אנרגיית פלזמה: הרמת עפעפיים ללא ניתוח

(9)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מצניחת עפעפיים? לא מדובר במטרד אסתטי בלבד, אלא בבעיה רפואית העלולה לגרום לפגיעה בראייה ולהתפתחות כאבי ראש. טיפול בבעיה בעזרת אנרגיית פלזמה יעיל ומהיר יותר מניתוח, ואינו כרוך בכאב או בסיכון לזיהומים. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
077-7018818

צניחת עפעפיים אינה רק בעיה אסתטית המאפיינת את הגיל המבוגר, אלא גם בעיה בריאותית, המובילה לא פעם לפגיעה בראייה, וכתוצאה מכך גם לבעיות בריאותיות נוספות, הנגרמות בעקבות הפרעה לראייה (למשל: כאבי ראש). החדשות הטובות הן שכיום כבר לא צריך לבצע ניתוח עפעפיים כדי לטפל בבעיה, אלא ניתן לפתור את הבעיה באמצעות פיתוח חדשני - טיפול באנרגיית פלזמה לכיווץ עודפי עור, למיצוק ולהרמת עפעפיים.

ממוקמים מעל ומתחת לעיניים. צילום: שאטרסטוק

מהי צניחת עפעפיים?

העפעפיים הם קפלי עור דקים מאוד, שמורכבים ממספר שכבות, הכוללות רקמות שומן, תאי עור ותאי שריר (האחראיים על היציבות והתנועה של העפעפיים). העפעפיים ממוקמים מעל ומתחת לעיניים, ומהווים מעין "תריסים", שתפקידם להגן על העיניים מפני חדירת גופים זרים ו/או כניסת יתר של אור. עם הגיל, כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי, חלה התדלדלות של רקמות השומן, השריר והעצם, וכן של רמת הקולגן בתאים (האחראי על האלסטיות והמתיחה של העור). כתוצאה מכך, נוצר רפיון של העור, המוביל לצניחה הדרגתית של הגבות והעפעפיים העליונים כלפי מטה. הצניחה של הגבות והעפעפיים והתדלדלות הקולגן, גורמים להיווצרות קפלי עור בעפעפיים העליונים ולהצטברות  נוזלים בעפעפיים התחתונים ("שקיות שחורות" מתחת לעיניים). כל אלה גורמים למראה מבוגר, עייף וחסר חיוניות. עם זאת, זו אינה הבעיה היחידה: במקרים רבים, צניחת העפעפיים גורמת גם להפרעה בראייה (העפעף הצנוח מכסה חלק מהעין ומקטין את שדה הראייה) העלולה כשלעצמה להוביל לבעיות בריאותיות שונות הקשורות בראייה.

במקרים שבהם צניחת העפעפיים גורמת להפרעה בראייה ובמקרים שבהם הפגיעה האסתטית מפריעה למטופל (באופן סובייקטיבי) נדרשת הרמת עפעפיים.

 

כיצד מתבצעת הרמת עפעפיים בשיטה הקונבנציונלית?

עד לאחרונה, הדרך היחידה שבאמצעותה ניתן היה לבצע הרמת עפעפיים היתה בגישה כירורגית, הנקראת "ניתוח הרמת עפעפיים". הפתרון הניתוחי אמנם יעיל, אך יש לזכור כי מדובר בהליך כירורגי הכרוך בלא מעט סיכונים (הרדמה, זיהומים, תוצאה לא סימטרית, פגיעה בראייה וכו'). בנוסף, יש צורך בתהליך החלמה ממושך יחסית. החשש מפני כל אלה גרם לרבים מאלה שסובלים מצניחת עפעפיים, להימנע מניתוח ולהישאר עם המטרד של עפעפיים צנוחים, על כל השלכותיו.

החידוש: הרמת עפעפיים - ללא ניתוח

כדי להתגבר על המכשול הניתוחי, נעשו במהלך השנים מחקרים וניסיונות רבים, למציאת פתרון חלופי ויעיל, שאינו כירורגי לטיפול בצניחת עפעפיים, שבסופו של דבר הביא לפיתוח החדשני של טיפול באנרגיית הפלזמה, לכיווץ עודפי עור, למיצוק ולהרמת עפעפיים.

מהו טיפול פלזמה להרמת עפעפיים?

טיפול להרמת עפעפיים באנרגיית פלזמה הוא טיפול קצר שאינו ניתוחי. הטיפול מתבצע בשני מפגשים ואינו כרוך בכאב מהותי. הטיפול מבוסס על אנרגיית הפלזמה, הגורמת לחימום מהיר ומבוקר בשכבות הנמוכות של הדרמיס (עד 50 מעלות) ולהפקת תרכובות כימיות חיוניות שמסייעות בהשמדת חיידקים ובשיפור זרימת הדם. כתוצאה משימוש באנרגיית הפלזמה, מתחדש באינטנסיביות תהליך ייצור הקולגן והאלסטין (שממשיך להיות פעיל משך כשנה לאחר הטיפול). כך, מושג שיפור מהותי באלסטיות של העור, במיצוקו ובמרקם שלו. במהלך הטיפול באמצעות פלזמה, אנרגיית הפלזמה מחממת ומרככת את תאי העור, מבלי לפגוע בהם. לכן, אנרגיית פלזמה נמצאה מתאימה גם לשימוש באזורים עדינים, כגון העפעפיים. בנוסף לכך, אנרגיית הפלזמה היא אנרגיה ממוקדת של חום, שאינה נוטה לזלוג מחוץ לאזור המטופל, מה שמגביר את בטיחות השימוש בה ומקטין את טווח הסיכון לסיבוכים אפשריים.

כיצד מתבצעת הרמת עפעפיים בפלזמה ללא ניתוח?


הטיפול מתחיל בבדיקה ובתשאול רפואי, במסגרתו נבחן סוג העור של המטופל/ת ונטייתו להצטלקות ולהחלמה. לאחר שהמטפל מוודא כי המטופל מתאים ויכול לעבור את הטיפול, מורחים על אזור העיניים משחה מאלחשת, שמונעת תחושות כאב ואי נוחות במהלך הטיפול. לחילופין, נעשה שימוש בזריקת הרדמה קלה. לאחר כעשרים דקות, מתחיל הטיפול עצמו, שנמשך כרבע שעה. במהלכו, מוצמד המכשיר הייעודי לעור העפעפיים בנקודות ובמיקומים מסוימים. החום המבוקר יוצר טראומה מקומית, מזערית ושטחית לשכבה החיצונית של העור, שכתוצאה ממנה מתחיל תהליך פנימי של כיווץ, התגבשות והתמצקות של הרקמות העודפות.

 

מה לגבי תקופת ההחלמה?


המטופל משוחרר לביתו מיד בתום הטיפול הקצר. באזור הטיפול עשויים להופיע אודם ונפיחות קלה, שחולפים במהירות. על פי רוב, המטופל יכול לחזור לשגרת העבודה כבר למחרת הטיפול, או לאחר ימים מעטים (תקופת ההחלמה אינדיבידואלית מאוד, ועשויה להימשך עד שבעה ימים). זמן ההחלמה קצר משמעותית, ביחס להחלמה מניתוח הרמת עפעפיים. לאחר מכן, מוזמן המטופל לביקורת ולבחינת התוצאות. בהתאם לתוצאות, נקבע הצורך במפגשי טיפול נוספים.

תוצאות הטיפול

הרמת עפעפיים באנרגיית פלזמה הוכחה כיעילה מאוד. כבר ביום הרביעי שלאחר הטיפול הראשון, חל שיפור משמעותי במראה העפעפיים. בעקבות הטיפול, "מתכנס" העור העודף, ה"שקיות" שמתחת לעיניים נעלמות, והעפעף העליון הופך ל"אסוף" ומוצק יותר.

יתרונות הרמת עפעפיים בפלזמה

  • מניעת ניתוח הרמת עפעפיים - שנחשב לטיפול פולשני ועתיר סיכונים;
  • טיפול ללא כאב;
  • היעדר תופעות לוואי;
  • תקופת התאוששות מהירה;
  • וצאה ניכרת כבר ביום הרביעי לאחר הטיפול הראשון;
  • השפעה של התהליך שממשיכה לאורך השנה;
  • במהלך הטיפול, יכול המטפל להתרשם ממראה שני העפעפיים, ולעבוד בצורה סימטרית על שתי העיניים. בכך, נמנעת תופעת הא-סימטריה בין העפעפיים (מצב שכיח יחסית בניתוחי הרמת עפעפיים).

תחליף יעיל מאוד לניתוח הרמת עפעפיים. צילום: שאטרסטוק

מי מוסמך לבצע את הטיפול?

למרבה הצער, אין תקנות ו/או פיקוח על ביצוע טיפול באנרגיית פלזמה. לכן, חשוב לבדוק היטב, לפני בחירת מטפל. קיים הבדל גדול מאוד בין מכשירי הפלזמה שבהם משתמשות קוסמטיקאיות, לבין מכשירי פלזמה המשווקים לרופאים - הבדל שמתבטא בבטיחות, באיכות ובתוצאות. כמו כן, מכיוון שמדובר בטיפול שמתבצע באזור העיניים, אזור רגיש במיוחד, מומלץ מאוד לוודא שהטיפול מתבצע על ידי רופאת עיניים מומחית בתחום, בעלת הכשרה וניסיון רב בהרמת עפעפיים ללא ניתוח (כפי שאכן נעשה בקליניקת אור קוסמדיקס).

לסיכום: הרמת עפעפיים באנרגיית פלזמה מהווה תחליף יעיל מאוד לניתוח הרמת עפעפיים. השימוש באנרגיית פלזמה מונע את הסיכונים הכרוכים בניתוח, ומקצר את משך ההחלמה הממושך הכרוך בניתוח. התוצאות המתקבלות מעולות.

אושרה רמתי -אור קוסמדיקס, קליניקה לאסתטיקה רפואית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבתzap doctors .

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום