קוסמטיקה בימי קורונה: כך תשמרו על הטיפוח בתקופת הסגר

(0)
לדרג

הימים האינסופיים בבית עלולים לפגוע בטיפוח העור. שימו לב: גם בימים שבהם לא ניתן לצאת לקוסמטיקאית, מומלץ להשתמש בתכשירי הגנה לעור. ריכזנו במיוחד בשבילכם טיפים חשובים להגנה על העור ולהסרת שיער ביתית

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

ההנחיות שהוטלו על המשק לצורך התמודדות עם משבר הקורונה, הובילו לסגירה של עסקים רבים, ובהם גם מכוני קוסמטיקה. בעקבות זאת, נשים וגברים רבים נותרו ללא יכולת להמשיך בשגרת הטיפוח המקצועית שהם זקוקים לה ורגילים לקיימה.

כמובן, גם בתקופת הסגר הביתי מומלץ ואף הכרחי לשמור על שגרת טיפוח, להגן על עור הפנים ולהימנע מפעולות שעלולות לגרום לנזק. כדי לשמור על טיפוח והגנה מיטביים, מומלץ לעקוב אחר הכללים הבאים.

ניקיון הפנים מדי בוקר וערב. צילום: שאטרסטוק

מה מומלץ לעשות?

לנקות את העור באופן יומיומי: הכלל הראשון לטיפוח העור הוא ניקיון. ניקיון הפנים מדי בוקר וערב, באמצעות סבון פנים מיוחד והקפדה על פילינג יומיומי, מאפשרים להסיר לא רק לכלוך מהפנים, אלא גם את שכבת התאים המתים של העור. כל עוד העור אינו נקי, אפילו שימוש בקרמים ובתכשירי הטיפוח הטובים ביותר לא יועיל לעור, מכיוון שתכשירים אלה ייספגו בשכבת התאים המתים שעל העור ולא יחדרו לשכבות העור שמתחת לשכבה זו.

להקפיד על שימוש בתכשירי הגנה מהשמש: אם חשבתם שעכשיו, כשאתם נמצאים בעיקר בבית ונחשפים פחות לאור השמש, ניתן לוותר על שימוש בתכשירי הגנה מהשמש - טעות בידכם! האוויר שסובב אותנו מלא ברדיקלים חופשיים הנפלטים ממקורות שונים, בהם גם מנורות ניאון, מסכי מחשב וטלוויזיה ואפילו תאי הגוף שלנו. כשהרדיקלים החופשיים הנמצאים באוויר נוחתים על עור הפנים, אם אין חיץ או הגנה שמונעים מהם לחדור אל תוך העור, הם למעשה מעודדים את תהליך ההזדקנות של העור. תכשיר ההגנה משמש כחיץ המונע מהם לחדור אל תוך העור ולהזיק לו.

להשתמש בתכשירים מקצועיים: התכשירים הנמכרים אצל הקוסמטיקאיות יהיו תמיד מקצועיים ואפקטיביים יותר ממוצרי הטיפוח הנמכרים ברשתות הפארם. מדוע? על פי הוראות משרד הבריאות, מוצרי הטיפוח השונים (קרמים, סבוני פנים, תכשירי פילינג וכו') הנמכרים ברשתות הפארם יכולים להיות רק מוצרים שאינם מכילים חומרים פעילים בריכוז גבוה.

מכירת תכשירים המכילים חומרים פעילים בריכוז גבוה זהה למכירת תרופות במרשם: כשם שאת התרופות ניתן לקבל רק על פי מרשם רופא, כך גם את התכשירים המכילים ריכוז גבוה של חומרים פעילים, ניתן לרכוש רק על פי שיקול דעתה של קוסמטיקאית. מכוני הקוסמטיקה אמנם סגורים עתה, אך מומלץ לפנות אל הקוסמטיקאית ולבדוק עמה אפשרות של רכישת תכשירים בלבד.

להתמיד בהקפדה על טיפוח העור: התמדה בשגרת טיפוח מוקפדת של העור משפרת את המראה הנוכחי של העור ועשויה למנוע פעולות אגרסיביות יותר בעתיד. במיוחד עכשיו, כשלא ניתן להגיע לטיפול מקצועי אצל הקוסמטיקאית, חשוב לשמור על שגרת הטיפוח הביתית כמתואר לעיל. ככל שאפשר להתחיל בגיל צעיר יותר, כן ייטב.

ממה כדאי להימנע?

לא להיחשף לשמש ללא הגנה: אמנם היציאה מהבית מותרת כרגע רק תחת מגבלות מסוימות, אך גם חשיפה קצרה לשמש עשויה להזיק, במקרה שהיא נעשית ללא שימוש בתכשירים להגנה מהשמש. חשיפה לשמש ללא מקדם הגנה גבוה עלולה לגרום לפיגמנטציה ולנזק לעור. העניין חשוב במיוחד אחרי טיפול פילינג (גם אם הטיפול ביתי) ולנשים אחרי לידה, הסובלות מפיגמנטציה הורמונלית, העלולה להתקבע בעקבות חשיפה לשמש ללא הגנה מתאימה.

לא לנסות לטפל בבית באקנה או בקומדונים ("שחורים"): אם אתם סובלים מאקנה או מקומדונים, אתם מתבקשים להתאזר בסבלנות ולהמתין לרגע שבו תוכלו לחזור למיטת הטיפולים של הקוסמטיקאית. כל ניסיון "להתעסק" בעור בעצמכם עלול להחמיר את המצב, לגרום לחטטים ולזיהום. הקפידו על ניקיון יומיומי של העור מדי בוקר וערב ואת שאר העניינים השאירו לימים שבהם השגרה המוכרת תחזור.

להיזהר משימוש במסכות מחומרים טבעיים: בתקופה זו במיוחד, מפתה מאוד להשתמש במסכות פנים מחומרים טבעיים, אך גם חומרים טבעיים עלולים להזיק לפנים שלכם. כך, למשל, חשיפה לשמש ללא הגנה אחרי שימוש במיץ לימון על הפנים עלולה לגרום לפיגמנטציה. מומלץ ככל האפשר להשתמש רק בתכשירים מקצועיים שנרכשו אצל קוסמטיקאית.

להיזהר מהסרת שיער בשעווה ביתית: גם בתחום הסרת השיער, מציבה תקופה זו אתגרים רבים ומאלצת אותנו לעשות זאת בעצמנו בבית. הסרת שיער ביתית בשעווה היא עניין שמומלץ להשאיר לידיים מקצועיות, הן בשל טמפרטורת השעווה, העלולה לגרום לכוויות, והן בשל המיומנות של הסרת השערות, שצריכה להיעשות בהתאם לכיוון צמיחתן. תלישה לא נכונה של השערות עלולה לגרום לצמיחה מתחת לעור ולפוליקוליטיס - דלקת של זקיקי השיער.

הימנעות מחומרים או מוצרים שאינם מקצועיים. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, העלולה להמשיך ללוות אותנו זמן רב. הקפדה על שגרת טיפוח ביתית חשובה ומשמעותית גם בימים של שגרה, על אחת כמה וכמה כשלא ניתן להגיע לטיפולים מקצועיים אצל הקוסמטיקאית. שגרת הטיפוח הביתית כוללת בראש ובראשונה הקפדה על ניקיון העור, שימוש בתכשירים להגנה מהשמש (כן, גם כשכמעט לא יוצאים מהבית) והימנעות מחומרים או מוצרים שאינם מקצועיים.

ורדה הרמתי היא קוסמטיקאית מוסמכת ומומחית להסרת שיער, מנהלת מכון ורדה קוסמטיקס בירושלים.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום