ניתוח אף – הטיפים שאתם חייבים להכיר לפני הניתוח

(13)
לדרג
תוכן מקודם

מטופלים רבים שעברו ניתוח אף אסתטי מספרים על חוסר סימטריה או קשיי נשימה. כן כדאי לשלב ניתוח קוסמטי עם רפואי, בעיקר כשמדובר בניתוחי אף, כמו כן, כדאי לבדוק היטב את האף טרם הניתוח הקוסמטי ולבחון ניתוח רפואי משולב. ד"ר שלמה צרפתי, מומחה ברפואת אף אוזן גרון ומנתח אף פלסטי, מראשוני מומחי האף בישראל אשר שילבו רפואה פלסטית לצד כירורגית, מספר לנו מה כדאי לבדוק לפני שניגשים לניתוח

שירותי אסתטיקה רפואית
053-7933995 (מספר מקשר)

בסוף שנות ה-80 נסעתי להשתלמות בפיטסבורג ארה"ב, על מנת להשתלם בניתוחים האנדוסקופיים עם הסיב האופטי של מערות הפנים וחלל האף. באותה נשימה, תרתי משמע, למדתי גם את הגישה האסתטית, הקוסמטית של האף, אשר סייעה לי לקבל את התמונה הגדולה יותר לגבי העובדה החשובה כי האף הינו איבר אחד, מאוד מורכב, שלד האף החיצוני כמו גם מרכיביו הפנימיים, כאחד. הבנתי כי טיפול מקצועי באף חייב לכלול שילוב בין הצד הרפואי והאסתטי יחדיו, למרות שאני מטפל גם בבעיות אסתטיות בלבד וגם בבעיות רפואיות בלבד. הניתוחים המשולבים קיימים בארץ למעלה מ-30 שנה.

מהם ניתוחים משולבים?

ניתוחי אף משולבים נקראים כך מכיוון שהם משלבים כירורגיה קוסמטית - אסתטית ורפואית יחד. הם נקראים גם ניתוחים מורכבים מכיוון שהם בנויים משני ראשים – ראש רפואי ובמקביל, ראש קוסמטי. כל אחד מהם יכול להוות ניתוח בפני עצמו. בשילוב בין ההליך הרפואי להליך הקוסמטי, ניתן להגיע לתוצאות שלמות יותר ובריאות הרבה יותר. הניתוחים המשולבים אינם ארוכים יותר מבחינת החלמה מאשר ניתוחים קוסמטיים בלבד או רפואיים בלבד. מדובר ברוב המקרים באשפוז יום ובהליך החלמה שאינו ארוך.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/איבר אחד מורכב מאוד

האף הוא איבר אחד

עיקר הבעיות שמטופלים מתלוננים עליהן הן בעיות של קשיי נשימה דרך האף, כתוצאה ממבנה לקוי בחלל האף, בעיקר של מחיצת האף, דבר אשר חייב להוות חלק אינטגרלי של הניתוח המשולב. המטופלים יודעים לומר מיד אם מחיצת האף טופלה או לא, לדידם זה מאוד פשוט, קשה להם לנשום או שהאף אינו מושלם מבחינה אסתטית. הצורך להעניק תשומת לב ולשלב בזמן הניתוח את מחיצת האף, את הקונכיות (שהם מדפי ריריות בתוך חלל האף), הוא קריטי. לא מעט מטופלים הגיעו לביקורת אחרי ניתוח קוסמטי כשהמשפט הראשון שאמרו הוא "האף מאוד יפה אבל אני לא נושם/ת" או שהאף אינו ישר וסימטרי.

מתי לא נשלב ניתוח אסתטי עם ניתוח רפואי?

כאשר קיימת היסטוריה של דלקות חוזרות של מערות הפנים, אנו נסתייג מכל הליך כירורגי אסתטי משולב. מומלץ לטפל ראשית בסינוסים מבחינה רפואית ו/או כירורגית, ורק לאחר ההחלמה ניתן לעבור ניתוח אסתטי. ביצוע הדמיה ממוחשבת של מערות הפנים (CT) לפני הניתוח, שהינו הינו הליך חובה, ובאמצעותו נקבל נתונים לגבי מבנה האף, מצב הסינוסים וכמובן האפשרות של שלוב הליך אסתטי לצד הליך רפואי.

מה הסיכונים בניתוחים משולבים?

הסיכון אינו בניתוח המשולב, אלא בעצם ההליך הכירורגי אשר מתבצע בשלד האף. חלל האף נמצא בין ארובות העיניים והעיניים עצמן, ומתחת לגג האף שהוא למעשה רצפת המוח. מערות פנים מזוהמות כרונית יכולות לגרום לזיהום מישני של חלל האף. בניתוח אנדוסקופי של הסינוסים, המבוצע ללא ניסיון רחב והכרה מדוקדקת של האנטומיה המורכבת של האף ומערות הפנים, אפשר לגרום לפלישה לאזורים שלא נרצה להגיע אליהם ולסיבוכים שיכולים להיות אף קשים מאוד. לכן, מומלץ מאוד לבצע כל הליך אסתטי של האף, לאחר שווידאנו בבדיקה אנדוסקופית של האף ואספקט רפואי, שזה ההליך הנכון ביותר לבצע. אין רופאים רבים בארץ המשלבים בניתוח אף את ההליך הרפואי וההליך הקוסמטי. חשוב מאוד, גם אם המנתח שבחרתם בו אינו רופא מומחה אף אוזן גרון, לקבל חוות דעת רפואית לפני כל ביצוע הליך אסתטי.

ד"ר שלמה צרפתי הינו רופא מומחה ומנתח אף אוזן וגרון למעלה מ-40 שנה, מאחוריו השתלמויות מרובות בארה"ב, ומרכזים רפואיים מפורסמים ברחבי אירופה. ד"ר צרפתי הינו הבעלים של מרפאה גדולה ב"מרכז הרפואי רמת אביב" בתל אביב. מקבל מטופלי קופ"ח מאוחדת, יועץ בכיר למטופלי קופ"ח כללית ובהסדר עם כל חברות הביטוח.

 

סייעה בהכנת הכתבה: דפנה לביא

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום