השתלה ביום אחד: למי זה מתאים?

(2)
לדרג
תוכן מקודם

זקוקים להשתלת שיניים? השתלה ביום אחד חוסכת זמן וטרטור. ויש גם יתרונות רבים מבחינה רפואית: מניעת הידלדלות עצם באזור ההשתלה

רופא שיניים
077-9967420 (מספר מקשר)

האם אתם זקוקים לעקירת שיניים ולהשתלה, אך חוששים מתהליך ארוך ומייגע? רפואת השיניים המתקדמת מציעה לכם ביצוע השתלות ביום אחד. שיטה זו יכולה לחסוך לכם הרבה זמן וטרטור, ולא פחות חשוב: מסייעת לשמור על העצם והחניכיים, באזור בו מבוצעת עקירה ואין בו שיניים טבעיות. בשיטה זו, אפשר לבצע עקירה והשתלה באותו יום, ולצאת מהמרפאה עם שיניים חדשות ואסתטיות. גם אם אמרו לכם שאתם זקוקים להשתלת עצם, תוכלו לבצע השתלה ביום אחד, ללא סיבוכים ומפגשים מיותרים אצל הרופא.

 

הרופא יחליט האם ניתן לבצע את הפרוצדורה. צילום: שאטרסטוק

למי מתאימה השתלה ביום אחד?

כל אחד יכול לבצע השתלה ביום אחד. גם אנשים עם מחלות רקע יכולים למסור לרופא המטפל בדיקות רפואיות, ובכפוף לתוצאות הבדיקות, הרופא יחליט האם ניתן לבצע את הפרוצדורה. לפני ביצוע השתלה או השתלות ביום אחד, המטופלים מופנים לביצוע בדיקת CT. על פי הבדיקה, ניתן לדעת האם השתלה ביום אחד אפשרית, היכן בדיוק ימוקמו השתלים, מה יהיה גודלם, כיצד ייראו השיניים הזמניות וכו'. ביום שבו המטופלים מגיעים למרפאה להשתלה, הכל כבר מוכן לקראת ההשתלה.

כיצד מתבצע ההליך?

ההליך מתבצע תחת הרדמה רגילה של רופא שיניים, כך שהמטופלים אינם מרגישים כל כאב. רופא השיניים מבצע את העקירה - ובמקום השן או השיניים שנעקרו, הוא ממקם את השתל או השתלים במקומם. הרופא ממקם על השתל את השיניים התותבות הזמניות שעוצבו מראש, כך שהמטופלים יוצאים מהמרפאה עם שיניים מעוצבות ומותאמות אישית.  במקרה שנדרשת השלמת עצם, רופא השיניים יחדיר את אבקת העצם לאחר העקירה. לאחר החדרת אבקת העצם, תבוצע ההשתלה.

 

כמה זמן נמשכת ההתאוששות?

משך ההתאוששות תלוי מאוד במטופלים. יש מטופלים שכלל אינם חשים כאבים לאחר ההשתלה, אחרים מרגישים כאב רגיל ונעזרים במשככי כאבים "רגילים", כגון אקמול. בשלושת הימים הראשונים, ניתן לאכול אוכל רך וקר בלבד.

 

מתי יותקנו השיניים הקבועות?

אחרי שלושה חודשים - חצי שנה, יש להגיע לצילום, כדי לבדוק שתהליך הריפוי אכן תקין, וכי השתל השתלב בעצם בצורה חזקה ותקינה. אם הכל אכן תקין, ניתן להמשיך לשלב השני: התקנת מבנים וכתרים קבועים.

החדרת שתל מיד לאחר עקירת השן. צילום: שאטרסטוק

מהם יתרונות ההשתלה ביום אחד?

להשתלה ביום אחד יש שני יתרונות מרכזיים.

היתרון הראשון - מניעת הידלדלות העצם, במקום שבו מבוצעת עקירה. כשעוקרים שן טבעית, מתחיל תהליך של ספיגה או הידלדלות עצם באזור. עם הזמן, עלול להיווצר מצב שלא נותרה עצם באזור, או שנותרה שכבה דקה מאוד ולא ניתן יהיה להחדיר שתל לאזור, מכיוון שאין לשתל היכן להיתפס. החדרת שתל מיד לאחר עקירת השן, מונעת את הבעיה.

היתרון השני - קיצור משמעותי של משך הטיפול והפחתת מספר המפגשים אצל הרופא. כך, במקום להמתין מספר חודשים לאחר העקירה - ורק לאחר מכן לבצע את ההשתלה - בשיטה זו, ההשתלה מבוצעת מיד לאחר העקירה. הטיפול עשוי להתאים במיוחד לאנשים הסובלים מפחד או חרדה מטיפולי שיניים, מכיוון שקיצור משך הטיפול והגעה חוזרת לרופא השיניים עשויים "לחסוך" מהם מתח רב.

 

לסיכום: השתלה ביום אחד היא אחת השיטות המתקדמות ברפואת השיניים המודרנית, שהופכת את תהליך העקירה וההשתלה להרבה יותר קצר ופשוט.

ד"ר סטניסלב בנגייב, בעל רשת מרפאות שיניים ומרכזי השתלה.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום