הלבנת שיניים: איך עושים זאת בקלות ובמהירות?

(10)
לדרג
תוכן מקודם

חיוך לבן וצחור הוא אינו נחלתם הבלעדית של כוכבי הבידור. היום קל מאוד להלבין שיניים בדרך פשוטה ובטוחה. מהן האופציות ולמי זה מתאים?

רופא שיניים - טיפולי שורש (אנדודונטיה) ,מומחה לאנדודונטיה
077-9977105 (מספר מקשר)

באופן טבעי, מראה השיניים שלנו משפיע באופן ניכר על מראה הפנים הכללי. אולי זה ההסבר לכך שרבים ממגישי הטלוויזיה ואנשי הבידור בוחרים להלבין את שיניהם, ולחייך למצלמה בחיוך צחור ובוהק. כיום, כל אחד יכול להלבין שיניים באמצעות פרוצדורה קלה ופשוטה.

 

מהי "הלבנת שיניים"?

חומר ההלבנה שבו נהוג להשתמש הוא מי חמצן בריכוז מסוים. החומר חודר אל תוך אמייל השן, וכך למעשה משנה את הגוון הטבעי שלה.

 

הלבנה חיצונית נעשית באמצעות סדי הלבנה המיועדים להרכבה ביתית. צילום: שאטרסטוק

אילו סוגי הלבנה קיימים?

באופן כללי, ישנם שני סוגי הלבנות:

 

הלבנה חיצונית: השיטה המוכרת ביותר להלבנת כל השיניים. הפרוצדורה נעשית באמצעות סדי הלבנה המיועדים להרכבה ביתית, או על ידי טיפול אצל רופא השיניים. במהלך טיפול זה הרופא ימרח את החומר על גבי השיניים, תוך שימוש בנורות ייחודיות המעודדות את פעילות המולקולות שבחומר.

 

הלבנה פנימית: מיועדת להבהרת שן קדמית שעברה טיפול שורש או ספגה מכה. הלבנה כזאת מבוצעת אצל מומחה לטיפולי שורש, ולעיתים רבות היא חוסכת את הצורך ב"כתר". התהליך מתבצע על ידי קדיחה קלה בשן, והחדרת חומר הלבנה לתוכה. חומר זה מוחלף אחת לשבוע.

האם ההלבנה פוגעת בשיניים?

לא, מדובר בתהליך הפיך לחלוטין. המולקולות של החומר משתחררות בשלב מסוים, ולכן ההלבנה אינה מסכנת את השיניים. עם זאת, המטופל עשוי לסבול מרגישות קלה בשיניים לאחר הטיפול, עקב חדירת החומר הפעיל לשן.

 

למי זה מתאים?

לכל מי שמעוניין להלבין את השיניים, למעט אנשים בעלי שיניים בגוון בלתי אחיד, או כאלה ששיניהם מכוסות בציפויים.

 

על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההלבנה?

בדרך כלל נהוג להציע לאנשים שסובלים מרגישות בשיניים מינון נמוך יותר של חומר, כדי לא לגרום להם לרגישות יתר. רופא שיניים מקצועי ידע להציע למטופל את הטיפול הטוב ביותר במינון המתאים לו ולצרכיו.

 

מה לגבי משחות שיניים המיועדות להלבנה הנמכרות ברשתות הפארם?

ההבדל בין משחות אלה לבין החומר שבו משתמש רופא השיניים, טמון למעשה בריכוז חומרים שונה. כיוון שהמשחות הנמכרות ברשתות לרוב מכילות ריכוז נמוך יחסית, גם האפקט שלהן יהיה פחות משמעותי.

 

לכמה זמן נשמרות תוצאות ההלבנה?

ראוי לציין, כי הלבנת שיניים אינה מבהירה אותן לצמיתות. במצב אופטימלי, תוצאת ההלבנה נשמרת למספר שנים. כמובן שהעניין תלוי בגורמים שמשתנים בין מטופל למטופל, כמו למשל: הרגלי שתיית קפה או תה, עישון או נטייה אישית לצבירת אבנית. אגב, לא תמיד אפשר לגרום לכך שהשיניים יהיו לבנות כשלג, אך בהחלט ניתן לשפר את הגוון שלהן.

במצב אופטימלי, תוצאת ההלבנה נשמרת למספר שנים. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: הלבנת שיניים היא פרוצדורה נגישה, פשוטה ובטוחה, באמצעותה ניתן ליהנות משיניים לבנות ובהירות יותר. תוצאות ההלבנה יכולות להישמר למשך מספר שנים. חשוב לבחור ברופא מקצועי שיידע להתאים את הטיפול הנכון, במינון האופטימלי עבור המטופל ובהתאם לצרכיו האסתטיים.

ד"ר דניאל אלקס, הוא מומחה לטיפולי שורש.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום