האתגר האמיתי של הרופא המודרני

(9)
לדרג

בימינו כבר לא מספיק להיות רופא מקצועי, מסור ואנושי. הרופא המודרני חייב גם לטפח את הנוכחות הדיגיטלית שלו, מהסיבה הפשוטה שהדרך לקליניקה עוברת כיום בפורטלי תוכן, בגוגל ובפייסבוק

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

"בזמן האחרון אני סובל מפריחה מוזרה על הגב וכאבי מפרקים שמופיעים בעיקר בברכיים בשעות הבוקר. אני מנסה להבין האם יש קשר בין התסמינים"; "התינוק המתוק שלי העלה הבוקר חום ל-40 מעלות ואני לא יודעת אם יש טעם ללכת למיון או לרופא הילדים במזג אוויר שכזה או פשוט להמתין שהחום ירד מעצמו"; "הקטנה בכיתה א' וצריכה לקבל חיסון לחצבת, אבל הבנתי שאפשר להסתפק במנה הראשונה ושהשנייה מיותרת לחלוטין - מה אתם אומרים?"  

שאלות כאלה ועוד רבות אחרות מסוגן עולות מדי יום בפורומים רפואיים מקצועיים ובקבוצות שמנוהלות ברשתות החברתיות. בשנים האחרונות, עזרה מקצועית ומידע רפואי כבר לא תמיד משמשים כתחנה ראשונה כאשר מתעוררת בעיה רפואית. כיום רשת האינטרנט היא הגורם הראשון אליו רבים מאיתנו פונים בעת צרה.

 

כיום רשת האינטרנט היא הגורם הראשון אליו רבים מאיתנו פונים בעת צרה. צילום: שאטרסטוק

אם אתה לא שם, אתה לא קיים

במחקר רחב היקף שבחן את מידת התלות של תחומים שונים בגוגל, נמצא כי תחום הרפואה והבריאות הוא התלותי ביותר. קרוב ל-90% מהטראפיק בנישת הרפואה והבריאות מגיעים מחיפושים, ולעומת זאת - בתחומים כמו מזון ומתכונים, צילום, כושר גופני ואפילו נדל"ן, התלות נמוכה משמעותית (65.61%, 49.39%, 48.79% ו-48.52% בהתאמה).

כפי שניתן להבין, השיח הרפואי פרץ בשנים האחרונות את גבולות הקליניקה וחדר גם אל רשת האינטרנט, וההשלכות של שינוי זה הן רבות ומגוונות (למרבה הצער, במקרים רבים הן גם הרסניות). אם בעבר הרופאים יכלו להסתמך על שיטת ה"פה לאוזן" הישנה והטובה, כיום המצב הוא שונה: כל רופא שמעוניין להישאר רלוונטי, חייב להשקיע לא מעט בטיפוח הנוכחות שלו ברשת ובחיזוק הנכסים הדיגיטליים שלו.

 

מהו האתגר המרכזי של הרופאים?

המגמה הברורה, שרק הולכת ומתחזקת משנה לשנה, מציבה כיום לרופא אתגר מרכזי: חיזוק הנוכחות הדיגיטלית שלו. כיום כבר לא מספיק לתחזק אתר אינטרנט בסיסי או להעלות מדי פעם פוסט לדף המקצועי בפייסבוק. כיום צריך לעשות הרבה יותר מזה: לקחת חלק פעיל בפורומים מקצועיים באתרים מובילים; להפיק כתבות וידיאו מושקעות; לפרסם טקסטים שמספקים לגולש ערך מוסף ולהישאר באופן קבוע עם אצבע על הדופק בכל הקשור לקהל הגולשים הרלוונטי.

כל זה דורש הרבה מאוד אנרגיה, זמן וידע מקצועי בתחום השיווק הדיגיטלי - שלושה משאבים שלרופאים, מן הסתם, לא תמיד יש. מהסיבה הזו כל כך הרבה רופאים מצוינים לא זוכים לקהל המטופלים שהם ראויים לו, ומוחלפים כלאחר יד בעצות שמספקים גולשים רנדומליים.

 

פתרונות מוצאים רק אצל מומחים

בשנת 2018, כשני עשורים לאחר שהושק לראשונה, הושק מחדש אתר הבריאות "זאפ דוקטורס" של קבוצת זאפ גרופ. קמפיין ההשקה זכה לכ-11.5 מיליון חשיפות, אלפי תגובות ומאות שיתופים ואף זכה בתחרות ה-BOOSTER של איגוד השיווק הישראלי לשנת 2018, המוענק למהלכי דיגיטל, טכנולוגיה ותוכן מצטיינים ופורצי דרך.

כל רופא שהצטרף למהפכה של זאפ דוקטורס יכול לספר על כך שמדובר כיום בפלטפורמה האידיאלית עבור רופאים המעוניינים להישאר רלוונטיים במציאות הנוכחית. זאת, כיוון שבדיוק כפי שאדם הסובל מבעיה רפואית צריך לפנות לרופא מומחה, כך גם הרופא המודרני צריך לפנות למומחים לשיווק דיגיטלי כדי לטפל בנוכחות הדיגיטלית שלו.

 

הרופא המודרני צריך לפנות למומחים לשיווק דיגיטלי כדי לטפל בנוכחות הדיגיטלית שלו. צילום: שאטרסטוק

תנו לדוקטורס לדאוג להכל

נכון להיום, זאפ דוקטורס מציעים מעטפת שלמה של שירותים, הכוללת את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת: החל מהפקת סרטונים מרתקים, דרך יצירת כתבות תוכן איכותיות ועד לניהול פורומים מקצועיים במגוון תחומי התמחות. אנשי המקצוע של זאפ מסייעים מדי יום לאלפי רופאים לחזק את המוניטין שלהם ברשת ומחוצה לה, להגיע לגולשים הזקוקים להם ולהשתתף באופן פעיל בשיח המתנהל ברשת האינטרנט.

בין אם מדובר בהקמה של אתר, בניהול דף פייסבוק או חשבון אינסטגרם, בשיפור קשרי הלקוחות או בפרסום ושיווק דיגיטלי והגעה לקהל יעד עצום בגודלו, אין ספק שזאפ דוקטורס הוא המקום הנכון לפנות אליו.

בסקרי דעת קהל שנערכו במהלך שנת 2019, נמצא כי מכל אתרי הבריאות הישראליים, זאפ דוקטורס נתפס בעיני קהל הגולשים כאתר המקצועי והאמין ביותר. כמו כן, נמצא כי זאפ דוקטורס הוא האתר הרפואי שנהנה מתדירות הביקורים הגבוהה ביותר.

אם אתם מרגישים שגם אתם רוצים להתקדם לעשור השלישי של המאה ה-21, זה הזמן לבחור במיקור חוץ, להפקיד את העבודה בידי מומחים, ותוך זמן קצר - לקצור את הפירות.

 

לחצו כאן להצטרפות לזאפ דוקטורס

סייע בהכנת הכתבה: עודד פשטצקי, כתב zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום