בריאים ביחד: אפליקציות לשמירה על בריאות המשפחה

(1)
לדרג

אין דבר יקר יותר ממשפחה, ואין דבר חשוב יותר מבריאות המשפחה. לכבוד יום המשפחה, יצאנו לבדוק אילו אפליקציות יכולות לעזור לכם לשמור על בריאות בני הבית ועל אורח חיים בריא ככל האפשר

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

בפתחו של העשור השלישי של שנות האלפיים, ניתן לומר כי השמירה על שגרת בריאות משפחתית נעשית הרבה יותר אונליין מאשר פנים אל פנים – אנחנו קובעים תורים אונליין, מקבלים תוצאות בדיקות אונליין, ואפילו יכולים לבצע שיחת וידיאו עם רופא ולקבל אבחון וייעוץ ראשוניים בלי לצאת מהבית.

מלבד אפשרויות אלו, המוצעות על ידי קופות החולים והמרכזים הרפואיים השונים, ישנן גם כמה וכמה אפליקציות המאפשרות למשתמשים בהן לשמור ולעקוב אחר בריאות המשפחה באופן עצמאי, דרך מכשיר הטלפון הנייד. לקראת יום המשפחה, יצאנו לבחון כמה מהבולטות שבהן, אשר אינן מהוות, כמובן, תחליף לייעוץ רפואי מקצועי, אך בהחלט עשויות לעזור לכם לנהל את השגרה המשפחתית בצורה בריאה ככל האפשר.

היום אפשר לעקוב אחר בריאות המשפחה באופן עצמאי, דרך מכשיר הטלפון הנייד. צילום: שאטרסטוק

1. Sickweather

Sickweather היא אפליקציה חינמית המשרתת את המשתמשים בה בשני מישורים. במישור הראשון, האפליקציה מספקת אינפורמציה על הסיכונים הבריאותיים באזור בו המשתמש נמצא, הן מבחינת מחלות שמדווחות באזור והן מבחינת איכות האוויר. באמצעות דיווחי הקהילה, מקבל כל משתמש עדכונים בנושאי בריאות הקשורים לאזור בו הוא נמצא (ולאזורים נוספים אותם ניתן להגדיר), יכול לקבל תמונת מצב לגבי האזורים אליהם הוא מתעתד להגיע, ולקבל התרעות על אזורי מחלות רלוונטיים עבורו.

במישור השני, מישור המשפחה, מאפשרת האפליקציה לבצע מעקב על נתוני הבריאות של כלל בני המשפחה. עם הכניסה לאפליקציה תתבקשו לעבור תהליך הרשמה קצר, לאחריו תוכלו להוסיף את בני המשפחה. עבור כל בן משפחה ניתן לנהל יומן עם רישומים בנוגע למצב הבריאותי, למלא רשימה של סימפטומים מהם הוא סובל, סוג ומינון של תרופות אותן הוא נוטל בקביעות, ואף לשמור ערכים של מדידות חום באמצעות חיבור מד חום דיגיטלי ל-Bluetooth.

באפליקציה קיימת גם פונקציה של יצירת קשר עם רופא, אך היא פתוחה רק למשתמשים המתגוררים בארה"ב.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.0

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.4

2. WebMD

אפליקציה חינמית שנועדה לספק למשתמשים מידע רפואי ראשוני ובסיסי. לאחר מילוי גיל, מין ורשימה של סימפטומים רלוונטיים, תציע לכם האפליקציה מספר מצבים בריאותיים אפשריים שעשויים להתאים לתסמינים אלו. כמובן שאין בכך אבחנה רפואית ודאית או תחליף לביקור אצל רופא.

בנוסף, ניתן להיעזר באפליקציה לשם קבלת תזכורות על נטילת תרופות; בדיקת אינטראקציה בעייתית בין תרופות שונות; זיהוי תרופות לפי שם, צורה וצבע וקבלת פירוט על מטרות השימוש בתרופה ועל תופעות הלוואי שעשויות להתלוות לה; וקריאת כתבות ומדריכים רפואיים.

האפליקציה כוללת פונקציה להשוואת מחירי תרופות ולחיפוש רופאים – גם אלו, כמו באפליקציה הקודמת, אפשריים רק בשטח ארה"ב.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.5

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.7

3. BreezoMeter

BreezoMeter היא אפליקציה חינמית שמאפשרת לכם לקבל את כל האינפורמציה על מה שקורה מחוץ לבית ולהיערך לכך בהתאם. מלבד פונקציה לדיווח על מזג האוויר, מודדת האפליקציה את זיהום האוויר שבחוץ ואת מידת האבקנים המפוזרים באוויר - כך שכל בני המשפחה, ובפרט אלה הסובלים מאלרגיות, יוכלו להימנע מיציאות מיותרות אל מחוץ לבית ולהיערך בהתאם.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.1

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.8

4. Medisafe

Medisafe היא אפליקציה ישראלית, גם היא חינמית לחלוטין, באמצעותה יכול כל משתמש לנהל את מצבו הבריאותי ואת שגרת נטילת התרופות שלו עצמו או של בן משפחה. באמצעות האפליקציה ניתן לשמור את שמות התרופות, המינון הרצוי והוראות הנטילה המדויקות, לקבל תזכורות לנטילת התרופה על פי ההוראות שהוכנסו וכן תזכורות לחידוש מרשם בבוא העת. בנוסף, מאפשרת האפליקציה לבצע תיעוד ומעקב אחר מדדי הגוף ותוצאות המעבדה, להכניס לרשימות אירועים בריאותיים, תסמינים שנחוו לאחרונה וכל מידע חשוב אחר, לקבל תזכורות לתורים ולשמור פרטי קשר של רופאים – והכל בעברית!

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.6

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 4.7

5. Medicalog

אפליקציה זו היא בדיוק מה שצריך כל הורה שמרגיש שהוא מנוהל על ידי המחלות של הילדים, ולא להיפך, ורוצה לעשות סדר בבלגן. האפליקציה חינמית וקלה מאוד לתפעול (וגם היא בשפה העברית): כל בן משפחה מקבל צבע אחר לבחירתכם, ואזור אישי בו ניתן לתעד ימים בהם היה חולה, תסמינים מהם סבל, אבחונים וטיפולים שקיבל והיסטוריה רפואית מלאה. האפליקציה מאפשרת לכם לקבל דוחות חודשיים או שנתיים על ההיסטוריה הרפואית של המשפחה כולה, באמצעותה תוכלו לעקוב אחר טיפולים שקיבלתם ולבחון את מידת יעילותם, להבין כמה ימי מחלה ניצלתם לטובת דיווח למעסיק, להשוות את ההיסטוריה הרפואית של בני משפחה שונים ובאופן כללי לעקוב אחר מצב הבריאות המשפחתי בצורה מקיפה. לאפליקציה יש גרסת פרמיום בתשלום נוסף המאפשרת פעולות נוספות כמו כתיבת הערות יומיות.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 3.9

אפשר לנהל את המצב הבריאותי ואת נטילת התרופות שלכם או של בן משפחה באמצעות הטלפון. צילום: שאטרסטוק

6. Recipe Calendar – Meal Planner

האפליקציה האחרונה ברשימה עוסקת בתכנון ארוחות משפחתיות. בחנויות האפליקציות קיימות אפליקציות רבות לחיפוש מתכונים על פי סיווגים שונים, אך האפליקציה הזו מציעה מספר תכונות מועילות נוספות: ראשית, אתם בוחרים אילו ארוחות בשבוע אתם מעוניינים לתכנן מראש (ניתן לבחור רק מועדים ספציפיים). בהמשך, תתבקשו לציין אם יש מרכיבים שאינכם מעוניינים לכלול בתפריט, כמו גלוטן, בוטנים, מוצרי חלב ועוד. מכאן ייפתח בפניכם תכנון יומי, עבורו תבחרו את המתכונים המתאימים לכל ארוחה, ואפילו תקבלו כמויות שמותאמות אישית למספר הנפשות במשפחה. כמו כן, תוכלו להפיק רשימת מצרכים הנדרשים להכנת התפריט, ולשלוח אותה לאחד מבני המשפחה שיוצא לקניות.

לאפליקציה יש גם גרסת פרימיום בתשלום שמאפשרת סינון תוצאות לתפריטים מיוחדים: דלי קלוריות, מותאמים לילדים וכדומה. בגרסה החינמית הבסיסית הסינון היחידי האפשרי הוא לתפריט צמחוני וסינון רכיבים לא רצויים מתוך רשימה מוגדרת מראש.

דירוג האפליקציה ב-Google Play הוא: 4.5

דירוג האפליקציה ב- App Store הוא: 3.8

 

לסיכום: כיום קל מתמיד לשמור על בריאות המשפחה. אפליקציות אלו ואחרות יכולות לסייע  לשמירה על הבריאות של בני הבית ולניהול מעקב מסודר. זכרו להשתמש בהן בחוכמה – כאמצעי משלים לביקורים סדירים אצל הרופא.

 

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום