טיפוח העור בימי קורונה: למה זה חשוב דווקא עכשיו?

(10)
לדרג
תוכן מקודם

משבר הקורונה שינה לגמרי את שגרת חיינו, בזמנים שבהם אנחנו לא יוצאים מהבית מי בכלל חושב על טיפוח ואסתטיקה? ידעתם שאם קרום התא של עורכם הוא תקין, יהיה קשה מאוד לנגיף לחדור אותו ולהיכנס לגופנו? החדשות הן שגם אם בחוץ משתולל נגיף אכזרי ואנחנו בקושי יוצאים מהבית, טיפוח ושמירה על העור חשובים לא רק כדי להיראות טוב, אלא גם כדי להישאר בריאים

שירותי אסתטיקה רפואית
077-9965890 (מספר מקשר)

בימים רגילים, חשוב לנו שהעור יראה בריא ונקי כדי לשמור על המראה הצעיר והאסתטי שלו. אבל לעור יש תפקיד חשוב הרבה יותר שקשור לבריאות הפיזית שלנו. העור הוא איבר המגן הראשון שפוגש את הנגיפים והווירוסים שרוצים לחדור לגופנו. לכן העור הוא למעשה חלק נוסף במערכת החיסון שלנו, ובמיוחד בימים כאלה חשוב שנחזק אותו בכל דרך. אם לדוגמה קרום התא תקין, יהיה קשה מאוד לנגיף לחדור אותו ולהיכנס לגופנו. עור בריא ונקי הכולל תאי עור חדשים וצפופים יעזור לנו במאבק להישאר בריאים.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/טיפוח העור ירחיק מכם נגיפים

אז איך אפשר לחזק את העור שלנו?

חיזוק העור מתחלק לשניים: חיזוק פנימי וחיזוק חיצוני.

החיזוק הפנימי כולל ויטמינים המחזקים את מערכת החיסון כולה, ובכלל זה את תאי העור, החיזוק החיצוני כולל שגרת טיפוח המתאימה לעור ושומרת על ניקיון, לחות והגנה מפני קרינה.

מה כולל החיזוק הפנימי?

החיזוק הפנימי כולל נבחרת של חמישה תוספי תזונה:

ויטמין C - תרומתו של ויטמין C למערכת החיסון ידועה לכולם, והוכחה במחקרים רבים. בין השאר, ויטמין C מעודד ייצור קולגן וכך עוזר באיחוי רקמות עור שנפגעו ומחזיר לעור את הזוהר הטבעי שלו. המינון המומלץ:  ויטמין C לא חומצי במינון של 1,000 מ"ג.

ויטמין D -  מחסור בוויטמין D פוגע בהתחדשות התאים וכך גם במערכת החיסונית, וכמובן פוגע גם במראה העור. רמה נכונה של ויטמין D יכולה להחליק קמטוטים וקווים קטנים על עור הפנים, לסייע בתיקון נזקי שמש וכתמים כהים ולהגביר את גמישות העור. הדרך הטובה ביותר לספוג ויטמין D היא חשיפה לשמש בשעות המומלצות, אבל כרגע כשרובנו נצורים בבית ולא נחשפים מספיק לאור שמש, מומלץ ליטול תוסף של ויטמין D במינון 1,000 מ"ג.

אומגה 3: חומצות שומן מסוג אומגה 3 חיוניות לתפקודו התקין של התאים בגופנו, וכמובן גם לתאי העור. מחקרים קליניים מראים שלחומצות שומן מסוג אומגה 3 יש השפעה רבה על שיפור מראה העור, גמישותו ועיכוב סימני הגיל. המינון המומלץ: 1,000 מ"ג.

קולגן: קולגן הוא חלבון (הנקרא גם פפטיד) שמכיל 19 מתוך 20 חומצות אמינו שהן הבסיס לכל החלבונים הנמצאים בגופנו, שבין השאר בונים את התאים בגופנו. עם השנים כמות הקולגן בגופנו מתדלדלת, אבל אנחנו יכולים לעזור ולהשתמש בתוספי קולגן חיצוניים. התוספים מסייעים בריענון ומיצוק העור, בניית סיבי קולגן החיוניים לעור ומשפרים את גמישות של המפרקים. הקולגן מחזיר את הגמישות, הנעורים והרעננות לעור.

אבץ: האבץ הוא מינרל חשוב שמהווה אחד מרכיבי התאים בגוף, ואחראי על תפקוד מערכות רבות בגוף, על בריאות העור, עמידות לזיהומים וחילוף חומרים תקין. בנוסף הוא אחד מהאחראים לייצור קולגן. במיוחד בזמנים אלה חשוב להימנע ממחסור בו שעלול לפגוע בתפקוד המערכת החיסונית. המינון המומלץ: 22 מ"ג.

 

מה כולל החיזוק החיצוני? 

לישיבה שלנו בבית יש גם יתרונות, כי אפשר להשתמש במוצרים על בסיס חומצות אלפא הידרוקסיות, חומצה אזלאית ורטין A, שבימים רגילים מותרים לשימוש רק בחורף, ורק בימים בהם אנחנו הרבה בבית. החומרים הפעילים מעולים לעור שלנו כי הם עוזרים למצק, לחדש, לאחד את המרקם והגוון של העור.

בנוסף, למרות שאנחנו לא יוצאים הרבה החוצה, להשתמש בלחות עם מקדם הגנה, כי המסכים השונים פולטים לא מעט קרינה המזיקה לעור. חשוב לשמור על לחות העור, ולהתאים את סוגי התכשירים ללחות והזנה לסוג העור.

לסיכום: העור שלנו עומד בחזית המאבק של המערכת החיסונית שלנו נגד הקורונה, לכן במיוחד בימים אלה חשוב לעזור לו להתחזק ולהישאר בריא. בזמן שאנחנו מתרגלים למציאות החדשה של חיינו, אפשר לשלב בסדר היום זמן מיוחד לחיזוק וטיפוח העור.

ד"ר אוקסנה גרשנוב, רפואה אסתטית, בעלת מרפאה לרפואה אסתטית. 

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת Zap Doctors.

 

  • צור קשר
ד"ר אוקסנה גרשנוב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום