מזותרפיה: הדרך הטבעית להתחדשות העור

(0)
לדרג
תוכן מקודם

טיפולי מזותרפיה נחשבים יעילים מאוד ומסייעים בהתחדשות טבעית של העור ושימור מראה חיוני ובריא. מעוניינות במזותרפיה לאחר הזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית? יש להמתין שבועיים בין הטיפולים. צרכנות רפואית

קוסמטיקאית
053-9387912 (מספר מקשר)

טיפולי המזותרפיה הפכו בשנים האחרונות לשם דבר בתחום טיפולי האסתטיקה לחידוש עור הפנים. הפופולריות של טיפולים אלה מבוססת על יעילותם המרשימה: באמצעות מזותרפיה, ניתן להחדיר חומרים מזינים לשכבות העמוקות של העור, תוך כדי המרצת תהליכי החידוש הטבעיים. התוצאות מדברות בעד עצמן: העור "מחלים" ונראה חיוני ובריא, כבר לאחר הטיפול הראשון.

האפקט החיובי של הטיפול נראה לעין באופן מיידי. צילום: שאטרסטוק

מהי מזותרפיה?

מזותרפיה היא טכניקת טיפול אסתטית, המבוססת על שילוב פציעות מבוקרות של עור הפנים (בדומה לטכניקה המשמשת לצורך איפור קבוע) והזנת העור על ידי "קוקטייל" אפקטיבי של חומרים מזינים. במהלך הטיפול, מורחים על הפנים את החומרים המזינים, ואז, באמצעות מכשיר ייעודי דמוי עט, דוקרים את העור בצורה מבוקרת. הפציעות המבוקרות מאפשרות לחומרים הפעילים להיספג בעור ולהגיע עד לשכבות העמוקות. בנוסף, הפציעות המבוקרות מסייעות לרקמת העור להתחדש ולייצר כמות גדולה יותר של קולגן ואלסטין (האחראיים על הגמישות והאלסטיות של העור).

תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות אחרי טיפול מזותרפיה?

האפקט החיובי של הטיפול נראה לעין באופן מיידי, אך מכיוון שרקמת העור, כמו יתר הרקמות בגוף, מתחדשת בכל 28 ימים, מומלץ לבצע סדרה של ארבעה עד חמישה טיפולי מזותרפיה, בתדירות של אחת לחודש. באופן כזה, מאפשרים לרקמה להתחדש לאחר הטיפול, ואז פוצעים אותה שוב כדי לזרז עוד יותר את התהליכים הפנימיים, המובילים לעור חיוני ואלסטי.

אופן הטיפול

ככלל, לטיפול המקדים ולהרכבת "קוקטייל" החומרים הפעילים, יש משקל רב על התוצאה שתתקבל מטיפול המזותרפיה. לכן, מומלץ לבדוק עם הקוסמטיקאית מהי שיטת הטיפול המקדים שבה היא משתמשת ומהם החומרים פעילים שהיא משלבת בטיפול.

במכון הקוסמטי "אופוריה", הטיפול המקדים מבוצע בשיטה ייחודית, עם קוקטייל חומרים פעילים שנרקח במקום. השילוב בין הטיפול המקדים, הקוקטייל האפקטיבי והמיומנות בטיפול המזותרפיה, הוכחה כיעילה מאוד בשיפור משמעותי של התוצאות, גם בטווח הקרוב וגם בטווח הרחוק:

  • בשלב הראשון, מבוצע ניקוי פנים יסודי באמצעות סבון חומצי ייעודי, שמנקה את העור ופותח את הרקמות.
  • לאחר מכן, מבוצע ניקוי פילינג עוצמתי, שגם הוא נועד להסיר את התאים המתים ולפתוח את הנקבוביות.
  • לאחר הסרת הפילינג, מורחים על העור את קוקטייל החומרים הפעילים, הכולל מגוון רכיבים, שתורמים לחידוש העור, ובהם אנטי אוקסידנטים, חומצות היאלורוניות וכו'.
  • רק לאחר שהעור נקי והחומרים הפעילים מרוחים עליו, מתחילים בביצוע המזותרפיה. הטיפול מבוצע "אזור אחרי אזור", בצורת שתי וערב: מצח, לחיים, סנטר, דקולטה, צוואר, עיניים וכו'.
  • בתום המזותרפיה, מורחים על הפנים מסכה מרגיעה, שאותה משאירים למשך כרבע שעה.
  • בזמן שממתינים עם המסכה, מבצעת הקוסמטיקאית עיסוי באזור הדקולטה והגב העליון, שמרגיע את העור כולו, מפחית את הסטרס ומסייע להתחדשות ההוליסטית של העור.

האם טיפול מזותרפיה כואב?

הטיפול עצמו אינו כואב, אם כי הוא לעיתים מלווה בתחושה קלה של חוסר נעימות. במקרים קיצוניים של רגישות לכאב, ניתן להשתמש בחומר מאלחש ייעודי.

 

מה משך הטיפול? מהן התוצאות הצפויות של המזותרפיה? האם יש חשש לתופעות לוואי?

כל טיפול בסדרה נמשך 40 דקות - שעה. מיד לאחר הטיפול, עור הפנים נראה מבריק וסמוק (בצורה חיונית ובריאה), כך שניתן לשוב לפעילות רגילה לחלוטין בתום הטיפול. בקרב חלק מהמטופלות, עשויים להופיע קילופים קלים, מספר ימים לאחר הטיפול (לעיתים כתוצאה מהפילינג). לכן, מומלץ לבצע את הטיפול מספר ימים לפני אירוע חשוב ולא ביום האירוע עצמו.

 הזנת העור בחומרים הפעילים. צילום: שאטרסטוק

כדאי לדעת: נשים שעברו הזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית יכולות לעבור טיפול מזותרפיה רק כעבור שבועיים מיום ההזרקה.

מה ניתן לעשות כדי שתוצאות המזותרפיה יישמרו לאורך זמן?

לאחר הטיפול, כדי לשמר את תוצאותיו, מומלץ להקפיד על מריחת קרם הגנה מפני השמש (גם בחורף) ועל שימוש בקרם לחות ייעודי, שמשלים את הזנת העור בחומרים הפעילים.

לסיכום: טיפול מזותרפיה הוא טיפול קוסמטי אפקטיבי מאוד, שבו מזינים את העור בחומרים פעילים, ופוצעים אותו בצורה מבוקרת. בכך, מסייעים לחידושו של העור ולשמירה על חיוניותו ועל האלסטיות שלו, מבחוץ וגם מבפנים.

מאיה עזיזי היא קוסמטיקאית ראשית במכון "אופוריה".

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום