השתלה ממוחשבת: יותר מהיר, פחות כואב

(1)
לדרג
תוכן מקודם

זקוקים להשתלת שיניים? חוששים מכאבים ומתקופת החלמה ממושכת? בשורות טובות: השתלה בשיטה ממוחשבת מניבה 98.6% הצלחה, הרבה יותר מהירה ופחות כואבת. תכירו את השיטה החדשנית Guided implant surgery

רופא שיניים
053-9346335 (מספר מקשר)

האם אתם חוששים מהשתלת שיניים בגלל הפרוצדורה הארוכה, הכאבים ותקופת ההחלמה הממושכת? יש לנו חדשות טובות עבורכם: שיטה מתקדמת העשויה לסייע לכם מאוד. נעים להכיר: השתלת שיניים ממוחשבת היא שיטה מדויקת וקלה, שתחסוך מכם את הכאבים, התפרים ותקופת ההחלמה הארוכה. השיטה נקראת Guided implant surgery ונחשבת מהפכה של ממש בתחום ההשתלות הדנטליות, עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד - 98.6%.

 

בשיטת הממוחשבת אין כמעט מקום לטעויות אנוש. צילום: שאטרסטוק

כיצד השיטה הממוחשבת פועלת, לעומת השיטה המסורתית? 

בהשתלת שיניים מסורתית, החלק הראשון והחשוב בתהליך הוא קביעת מיקום וזווית השתל. כדי למקם את השתל או השתלים, רופא השיניים המטפל נעזר בצילום CT של הפה. על פי הצילום, הרופא מבצע חתך או פתח בחניכיים, שצריך להיות מדויק מאוד, ממש ברמה של מילימטרים. באזור זה, הרופא מחדיר את השתל, ולאחר מכן משתמש בתפרים כדי לסגור את החתך. בהשתלת שיניים ממוחשבת, על בסיס צילום ה-CT מיוצר סד שיניים ממוחשב, בהדפסה תלת ממדית. הסד עשוי פלסטיק שקוף, ויש בו פתחים שלמעשה קובעים במדויק את מיקום השתלים. הרופא המטפל מרכיב את הסד על החניכיים של המטופל, ובעזרת הסד הוא יודע באופן מדויק היכן השתלים צריכים להיות ממוקמים, מבלי שיאלץ לבצע חתך וניתוח בחניכיים.  העובדה שהסד נוצר על ידי מחשב מבטיחה דיוק מקסימלי, ללא סטיות משמעותיות, גם מבחינת המיקום של השתל וגם מבחינת הזווית של השתל. לעומת זאת, כשתהליך עדין זה מבוצע על ידי רופא שיניים, כל תזוזה או חוסר ריכוז רגעי, עלולים לגרום לחוסר דיוק בביצוע ההשתלה, ואף לכישלון בהחדרת השתל ובהיקלטות השתל. בשיטת הממוחשבת אין כמעט מקום לטעויות אנוש.

כיצד השיטה מונעת כאבים?

רוב הכאבים בתהליך ההשתלה הם תוצאה של החתך או החתכים שנעשים בחניכיים, היוצרים דימומים ומצריכים תפרים. בשיטה זו, כלל לא נעשים חתכים, ואין כמעט דימומים או צורך בתפרים.

מדוע תקופת ההחלמה קצרה יותר לאחר השתלה ממוחשבת?

תקופת ההחלמה אף היא מהווה נגזרת של הניתוח שנעשה בחניכיים. הניתוח עלול לגרום גם לזיהומים. בשיטה הממוחשבת, תקופת ההחלמה הרבה יותר קצרה, מכיוון שאין חתכים האמורים להחלים. בנוסף, רמת הדיוק הגבוהה של השתל, מיקומו וזוויתו, מונעים מצבים של דחיית השתל. ברוב המקרים, לאחר יום אחד בלבד, ניתן לחזור לשגרה מלאה, ללא כאבים.

כתר דיגיטלי ברמת דיוק מקסימלי. צילום: שאטרסטוק

למי מתאימה השיטה?

השיטה מתאימה לכל אדם, למעט מקרים בהם נדרשת השתלת עצם או הרמת סינוס. גם אנשים הסובלים ממחלות רקע ואינם יכולים לעבור ניתוח, כגון מטופלים המשתמשים במדללי דם, סובלים מסוכרת וכו', יכולים לבצע שתלים בבטחה בשיטה זו.

לסיכום: שיטת ההשתלה הממוחשבת היא שיטה פורצת דרך, בזכות חדשנות טכנולוגית. השיטה מדויקת מאוד, מקטינה כאבים וחוסכת זמן יקר. בהשתלה ממוחשבת, ניתן גם ליצור במעבדה כתר דיגיטלי ברמת דיוק מקסימלי, כך שהכתר מוכן כבר ביום ההשתלה, באופן שחוסך זמן יקר.

ד"ר חסן סולטאן הוא רופא שיניים, בעל קליניקה בכפר סבא.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום