נוטה להיספג או להזדהם, היא צפופה מאוד, קליפתית ומאפשרת תמיכה טובה לשתלים. עצם זו ממוקמת מתחת לעצם הספוגית. עצם זו נספגת עם הזמן באופן הדרגתי ובעיקר במקומות שחסרות בהן שיניים (לאחר  עקירה) או מסיבות גנטיות ומחלה.

השתלת שיניים נחלקת לשני סוגים: השתלה ממוחשבת והשתלה באזאלית. השתלת שיניים נדרשת כאשר מצב השיניים נמצא בשלב של נסיגת עצם מכל מיני סיבות. ההשתלה חוסכת בעצם את השתלת העצם ואת הרמת הסינוס. כאשר למטופל יש חוסר בסינוס, ועל מנת ליצור מצב אופטימאלי של שיקום הפה תוך זמן קצר, ניתן לבצע השתלה באזאלית.

בפה ישנה עצם אשר נקראת ספונג' בון ועצם שנייה אשר נקראת באזאל בון. השיניים ממוקמות בספינג' בון, ועם הזמן, עצם זו הולכת ונסוגה. מבנה הלסת והגולגולת מבוססים על העצם הבאזאלית, וניתן בפועל למקם חלק מהשתלים, או את כולם, אל תוך העצם הבאזאלית, ביום מרוכז אחד, וכך לחסוך תהליך ארוך, מייגע וכואב, אשר אורך כשנה וחצי.

שתלים שמתקבעים תוך 72 שעות ומתאימים גם למעשנים וגם לחולי סכרת

שיטת ההשתלה הבאזאלית מאפשרת לנו להבריג את הבורג ישירות לעצם הלסת, ולהיעזר בעצמות הלסת המרכזיות אשר אינן נסוגות או נעלמות, שלא כמו עצמות אחרות. כתוצאה מכך, ההשתלה אינה פוגעת בחניכיים, מחזיקה מעמד לאורך זמן משמעותי וארוך, ומבטלת את הסיכון של נפילת שן תותבת, במקרה של השתלה רגילה.

עם שתלים בזאליים השיניים הקבועות, (כתרי חרסינה ו/או בר מתכת), מקובעות תוך שעות לאחר ההשתלה, בתהליך שמכונה ״העמסה מידית״ ובכך נחסך זמן המתנה ממושך של (בין חצי שנה לשנה וחצי של החלמה!) וכסף רב.  בנוסף, לאחר השתלה בזאלית אין צורך בניתוח נוסף (חשיפת השתלים וקיבוע כיפות מרפא) וגם השימוש בכתרים זמניים הינו לימים בודדים. יתרון משמעותי נוסף של השתלה בזאלית למחוסרי עצם הוא העובדה שהיא מתבצעת בהצלחה גם בקרב מעשנים וחולי סוכרת וגם אצל אנשים הסובלים ממחלות חניכיים כרוניות חמורות והרסניות.

כיצד מתבצע ההליך הרפואי?

בתחילתו של ההליך הרפואי, הרופא ממקם שיניים זמניות ונלקחות מידות לשיניים קבועות לשנה שלמה, כאשר חשוב לציין כי אומנם מדובר בהשתלה ביום אחד, אך המטופל נדרש להגיע אחת לחודש לביקורת, כדי לוודא את קליטת התהליך בהצלחה.

ההליך מבוצע לרוב תחת הרדמה מקומית אולם במידת הצורך גם בהרדמה כללית ברוב המקרים ללא כאב. הרופא יוצר חלל מתאים בעצם באמצעות קדיחת חור בחניכיים (במקום חתך בשיטה ״הרגילה״) לאחריו הוא רק מניח את השתל בחלק הקשה של העצם ולא בעצם הספוגית. 
שתלים על לסת אחת כאשר המספר המדויק נקבע 12 - ל 8 בשיקום מלא מניחים בין לפי גודל הלסת. בשיטה זו נדרשים ליותר שתלים מאשר בשיטה הרגילה וזאת כדי שהשיניים יהיו יציבות יותר ושאפשר יהיה לקבע את גשר השיניים הזמניות באופן מידי. כעבור שלושה ימים השיניים הקבועות מורכבות.

החניכיים צריכים ליסוג בין 1-3 מ"מ כדי להירפא. ממתינים כדי לראות עד כמה החניכיים מתרפאים ונסוגים, תוך כעשרה חודשים הירידה והנסיגה עוצרות. במידה והנסיגה עומדת על כ- 1.5 מ"מ, ניתן להסיר את השיניים שהושתלו, השלב הבא יהיה שליחה למעבדה למילוי מרווחים, או הכנת שיניים חדשות.

מה היתרונות של שיטת ההשתלה הבאזאלית?

  • ההשתלה הבאזאלית בהחלט מציעה מגוון רחב של יתרונות, בשל היותה הליך טכנולוגי מתקדם:
  • חיסכון של זמן, כאבים, אנרגיה ומגבלות בחיי היום יום, כתוצאה מהליך קצר.
  • ניתן לראות תוצאות תוך שבוע.
  • שתלים יציבים, ללא תזוזה, המבטיחים פיזור עומס על הלסת בצורה שווה.
  • יציבות הטיפול לאורך שנים.

חשוב להדגיש - בין אם עברתם השתלה באזאלית, טיפול שורש או כל טיפול אחר, חשוב להבין כי הטיפול הוא החלק הראשון. שמירה על היגיינת הפה, צחצוח שיניים, הגעה לביקורת וטיפול אצל שיננית, כל אלו בידי המטופל, שאחראי לשמר את המצב האופטימלי של הפה, לאורך פרק הזמן המקסימאלי.

ד"ר מחמוד וותד – בוגר אוני' צ'יווקסרי ברוסיה  ב-2012. דובר שפות רוסית, עברית, ערבית, אנגלית. בעליהן של שתי מרפאות בפרדס חנה ובחדרה.  עבר הדרכות והשתלמויות בהשתלות שיניים, טיפולי שורש. במרפאה נעשים מגוון טיפולים – השתלות, השתלות עצם, השתלות סינוס, טיפולי שורש, סתימות וכו'.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום